Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Zoals je hierboven uit mijn post vast wel hebt kunnen afleiden gezien je niveau (😉 ), heb ik impliciet Maurice(.nl) al als betweter afgedaan....

 

Maar als ik de toon van de conclusie erbij betrek:

 

Maar helaas is deze conclusie van Wallinga de zoveelste in de rij van hem en Van Dissel, die niet bezig zijn met wetenschappelijke analyses, maar met het beïnvloeden van zowel de bevolking, de media als de bestuurders.

 

heb ik zelfs de neiging de schrijver/"expert grafieklezer"  te betichten van juist datgene wat hij Wallinga en Van Dissel aanwrijft.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Telkens als ik die naam hoor denk ik met name aan dat totaal mislukte IPad scholen experiment en het gezegde holle vaten klinken het hardst.

Het is gewoon een praatjesmaker en dat zal hij blijven ook.

Gewoon straal negeren is het beste wat je met zulke types kunt doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het maar zo eenvoudig. Te veel mensen hebben bij voorbaat sympathie voor diegenen die per definitie overal tegenin gaan.  

"Onafhankelijke denkers" noemt men zich. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Wat dat betreft ben ik wat gemener.

Ahaa , nou , ik heb me nog niet helemaal losgelaten 😉 Mochten ze het krijgen ,

nou , niet voorthelpen , zolang er andere zijn die corona wel erkennen !!

Die moet men sowieso ALTIJD voorrang geven !!

Maar in geval van , mocht een anti-coronafreak dan nog eens amok  maken ,

dat die het dan maar uitpuft zonder hulp , opgesloten in een kamertje !!

1 uur geleden, minplus zei:

Misschien beginnen ze dan te begrijpen wat er aan de hand is.

En dan nog zijn er bij die het zullen ontkennen , gegarandeerd !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan Maurice in sommige dingen waarderen, maar van andere dingen heeft hij niet al te veel kaas gegeten. Zoals ook die iPad geschiedenis waar we in covid-tijd aan overgeleverd waren en wat zoals logischerwijs te verwachten was ellende opgeleverd heeft.

Een algemeen probleem hier in dit land en elders : een bekend iemand begeeft zich buiten zijn gebied en roept wat en dus....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

Een algemeen probleem hier in dit land en elders : een bekend iemand begeeft zich buiten zijn gebied en roept wat en dus....

..kan men er zelfs president mee worden.

We hoeven alleen maar te kijken naar de coronadoden om te weten wie dat zijn.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo van die hele wijze spreuken waar de huidige multiculturele samenleving helemaal niets meer mee kan.

Doe mij maar storm in een glas water. :P

 

De storm over de mondkapjes is nog niet over en de volgende is geprogrammeerd.

 

Laat je inenten (vaccineren) alle overige overwegingen zijn zinloos in een "samenleving".

 

bron wijsneus Tonskidutch

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Zo van die hele wijze spreuken waar de huidige multiculturele samenleving helemaal niets meer mee kan.

Doe mij maar storm in een glas water. :P

 

De storm over de mondkapjes is nog niet over en de volgende is geprogrammeerd.

 

Laat je inenten (vaccineren) alle overige overwegingen zijn zinloos in een "samenleving".

 

bron ik weet het beter neus Tonskidutch

 

 

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Artikel is niet te lezen, zit achter een betaalmuur.

 

Maar de titel van de grafiek was

"Aantal positieve testen van mensen tussen 80 en 89 jaar"

Je ziet daarin dat daar door vaccinatie de daling van het aantal positieve tests significant beter is als in de andere leeftijdsgroepen.

De andere leeftijdsgroepen missen kennelijk het seizoen, die lijn loopt omhoog!?!

Verder laatje buiten beschouwing dat de dalende lijnen ook mede veroorzaakt worden door alle maatregelen zoals afstand, gezichtsmaskers, sluiten van winkels en scholen, de avondklok etc., etc.

 

Dan begin jij daarna over seizoenseffect en of men beter niet zou hebben moeten vaccineren.

De grafiek spreekt duidelijke taal, vaccineren helpt.

 

Je gaat ook gemakshalve voorbij aan het moment dat het seizoen voorbij is en iedereen die niet gevaccineerd is corona risico loopt.

 

Ter herinnering, in de ziekenhuizen worden op de IC's op dit moment alleen mensen voor corona verpleegd die niet gevaccineerd zijn.

spacer.png

En dan komt je deskundige met de volgende bevinding?

Het exacte effect van de vaccinaties op de daling van het aantal positief getesten tussen eind april en eind mei (zowel direct als indirect) schat ik op 25%, hooguit 35%.

 

Wetenschappelijk zou je dan daaraan een waarschijnlijkheid waarde moeten toekennen, die ontbreekt.

tenslotte, de grafiek loopt tot 29 april, hoe je daar dan een oordeel aan kunt verbinden over een periode ( aantal positief getesten tussen eind april en eind mei ) die niet in de grafiek zichtbaar is......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws:

Update 16/6 Vanaf morgen (17/6) hoef je in Frankrijk nergens meer een mondkapje op in de buitenlucht (ook niet in drukke binnensteden) en vanaf zondag 20/6 wordt de avondklok vervroegd afgeschaft!

Bron: https://www.frankrijk.nl/2021/06/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed nieuws, ik reis zondag naar Frankrijk, alhoewel de regio waar ik verblijf geen mondkapjes voorschreef voor de buitenlucht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Jij kibbelt voortdurend over de grafiek titel. En ontkent wat ik aanbreng: het seizoeneffect.
Ik zei een paar dagen geleden:
"Eén jaar geleden (1 juni 2020) werd er niet gevaccineerd. en toen viel aantal positieve testen véél lager uit. Kijk op onderstaande grafiek. Misschien hadden we juist niet moeten vaccineren!"

en plaatste daar inderdaad die grafiek bij.


De grafiek-titel moet je niet lezen, maar de grafiek moet je lezen.
Die gaat terug tot 1 juni 2020, en ik heb er later eentje bij geplaatst die terug gaat tot februari 2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ceesv zei:

Goed nieuws, ik reis zondag naar Frankrijk, alhoewel de regio waar ik verblijf geen mondkapjes voorschreef voor de buitenlucht.

Het lijkt me veiliger jezelf en je omgeving als je wel een mondkapje draagt. Nog veiliger is het om thuis te blijven zodat je het virus niet overal vandaan haalt en/of naar toe brengt.

Als je niet zo egoistisch wilt zijn denk je eerst aan je medemensen. Verschuil je niet achter 'voorschriften voor de buitenlucht'. Je hebt zelf toch ook hersens? Ga niet op reis!

 

P.S.: dat reizen funest is kan je ook uit die eerder genoemde grafiek lezen (je moet wel zelf even bedenken wanneer er veel gereisd werd)

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...