Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het lijkt me veiliger jezelf en je omgeving als je wel een mondkapje draagt. Nog veiliger is het om thuis te blijven zodat je het virus niet overal vandaan haalt en/of naar toe brengt.

Als je niet zo egoistisch wilt zijn denk je eerst aan je medemensen. Verschuil je niet achter 'voorschriften voor de buitenlucht'. Je hebt zelf toch ook hersens? Ga niet op reis!

 

P.S.: dat reizen funest is kan je ook uit die eerder genoemde grafiek lezen (je moet wel zelf even bedenken wanneer er veel gereisd werd)

ongelofelijk, wat een betweter...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


@wanderer

sommige mensen hier gedragen zich wat hypocriet. Denken dat zij braaf geweest zijn door zich te laten vaccineren en als beloning op vakantie 'mogen'.

Ik zie dat jij wat met Coimbra hebt.

Een examenklas scoorde daar in Portugal flink Corona en brengt dat gezellig naar NL.

Zie deze nieuwsbijdrage met filmpje 14:01  https://www.ad.nl/binnenland/live-nog-605-coronapatienten-in-ziekenhuis-fors-minder-nieuwe-besmettingen-afgelopen-week~a1f14d78/

 

Ik neem aan dat je iets ouder, en dus kwetsbaarder bent. Ook al ben je gevaccineerd. Als reiziger help je mee om het te verspreiden.

Het is bij die jongeren de India-variant en die is superbesmettelijk en de huidige vaccinatie werk er niet zo goed tegen.

Vertrouw maar niet op je vaccinatiediploma. Voor jezelf helpt het misschien, maar niet voor je medemens. Je wilt toch geen egoist zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het is bij die jongeren de India-variant en die is superbesmettelijk en de huidige vaccinatie werk er niet zo goed tegen.

 

Bron?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Zunigkyk , Je gaat uit van aannames, maar niet van feiten.

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Nog veiliger is het om thuis te blijven zodat je het virus niet overal vandaan haalt en/of naar toe brengt.

Tja, waar is thuis, waar ik nu ben, of waar ik zondag naar toe ga?

 

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Als je niet zo egoistisch wilt zijn denk je eerst aan je medemensen. Verschuil je niet achter 'voorschriften voor de buitenlucht'. Je hebt zelf toch ook hersens? Ga niet op reis!

Nee, ik ga niet op vakantie, ik ga zondag naar huis, met een test op zak en een vaccinatie in mijn arm.

 

Verder houd ik mij aan alle voorschriften van de verschillende landen, onderweg is er geen gevaar, het is een non-stop rit in mijn eigen wagen.

Mijn habitat ligt vrij, de dichtstbijzijnde buren wonen op 200 meter afstand.

Verder ligt het incidentie getal rond de 5, duidelijk veiliger als in mijn huidige omgeving.

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Als je niet zo egoistisch wilt zijn denk je eerst aan je medemensen.

Mag ik je confronteren met je eigen woorden?

 

 

Op 12-6-2021 om 21:31, Zunigkyk zei:

Misschien hadden we juist niet moeten vaccineren!

 

Op 13-6-2021 om 11:43, Zunigkyk zei:

Dus de wijsheid in pacht willen hebben en tegelijk iedereen met een alternatieve invalshoek voor dom en egoïst uitmaken, dat bevalt me niet. Totaal niet!
Daarom stook ik hier af een toe een beetje.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, vorig jaar gingen de mensen reizen omdat men zei dat ze gingen vaccineren.

Als ze dat niet verteld was waren ze thuis (in lockdown) gebleven. We hebben de gevolgen gezien, en dat herhaalt zich  nu.

 

 

Al vaccineer je nog zo snel, de mutant die achterhaalt je wel. (Grrr...)

 

Maar eh, ik wens je prettige vakantie of verblijf in je buitenlandse huis. Ik snap je wel hoor. Maar doe eens wat verdraagzamer tegen mensen die ook willen leven. Met iets andere prioriteiten die jij voor jezelf stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen gingen toen niet op reis omdat men ging vaccineren.  Men ging ongevaccineerd op reis omdat men idioten als Engels geloofde en zich geen ruk van de maatregelen wenste aan te trekken. Met de 2e golf als gevolg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zunigkyk zei:

Even hand in eigen boezem steken, svp!

 

1. "iets minder effectief"?

2.https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5235149/indiase-variant-neemt-overhand-engeland-dit-wat-we-weten

 

Kom nou niet met een sweeping statement als "de huidige vaccinatie werkt er niet zo goed tegen".

En in het VK hebben heel veel mensen ook nog maar 1 prik gehad. Dat was daar de strategie. Vanwege de druk op de ziekenhuizen.

 

Dus "zelf onderzoeken doen" heb ik wel gedaan. Nu jij nog.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

September, mss zijn de meeste Spanjaarden dan zelf gevaccineerd. De maatregelen zullen dan wat minder zijn zoals nu, nog steeds een masker in de winkelstraten. 

Met het eu attest is er geen quarantaine nodig in B. Spanje kan mss wel een test vragen en zo blijven we bezig. En  verzekeringen die het ook niet weten(platte mussen).

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in het nieuws dat van de jongeren die op vakantie zijn geweest is Spanje er 191 terug zijn gekomen met een besmetting vanuit Portugal idem maar daar wel minder met dacht ik iets van 80.

Dus vraag me ook af of reizen al wel zo verstandig is (en of de zuidelijke landen niet open zijn gegaan puur om commerciële redenen) en of mensen die op reis zijn geweest niet bij thuiskomst verplicht in quarantaine moeten.

In de nieuws reportage werd de vraag gesteld of men zich niet moest laten testen nu ze terug kwamen, maar verplicht testen was onzin, "ik voel me toch niet ziek"

Ik vraag me dan altijd af waarom zo'n reporter dan niet zegt "nee eikel, nu nog niet maar als je over 4 of 5 dagen wel ziek wordt dan heb je in de tussentijd al wel 2 a 3 dagen anderen besmet zonder dat je het doorhad"

En dat omdat even een test van een paar minuten te veel gedoe is.

De oplossing is toch simpel, zodra je uit die vliegende bus stapt ga je naar een test afdeling, zonder test kom je het land niet in en met een positieve test ga je direct (uiteraard op eigen kosten) naar een zorg hotel om daar uit te zieken.

Wil je dat niet? prima toch dan ga je ook niet op vakantie.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de moeilijkste doelgroep in meerdere opzichten. Benieuwd hoeveel jongeren het nut inzien van vaccinatie gezien hun leeftijd en risico-inschattend vermogen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie bang is geworden voor vaccinatie omdat een idioot eens zonder bewijs verkondigd heeft dat het de kans op het krijgen van kinderen zou verkleinen, iets wat viral ging onder antivaccers, is dit onderzoek een geruststelling: het is apekool.

Wel is er een associatie met covid-19 oplopen en mindere fertiliteit maar daar gaat dit onderzoek niet over.

 

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2781360?utm_source=twitter&utm_campaign=content-shareicons&utm_content=article_engagement&utm_medium=social&utm_term=061721#.YMtkUegSRQ8.twitter

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, minplus zei:

apekool

Ik lust wel bloemkool , maar geen apekool , laat staan aap 🤭

Maar wacht eens , ik heb geen kinderen .... euh ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...