Ga naar inhoud


Energielabel woning


wanderer

Aanbevolen berichten

Dat is dus maar de vraag.

Wat ik er uit haal is dat het energielabel wat je nu krijgt eigen waardeloos is omdat het maar een gooi in de lucht is en als je toch niet van plan je huis te verkopen ook nergens voor nodig is.

 

Midden volgend jaar komt er een nieuwe/andere manier welke ook aan de eisen van de EU moet voldoen en waar op een betere/andere manier naar de isolatie en het energieverbruik wordt gekeken zonder dat een dure adviseur nodig  is.

Je zou dan een beter inzicht krijgen, maar hoe en wat en hoe lang dat label geldig is dat is nu nog koffiedik kijken. Ik verwacht dat als het moet gaan gelden voor de gehele EU dat de soep veel minder heet gegeten gaat worden want een huis in de zuidelijke landen isoleren tegen de kou dat zal toch wel iets anders zijn dan wat hier gaat gelden.

En zo niet dan tel je toch gewoon een paar honderd euro bij  je verkoopprijs op.😉

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat is dus maar de vraag.

Wat ik er uit haal is dat het energielabel wat je nu krijgt eigen waardeloos is omdat het maar een gooi in de lucht is en als je toch niet van plan je huis te verkopen ook nergens voor nodig is.

 

 

 

Dat zien we dan wel weer, ik heb hem ook maar even aangevraagd voor een tientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook zo zien als de euro sticker op de auto voorruit die minstens groen van kleur moet zijn als je een Duitse Stad binnen wilt.Allgemein_Umweltzone_Plaketten.jpg.9be476a60fccaa22bc4e528d4e2d0adb.jpg

 

die koop je voor ugh€ bij de ANWB gebaseerd op doorsnee waarden van je auto

 

En als je dan in Duitsland bent en de auto wilt aanmelden, krijg je die Abgassprüfung (keuring) voor je kiezen van de TÜV.

Mag je weer enkele honderden euro's betalen voor een echte keuring die wel rechtsgeldig is.

Neen die plaquette en of dat Label is niets waard als je het online aanvraagt.

succes

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Je moet dat label ook niet bij de ANWB kopen, simpel even bij een kantoor van Dekra langsgaan (zitten vaak wel ergens langs de snelweg) en voor een paar euro heb je een prachtige groene sticker.

En bovendien wordt je auto echt even op de brug gezet voor een serieuze keuring. Ik was een paar jaar geleden met de auto bij een Dekra, en kreeg koffie toe. Nog geen 15 euro toen en de auto werd netjes officieel geregistreerd. Maar ja, als alle gegevens van de auto kloppen zoals in de documenten, kan het natuurlijk best over de post.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar geregistreerd.  Aan het eind werden 161 bedrijven genoemd die het mogen doen. Varieert van gratis tot veel tientjes. Heb een bedrijf met naam en adres in de buurt genomen voor € 5. Andere dag klaar. Overweeg het huis na afloop van de aflossingsvrije hypotheektermijn te verkopen, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als erfgenaam woning verkocht en kreeg dringend advies van de notaris een energie label aan te vragen. Bij afwezigheid van dat label riskeerden we een boete die op kon lopen tot € 450,=.

Dus online alle gegevens ingevuld, netjes volgens de werkelijke situatie. Dus dubbel glas, HR ketel e.d. Er werd toen gevraagd om bewijsstukken zoals foto's en / of facturen.

Geen zin in dat allemaal te doen, dus alles uitgevinkt en afgerond. Keuze uit honderden aanbieders, sortering op prijs en de eerste die iDeal aanbood was de gelukkige. Kosten ? € 2,00 ...

Dezelfde routine gevolgd voor eigen woning. Weer de eerste die iDeal aanbood, kosten 2,= en volgende dag :

 

afbeelding.png.705a33b112d035798d2c9b72636c6bd2.png

 

Nog negen jaar de tijd om hiermee woning te verkopen. Gaat zeker lukken :lol:

 

 

 

aangepast door badmeester
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je nog beter kan zeggen dat je geen energielabel voor je woning hebt, als aankomen met label F

 

Wat is de betekenis van energielabel F voor een huis?

Een woning met energielabel F is zeer energieverspillend. Alleen energielabel G is nog ongunstiger.

 

En dat voor € 2,--

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...