Ga naar inhoud


Energielabel woning


wanderer

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik bezit inderdaad ook een elektrische kettingzaag, maar het blijft oppassen met die dingen.

 

Verder heb ik gisteren een Fiskars UPX 86 binnen gekregen.

 

Wel zo veilig.

 

 

Nu zoek ik nog het verband met een energie label voor een woning.🙄

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had in Nederland ooit een paastak in de grond gezet, maar die werd ook een beetje groot, heb toen een klimaap besteld om hem weg te halen was ook zo'n 15 mtr. hoog.

 

Groeide alle kanten op.

 

Zie me dat niet doen zo de boom in met een kettingzaag, hij was wel altijd goed gezekerd.

 

 

 

DSC01470.JPG

DSC01475.JPG

DSC01478.JPG

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat is en wilgen soort hé

Mijn broer had er planken van laten zagen en dacht die met hun grillige vorm leuk in de winkel te kunnen gebruiken.

De planken bleken nog niet helemaal droog te zijn geweest en de planken kregen bij hem in de winkel nog groene uitlopers dus hij moest 1 x in de zoveel weken met de snoeischaar langs zijn planken😁

Voordeel van deze boom is wel dat als je hem om zaagt je niets hoeft te doen hij loopt zo weer uit.

Ruim je ook de stam op dan even een nieuwe tak de grond in steken en je hebt zo weer een nieuwe boom.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎12‎-‎2020 om 17:12, wanderer zei:

70€ is veel te duur, even verder zoeken, het kan echt goedkoper, bovendien het is/wordt verplicht....

 

Nou….verplicht, alleen als het huis gaat verkopen, toch?

En dat is ook betrekkelijk…. kennissen hebben hun huis ook verkocht zonder zo'n ding, de kopers vonden het prima zo, vonden het niet boeiend.

Dus als beide partijen het niet nodig vinden, hoeft het ook niet.

wat ik hier ook lees, is het wederom een beetje geldklopperij.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hebben die kennissen van jou toch deze info niet gelezen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energielabel-woningen-en-gebouwen/vraag-en-antwoord/wanneer-is-het-energielabel-voor-woningen-verplicht

je krijgt automatisch een boete van de overheid als de notaris dat document mist, hetgeen die notaris verplicht is bij de akte te bewaren.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je krijgt automatisch een boete van de overheid als de notaris dat document mist, hetgeen die notaris verplicht is bij de akte te bewaren.

 

En dat is dus niet waar.  Je krijgt niet automatisch een boete. Er wordt gesteld: Een energielabel stellen ze verplicht, en aan de notaris te overleggen.  Akkoord.  Maar er komt zeker geen boete en/of sanctie als BEIDE partijen het prima vinden zonder zo'n label. Dan accepteert de notaris dat, zonder sanctie, zo werd mij verteld.

 

Deze site vertelt het een an ander, (een notarissite) en een citaat: "Als je je woning zonder energielabel overdraagt, dan kan er een boete van 170 euro worden opgelegd"

Dus er KAN een boete opgelegd worden, hoeft niet, en niet verplicht. Mocht dus beide partijen het niet nodig vinden, is er niets aan de hand, en geen boete.

Gaat de koper eisen dat ze een label moeten hebben, ja, dan ben je verplicht als verkoper om zo'n label te overhandigen.

 

Zelf overweeg ik het niet eens nu.....voorlopig ga ik niet verhuizen, en ga waarschijnlijk het huis uit met mijn voeten vooruit. Mocht ik het gaan verkopen, is het nog vroeg genoeg, en label E is ook goed genoeg. (het voorlopige label is nu E), hoewel ik inmiddels spouwmuur isolatie en zonnecellen heb.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat het voorlopige label geen officiële status heeft en dat je daar geen enkele recht aan kunt ontlenen.

Wat er wel speelt is dat (als het goed is) komend jaar rond juli/aug richtlijnen komen van de EU hoe zo'n label bepaald moet worden en waar minimaal aan voldaan moet zijn.

Of je huidige label die 10 jaar geldig zou moeten zijn dan nog steeds van kracht is of dat je die 10 euro beter aan een krat bier had kunnen besteden moet je maar afwachten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

dan hebben die kennissen van jou toch deze info niet gelezen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energielabel-woningen-en-gebouwen/vraag-en-antwoord/wanneer-is-het-energielabel-voor-woningen-verplicht

je krijgt automatisch een boete van de overheid als de notaris dat document mist, hetgeen die notaris verplicht is bij de akte te bewaren.

Die boete is €170. En je maakt er slechts kans op: waarschijnlijk moet iemand zich eerst over jou gaan beklagen over het ontbreken.

€170 is nog wel te overzien als je een huis van 2 of 3 ton verkoopt.

Daarnaast zijn er nog andere belastingen, heffingen en provisies in het spel zodanig dat die boete tamelijk onbelangrijk is.

 

Als het puur om de centen gaat zou ik liever die boete accepteren ipv het moeten aanleveren van bewijzen (rekeningen, foto's, documenten, tekeningen die je natuurlijk niet meer hebt).

De laatste keer dat ik met bouwvergunningen te maken had moesten de documenten+berekeningen digitaal aangeleverd worden, wat je verplichtte een duur professioneel buro aan het werk te zetten. Dan ben je gauw een paar duizend € kwijt.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Zunigkyk zei:

Als het puur om de centen gaat zou ik liever die boete accepteren ipv het moeten aanleveren van bewijzen (rekeningen, foto's, documenten, tekeningen die je natuurlijk niet meer hebt).

 

Ja, precies. Ik ben net eens begonnen voor de gein om zo'n label te krijgen, en heb niets aangevinkt,,,,, (zelfs met een cv ketel voor 1998 moet je bewijzen aanleveren, belachelijk) dus heb ik opeens losse gaskachels in huis, een badgeiser, geen dubbel glas, geen vloer- en gevelisolatie.  je hoeft geen bewijzen in te vullen, label F dat dan wel, en tussen de € 4 en € 25 kreeg ik hem.... (niet gedaan)

 

Een koper, en zeker hun makelaar ziet toch zelf ook de CV-combiketel met sticker uit 2016, dubbel glas rondom, de  zonnepanelen op dak met 5 accu's elk 150 Ah voor de avond, de dichtgemaakte gaten voor spouwmuur isolatie ???  Dus wat boeit dat label?

En anders: € 170 betaal ik ook wel als ik eruit ga, is goedkoper dan allerlei zaken aanleveren (alleen rekening van de zonnepanelen installatie uit 2019 heb ik nog, want dat is 15 jaar garantie)

je betaalt waarschijnlijk over een jaar iets van € 80 - 110, excl aanleverkosten aan je bonnen die je niet meer hebt. Dus netto boete is € 70...…  boeien, op een verkoopprijs van € 400.000 voor al die moeite.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...