Ga naar inhoud


Bestaat er een triple LNB voor 9, 19, 2 en 28.2 oost, en dan het liefst met 4 aansluitingen?


Miauw

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al aangeeft de vraag:

 

Bestaat er een triple LNB voor 9 oost, 19, 2 oost en 28,2 oost, en dan nog het liefst met 4 aansluitingen? 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht dat ons lid Sprietje dat weet. Je moet dan wel opgeven wat de diameter van je schotel is i.v.m. Invalshoek...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Wellicht dat ons lid Sprietje dat weet. Je moet dan wel opgeven wat de diameter van je schotel is i.v.m. Invalshoek...

 

Als het bestaat, welke diameter is er nodig?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.sprietjeweetallesopdatgebied.nl

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik doe een gok, nee die bestaat niet.

Een span van  bijna 20 graden gaat op een gewone schotel gaat geen voldoende signaal opleveren, je zit dan te ver uit het midden van de schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die bestaat niet, wel 9-13-19,2-23,5.
Je moet je bedenken dat naar mate je satellieten die verder uit elkaar staan ook een monoblock krijgt dat steeds groter (breder) wordt. Het monoblock 9-13-19,2-23,5 is al een flinke knaap. Daar komt nog bij dat de kans steeds groter wordt dat de buitenste koppen niet meer in de focuspunten van de schotel komen te staan.
Kijk, bij een duo-lnb kun je nog flink wat smokkelen waardoor je ook nog wel signaal krijgt als de schotel een maat kleiner of een maat groter is dan waar hij voor gemaakt is.
Bij een triple-lnb is die marge al een stuk kleiner. Die is gemaakt voor een schotel van 60cm breed maar kun je ook op een schotel van 70cm breed gebruiken maar niet anders.
Bij de quad-feed lnb heb je helemaal geen marge meer, die past alleen op een schotel van 70cm breed en 78cm hoog.
Staan de satellieten nog verder uit elkaar zoals je vraagt 9 oost en 28,2 oost, dan kun je die eigenlijk alleen maar voor een bepaald merk schotel maken want de minste afwijking in de f/D-verhouding gooit al roet in het eten.

Verder krijg je het probleem dat de lnb's niet gebogen staan opgesteld maar op een rechte lijn. Hierdoor gaan vooral de buitenste lnb's naast de schotel kijken.

 

Maar de satellieten die je wilt ontvangen staan minimaal 9 graden uit elkaar, dus zelfs op een kleine schotel kun je lnb's met normale koppen gebruiken op een rail zonder het probleem te hebben dat je ze niet dicht genoeg tegen elkaar kunt zetten.

 

Inverto quad-feed monoblock.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, die bestaat niet, wel 9-13-19,2-23,5.
Je moet je bedenken dat naar mate je satellieten die verder uit elkaar staan ook een monoblock krijgt dat steeds groter (breder) wordt. Het monoblock 9-13-19,2-23,5 is al een flinke knaap. Daar komt nog bij dat de kans steeds groter wordt dat de buitenste koppen niet meer in de focuspunten van de schotel komen te staan.
Kijk, bij een duo-lnb kun je nog flink wat smokkelen waardoor je ook nog wel signaal krijgt als de schotel een maat kleiner of een maat groter is dan waar hij voor gemaakt is.
Bij een triple-lnb is die marge al een stuk kleiner. Die is gemaakt voor een schotel van 60cm breed maar kun je ook op een schotel van 70cm breed gebruiken maar niet anders.
Bij de quad-feed lnb heb je helemaal geen marge meer, die past alleen op een schotel van 70cm breed en 78cm hoog.
Staan de satellieten nog verder uit elkaar zoals je vraagt 9 oost en 28,2 oost, dan kun je die eigenlijk alleen maar voor een bepaald merk schotel maken want de minste afwijking in de f/D-verhouding gooit al roet in het eten.

 

Inverto quad-feed monoblock.JPG

 

Bedoel je een (Big) Bisat?

 

De triple LNB met 23.5 oost, maar zonder Canaldigitaal, is de Astra3 dan nog de moeite waard?

 

Een duo LNB voor de Astra1 en Astra2 met 4 aansluitingen, bestaat die?

 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

23 zonder Canaldigitaal geeft je alleen nog TV Drenthe.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

23 zonder Canaldigitaal geeft je alleen nog TV Drenthe.

 

Dan kan ik een triple LNB nog uitrichten als Canaldigitaal er uit gaat, het mogen ook buitenlandse zenders op de Astra3 zijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn op Astra 3, 23,5 graden op dit moment 7 HD FTA kanalen te ontvangen.

https://nl.kingofsat.net/freqs.php?&pos=23.5E&standard=All&hdtv=1&ordre=freq&filtre=Clear

 

 

Er zijn op Astra 3, 23,5 graden op dit moment 16 SD FTA kanalen te ontvangen.

https://nl.kingofsat.net/tv.php?&pos=23.5E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

 

Kan je onder meer naar het info kanaal van Canaldigitaal en TVV kijken.😁

 

Mijn conclusie is dat Astra 3 voor de doorsnee kijker niet interessant is zonder een abonnement op TVV of Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Sprietje zei:

Een duo-lnb voor de Astra 19,2 en 28,2 bestaan niet maar daar zou je eventueel een duo-lnb 19,2-23,5 voor kunnen nemen en rekening houden met de schotelmaat.

Welke schotel heb je of wil je gebruiken?

 

Ik heb nog de triple LNB in de doos liggen, maar als Canaldigitaal er bij mij straks er uit gaat, dan toch eens kijken wat de rest te bieden heeft.

 

Zitten op de Astra3 ook buitenlandse FTA zenders?

 

De schotel die hier nog staat is een 64cm Triax, er staat er nog zelfs één in de doos met de vervanging van Seca2 naar Seca3, ik heb alleen de bestaande schotel iets gedraaid i.v.m. dat de Nederlandse meuk van satelliet positie veranderd was, sinds dien nog niet met de schotel bezig geweest.

 

Nu Canaldigitaal aan het klieren is, ben ik aan het inventariseren wat ik zonder Canaldigitaal kan bekijken. 

11 minuten geleden, ceesv zei:

Er zijn op Astra 3, 23,5 graden op dit moment 7 HD FTA kanalen te ontvangen.

https://nl.kingofsat.net/freqs.php?&pos=23.5E&standard=All&hdtv=1&ordre=freq&filtre=Clear

 

 

Er zijn op Astra 3, 23,5 graden op dit moment 16 SD FTA kanalen te ontvangen.

https://nl.kingofsat.net/tv.php?&pos=23.5E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

 

Kan je onder meer naar het info kanaal van Canaldigitaal en TVV kijken.😁

 

Mijn conclusie is dat Astra 3 voor de doorsnee kijker niet interessant is zonder een abonnement op TVV of Canaldigitaal.

 

De triple LNB is er al, maar ligt al een jaar of zo iets in de doos niets te doen, tot nu toe heb ik alleen een enkele LNB gebruikt.

 

In de satellietkrant van Canaldigitaal heb ik geen interesse, is te saai door de continue herhalingen.  ;)

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je van Drenthe houdt, kan je nog naar de regionale zender kijken, verder is Astra 3 voor jou van geen waarde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...