Ga naar inhoud


Lekker in Spanje


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Ik persoonlijk vind het niet pffffff want ik houd van de zon en een beetje warmte zolang dit maar onder de 30 graden blijft.

Daarom zie mij daar ook nooit in de periode tussen mei en oktober.

 

Overigens kan het volgens de wederdienst in de regio Murcia en Alicante wel 26 tot 30 graden worden en dat is wel redelijk uitzonderlijk voor januari.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Ik persoonlijk vind het niet pffffff want ik houd van de zon en een beetje warmte zolang dit maar onder de 30 graden blijft.

Daarom zie mij daar ook nooit in de periode tussen mei en oktober.

 

Overigens kan het volgens de wederdienst in de regio Murcia en Alicante wel 26 tot 30 graden worden en dat is wel redelijk uitzonderlijk voor januari.

 

Dat is voor vandaag wel voorspelt maar de temperatuur is toch maar 17 graden nu, als het 25 zou moeten worden had het nu minimaal 23 graden moeten zijn. De wind van de zee koelt de lucht nog te veel af denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij niet gezien.

17-19 graden is een heerlijke temperatuur, aan het plafond, waar ik meestal werk, is het dan meestal tussen de 20 en 22 graden en dat is nog prima om te werken.

Daarboven begint mijn koppakking lek te raken.

Op zich ook nog niet zo erg maar als het zweet je eenmaal in de ogen begint te lopen dan is het bepaald geen pretje meer.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat sporten of die 28 graden?:D

 

Wij sporten dus tijdens ons werk en dat betekend dus meestal 8 uur per dag de gehele dag uitklap ladder van 8 sporten op en neer, of een ladder op en neer, of een trapje van 4 treden op en neer + minimaal zo'n 10.000 stappen per dag (loopt soms ook op tot boven de 20.000)

Meestal hoef ik 's avonds dan ook echt niet meer te sporten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 10.000 stappen maak ik toch wel met de honden langs het strand, ik heb zo´n mi fit watch die het aantal stappen bijhoud. Maar als je veel beweegt op je werk hoef je inderdaad niet erna nog eens flink te bewegen en veel mensen bewegen eigenlijk ook te veel, en van te veel bewegen slijt je lichaam te snel waardoor je op oudere leeftijd problemen kunt krijgen.

 

En sporten doen de meeste mensen vroeg in de morgen hier, dat is wat koeler. Ik had hier voorheen ook een loopband en daar ging ik dan laat in de middag wel eens op en ja dan zijn de temperaturen 28 en hoger. Nu wil ik gaan fietsen maar omdat het hier in Spanje niet echt veilig is om te fietsen op mijn lokatie gaat ik daar weer een ander apparaat voor aanschaffen, dan kan ik fietsen en netflixen tegelijk :)

 

En de warmte hier nu is denk ik tijdelijk want het is nooit zo warm hier rond deze tijd van het jaar, normaal is het rond deze tijd maximaal 10 tot 12 graden en zal het over een week wel weer omlaag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja te veel bewegen....... het werk moet aan het eind van de dag wel af hé.

 

Maar dan moet je zo'n ding hebben als een klant van mij, die heeft een groot scherm voor zijn fiets hangen met toetsenbord, daar kan hij invoeren waar hij wil fietsen, hoe zwaar het moet zijn welke afstand enz. en dan zie je de route op het scherm verschijnen, regelt de computer dat je zwaarder moet trappen om de bult op te komen, voel je de wind, moet je ook echt sturen om door de bochten te gaan enz. zie je de trapkracht, energieverbruik, hartslag ademhaling enz. en geeft hij zelfs aan dat je links harder trapt dan rechts en geeft hij daar adviezen in.

Ik heb er ook even op gezeten en het 1e wat dat ding opmerkte was dat ik alleen de pedalen maar naar beneden duwde en daardoor onnodige energie verspilde.

Duw je met je rechterbeen dan kun je gelijktijdig ook trekken met je linkerbeen waardoor er in totaal minder kracht nodig is en je benen minder snel verzuren.

Toen ik echter hoorde wat dat speeltje koste dacht ik van "dan zit ik toch wel lekker in mijn auto en laat mij overdag maar wat rond rennen dat is toch wel een stuk goedkoper"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zo´n duur ding gaat ik niet aanschaffen, ik houd het simpel. Denk dat 200 euro voor zo´n fiets ding wel voldoende is en dan heb je er ook al een rugleuning en een display bij.

 

Dat het werk af moet begrijp ik en dat je daarna juist niet meer gaat sporten is normaal. Overal waar Te voor staat is niet goed.

 

En dit vind jij niets maar wist je dat in Spanje de meeste banen buiten plaats vinden, in de volle zon dus. En op heel veel plaatsen heb je binnen geen airco waardoor het rustig 40 graden wordt en je ook in die temperaturen moet werken. Mijn schoonmoeder werkte in de keuken van een restaurant zonder verkoeling ze stond dagelijks te werken in temperaturen van rond de 45 graden en dat uren lang. Ze was dan ook dolblij dat ze met pensioen kon, nu kookt ze enkel nog in haar eigen keuken.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...