Ga naar inhoud


Ledlampen moeten die koeling hebben


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, gerrit B zei:

Dat is een winkel waar ik toch nooit kom.

Als ik naar een winkel ga dan ga ik daar naartoe om iets te kopen wat ik nog heb, kijk bij de ingang waar ik dat kan vinden loop er naartoe pak wat ik nodig heb en ga weer weg.

Ga ik naar die blauwe reus voor een broodplank dan moet ik eerst door de bedden afdeling, dan de meubelafdeling, dan de kasten afdeling, dan de planten afdeling, dan de kapstok afdeling enz enz. voordat ik eindelijk op de afdeling kom waar de broodplanken net op zijn, maar om bij de uitgang te komen moet ik eerst nog weer door de matrassen afdeling, verlichting afdeling, bloempotten afdeling, kunstbloemen afdeling, tuinkussen afdeling enz. dan nog door het magazijn en dan is de kassa pas een keer in beeld met daarachter nog weer de snoep, broodjes en wat al niet meer afdeling.

Enige positieve aan de winkel is dat als je een schroefje of steuntje oid. van spullen van hun kwijt bent of mist, ze vrijwel alles nog op de plank hebben liggen ook van 10 jaar oud.

Voor de rest is het een grote k.u.twinkel waar ik bij voorkeur met een grote boog omheen ga.

 

En wat te denken als daar brand uitbreekt. Ik loop daar altijd ongemakkelijk

want een uitgang is of niet te vinden of je moet door een doolhof heen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal wel goed zitten, immers ze moeten voldoen aan de hedendaagse eisen met dat de vluchtwegen aangegeven moeten zijn, dat de vluchtwegen berekend moeten zijn op het aantal te verwachten personen die er gebruik van maken, enz. zodat een ieder veilig kan vluchten.

Maar als ik bij de "dat zeg ik" voor een doosje schroeven ook eerst langs de verf, de hemelwaterafvoeren, de hout afdeling, de meubel afdeling, de aanrechtladen, lamaat, plintjes, deuren, zakken cement enz. zou moeten voordat ik de bij de schroeven kan komen en op de terugweg eerst nog langs de badkamers, kruiwagens, elektrisch gereedschap, verlichting, tegels, ijzerwaren en schoonmaakspullen zou moeten zodat ze er zeker van zijn dat ik alles wel gezien heb dan zagen ze me daar ook nooit weer.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duiven voelde ik mij er in ieder geval niet op me gemak.

 

Veilig vluchten door een doorlopende achtbaan?

Je oriëntatie-vermogen wordt zwaar op de proef gesteld.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20 mei 1967 was ik met samen met een vriendje in een groot warenhuis, en ik keek mijn ogen uit. Op de tweede of derde verdieping stond een complete Cessna 152, leek klaar te staan om weg te vliegen. Ik meen dat er ook auto’s stonden, op weer een andere verdieping. Het was daar toevallig net “Amerikaanse week”. Er stond ook een enorme speelgoed slotrace baan, met 6 of 8 auto’s naast elkaar, en een recht stuk van zeker 10 meter lang! We hebben daar minstens een uur mee gespeeld. Dat was gratis. Daarna hebben we zeker een half uur of langer lopen zoeken naar de uitgang, iedere keer liepen we naar een hoek waar een trap leek te zitten, maar dat liep dood. En als we al een trap vonden dan ging die naar boven, en niet naar beneden. Het was echt een doolhof het was een samenstelling van verschillende gebouwen die aan elkaar gekoppeld waren. Maar we zijn er wel uitgekomen.

Het warenhuis stond in Brussel, het heette Innovation, en twee dagen later (op 22 mei 1967)  brandde het af met 251 doden en 62 gewonden.

Ik ben sindsdien in veel grote warenhuizen geweest, maar ben gelukkig nooit meer zo’n doolhof tegengekomen. En als je de plattegronden van de genoemde winkels een beetje goed bekijkt dan zie je dat er diverse 'sluiproute's' zijn, waardoor je hele afdelingen kunt overslaan. Tenminste, zo doe ik dat. Gewoon effe ophalen wat we willen hebben, even tussendoor lopen en fluks naar huis. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Con zei:

In Duiven voelde ik mij er in ieder geval niet op me gemak.

 

Veilig vluchten door een doorlopende achtbaan?

Je oriëntatie-vermogen wordt zwaar op de proef gesteld.

 

Er zijn ook tussendoor paden met van die groene bordjes erboven. Scheelt al enorm in die ellenlange wandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, Ikea krijgt er echt wel van langs, terwijl dat noppes met de vraag te maken heeft.

Als je een oningedeelde ruimte van minder dan 1000m2 hebt is het heel simpel betreffende de nooduitgangen hoor.

Dat jij wilt vluchten als je die meuk ziet staan is natuurlijk wel apart daar bijna niemand iets anders koopt.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, die verkoopt of verkocht ook veel van die prut lampen. (kan inmiddels beter zijn geworden)

Een paar jaar geleden een aantal van deze lampen getest (dacht dat het Calex was) en wat ik getest heb was echt niet best (dat waren hun oude spaarlampen ook al niet), te veel verbruik tov. de uitgestraalde hoeveelheid licht, kleurverschil in gekochte lampen, de hoeveelheid licht loopt te snel terug en uiteindelijke levensduur te kort.

Hier was de conclusie dan ook "het kost niet wat maar het is ook niet wat".

 

Maar Con is niet de enige die in zo'n winkel vlucht verschijnselen krijgt, denk dat ik rustig kan stellen dat hier in huis niets van die blauw gele reus te vinden zal zijn en als de kinderen er na toe willen voor dat "o zo leuke kastje" dan krijgen ze de sleutels van de auto wel en mogen ze zelf rijden en slepen met dat spul.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enni Hoe.

 

Je LED koop je online voor een fractie minder en je hebt er ook veel meer keus.

De schroefdraad E14 / E27 LED lamp die de omvormer/driver ingebouwd heeft is heel erg afhankelijk van de juiste afvoer in het armatuur van de warmte, dat was de conclusie van "Stiftung Warentest" Duitsland.

 

ciao

 

aangepast door Tonskidutch
schroefdraad

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...