Ga naar inhoud


Welk merk lnb adviseren jullie


jellesbode

Aanbevolen berichten

Als  jellesbode vier aansluitingen wil hebben, kun je geen Inverto Black Ultra Quad nemen. Die zijn veel te breed, maar liefst 71mm.

Neem een Inverto Black Premium Quad, die passen wel op een Triax 88 voor de vier bekende satellieten.

Ze worden niet meer gemaakt maar zijn nog steeds volop te koop. Ik heb niet echt goed gezocht maar ik zie ze voor €27,95.

+Inverto Black Premium Quad afmetingen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, paardengek zei:

Heb je nu op de Horizontale gepolariseerde zenders slechter signaal dan op de vertikale gepolariseerde zenders ?  Dan zou ook de VU+ duo een oorzaak kunnen zijn. 

Dus de oorzaak hoeft niet persé de buitenopstelling te zijn. Ik heb meerdere malen ervaren dat de "oude" VU+ duo uiteindelijk de oorzaak was, dat het beeld blokkerig was.

Als goede vervanger van de LNB raad ik Inverto Ultra black aan. Mits dat er genoeg ruimte is om deze naast elkaar te zetten voor astra 19.2 en astra 23.5.

 

Als je de mogelijkheid hebt om een andere ( leen ) ontvanger aan te sluiten, zou ik dat eerst eens proberen / testen. Of maak gebruik van een goede uitricht apparaat, zodat je het één ander uit kan sluiten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Dat ga ik doen.

Zie soms de signaal sterkte heen en weer gaan. Zou best kunnen dat het de VU+ is.

Ze hebben er al eens een nieuwe voeding ingezet.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een tijdje geleden een Venton LNB gekocht vanwege de smalle kop. Die zijn toch ook goed? Alps is er immers niet meer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij smalle lnb's ontbreekt de feedhorn die de signalen een stuk beter "vangen". Daarom is bij multifeed een lnb met feedhorn in het voordeel voor zover het past wat betreft de afstanden. Bovendien zijn smalle lnb's gevoeliger voor regendruppels omdat deze druppels dicht bij de golfpijp zitten en daardoor meer signaal tegen houden.
Verder kun je een multifeedschotel nog zo goed afstellen maar er zijn altijd wel lnb's die toch niet helemaal in het signaal brandpunt van de schotel staan. Dat is bijv. al omdat een rail wel gebogen is in de richting van de schotel maar niet verticaal hol staat wat nodig is om via de spiegeling van de schotel de bolle lijn van de Clarkebelt te volgen. Hierdoor verlies je met smalle lnb's signaal.
Dit probleem heb je niet bij specifieke multifeed schotels zoals een Wavefrontier en een BigBisat. Kortom, als smalle lnb's niet nodig zijn moet je ze niet gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

En precies daarom gebruik ik geen multifeed. Het is altijd een compromis. En daarom is het niets voor mij. 

Tja en als je nu 4 satellieten wilt ontvangen, moet je dan 4 schotels plaatsen? Of een draaibare schotel en telkens wachten totdat de schotel verdraaid is met het nodige lawaai?

Topicstarter wil dat dus niet en kiest voor multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Tja en als je nu 4 satellieten wilt ontvangen, moet je dan 4 schotels plaatsen? Of een draaibare schotel en telkens wachten totdat de schotel verdraaid is met het nodige lawaai?

Topicstarter wil dat dus niet en kiest voor multifeed.

 In mijn geval 1 kleine 80 cm schotel vast op Badr 26 gr. oost en voor de hobby de draaibare grote 1,20 mtr. die eigenlijk zo goed als altijd op de Hotbird 13 gr. oost afgericht staat. Tenzij ik wil gaan "hobbyen". Het lawaai valt mee, speelt geen rol en niemand die het hoort. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag hoor je het geluid van een rotor bijna niet maar je zult maar in een rijtjeswoning wonen waarbij de schotel tegen de muur aan is bevestigd. Dat is meestal op zo'n 3 meter hoogte net boven de ramen van de benedenverdieping. Hij zit dan bijna altijd tegen de slaapkamermuur en dat geluid trekt ook door tot de woning naast je. Als jij laat in de avond nog lekker gaat zitten zappen en de rotor draait steeds heen en weer, hoor je het niet alleen zelf goed op de slaapkamer maar je buurman ook. Misschien gaat die man wel vroeg naar bed omdat hij er de volgende ochtend vroeg uit moet om naar zijn werk te gaan. Daar zal hij je dankbaar voor zijn. Het loopt misschien wel uit tot een burenruzie. Nee, dan kun je maar beter een schotel met bijv. 4 lnb's op een rail hebben want ik heb nog nooit iemand gehoord die de diseqc-switches heeft kunnen horen schakelen, zelfs niet met een gehoorapparaat.

 

gehoorapparaat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bonnenkort maakt dat niets meer uit, dan wordt het geluid van je rotor ovetstemd door alle warmte pompen aan de gevels.😎

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...