Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nadat deel 2 rond Pasen 2020 gestart was, en ik hoopte dat dit het begin zou zijn van een verbetering zijn we ondertussen aangeland in 2021.

 

Het aantal virus besmettingen en de daaruit resulterende zieken die zorg nodig hebben zorgt ervoor, dat de ziekenhuizen de stroom niet meer kunnen verwerken en nu richting code zwart bewegen, het punt waarin geen zorg meer geboden kan worden aan iedereen.

 

Er zijn ondertussen vaccins toegelaten, in omliggende landen is men volop begonnen met het toedienen van vaccins om mensen te beschermen.

 

Er is een lockdown, het openbare leven is terug gebracht naar het strikt noodzakelijke om ziekenhuizen te ontlasten.

In Schotland is vandaag een zware lockdown afgekondigd, inwoners mogen hun huis niet meer verlaten tenzij strikt noodzakelijk.

In Duitsland is de bestaande lockdown verlengd met 4 weken.

In Nederland bestaat er ook een lockdown, maar er worden regelmatig grote mensenmassa's gespot onder het mom van demonstraties.

 

Over 12 weken is het weer Pasen, eens kijken of we er dan beter voor staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, ceesv zei:

Nadat deel 2 rond Pasen 2020 gestart was, en ik hoopte dat dit het begin zou zijn van een verbetering zijn we ondertussen aangeland in 2021.

 

Over 12 weken is het weer Pasen, eens kijken of we er dan beter voor staan.

Zoals het er nu aan toe gaat, misschien nog een deel 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Nadat deel 2 rond Pasen 2020 gestart was, en ik hoopte dat dit het begin zou zijn van een verbetering zijn we ondertussen aangeland in 2021.

 

Het aantal virus besmettingen en de daaruit resulterende zieken die zorg nodig hebben zorgt ervoor, dat de ziekenhuizen de stroom niet meer kunnen verwerken en nu richting code zwart bewegen, het punt waarin geen zorg meer geboden kan worden aan iedereen.

 

Er zijn ondertussen vaccins toegelaten, in omliggende landen is men volop begonnen met het toedienen van vaccins om mensen te beschermen.

 

Er is een lockdown, het openbare leven is terug gebracht naar het strikt noodzakelijke om ziekenhuizen te ontlasten.

In Schotland is vandaag een zware lockdown afgekondigd, inwoners mogen hun huis niet meer verlaten tenzij strikt noodzakelijk.

In Duitsland is de bestaande lockdown verlengd met 4 weken.

In Nederland bestaat er ook een lockdown, maar er worden regelmatig grote mensenmassa's gespot onder het mom van demonstraties.

 

Over 12 weken is het weer Pasen, eens kijken of we er dan beter voor staan.

 

Heerlijk, een frisse wind. Laat deel 3 velen rust geven

opdat we terug kunnen naar het oude normaal.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen geldt voor virussen hoe besmettelijker hoe minder dodelijk.

Tot nu toe blijkt dat men van de Britse variant niet zieker wordt dan voorheen, wel dat het ook veel sneller toeslaat onder de jongere generatie die voorheen weinig tot geen last hadden.

Maar ook Engeland nu tot half februari in Lock-Down

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

 

Heerlijk, een frisse wind. Laat deel 3 velen rust geven

opdat we terug kunnen naar het oude normaal.

 

Ik deel jou mening volledig en ik heb mijn hoop gevestigd op woensdag.

1 uur geleden, johnno zei:

Het aantal besmettingen is gelukkig weer dalende en dat geeft toch weer nieuwe hoop.

Kijk ik echter naar de huidige situatie in de UK, dan hou ik mijn hart vast.

 

Ja, maar ze sturen op IC-bedden. Die zal moeten gaan dalen en het liefst flink dalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, johnno zei:

Het aantal besmettingen is gelukkig weer dalende en dat geeft toch weer nieuwe hoop.

Kijk ik echter naar de huidige situatie in de UK, dan hou ik mijn hart vast.

Een heel vreemde tegenstelling op dit moment! UK stijgt ongekend snel en wij dalen terwijl we buren zijn. Ik zat bij de oorzaak van dit  "succes" van de Britse variant de hele tijd aan de metro in Londen te denken. Nu het een beetje over het land lijkt te verspreiden neemt dat idee weer af maar het blijft de super grote vraag of die variant in ons land precies zo succesvol zal blijken te zijn.

 

Ergens in het begin ervan las ik dat ze hadden uitgevonden dat deze variant bij de dragers meer virusload heeft. De zender heeft dus wat meer vermogen om het in hobbyjargon uit te drukken. Dat zal niet in alle situaties een gelijke toename van besmettelijkheid geven maar in de meeste wel lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar alvorens wij (en mogelijk de Kamer) Minister De Jonge volledig de grond in gaan boren, nog even dit........

Zondag liet Boris Johnson in de Andrew Marr show weten dat het volkomen veilig is weer naar school te gaan.

24 uur later kondigt dezelfde Johnson een volledige lockdown af, alsmede sluiting van alle scholen in Engeland.

Zo bont hebben onze kopstukken in De Haag het waarschijnlijk nog niet gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scherp gezien! Ik verbaasde mij daar ook al over maar deze heftige koersverandering illustreert wel de ernst van de situatie. Als dit ook op ons afkomt?

 

Op dit moment is er in Duitsland politiek ook een boel te doen over het inenten, het gaat te langzaam en er zou te weinig ingekocht zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf er bij dat het vliegen/reizen de bron van alle ellende is geweest en nog steeds is omdat op die manier het virus zeer snel tot in elke uithoek van de wereld verspreid kon/kan worden.

 

Verder is e.e.a. is Europees ingekocht met een verdeelsleutel voor de verschillende landen waarbij het niet zo is dat er te weinig is ingekocht maar dat er gewoon niet meer beschikbaar is.

Daarom wordt er nu ook al gesproken over het oprekken van het termijn voor de 2e prik.

Eerst was het 2 weken, toen 3 weken en nu wordt er al gesproken over 9 weken omdat gebleken is dat tot op dit moment nog niemand opgenomen hoefde te worden na voor de 1e keer te zijn gevaccineerd.

Wat wel opvallend is is dat je bijv. in Israël na de spuit niet direct weg mag maar dat je eerst 15 min moet wachten ivm. mogelijk directe bijwerkingen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

Eerst was het 2 weken, toen 3 weken en nu wordt er al gesproken over 9 weken omdat gebleken is dat tot op dit moment nog niemand opgenomen hoefde te worden na voor de 1e keer te zijn gevaccineerd.

 

In het Verenigd Koninkrijk wordt zelfs een periode genoemd van maar liefst 12 weken.

Anderzijds zijn er daar ook die opperen een ander vaccine voor de tweede vaccinatie in te zetten.

 

Ik ben slechts een leek op dit gebied, maar het lijkt mij spelen met vuur.

Is ook volgens mij niet de manier om meer kiekiekjes te voorkomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Redding alleen druppelsgewijs: Krijgt Duitsland te weinig vaccin?

Hart aber fair . 04 Jan 2021. 01:00:03 uur. UT. DGS. Beschikbaar tot 04.01.2022. Das Erste.

je kan het programma nog terugkijken in de mediathek.

 

volgens de gasten is er in Duitsland te weinig aanvoer van het vaccin mogelijk ook door te late bestellingen.

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...