Ga naar inhoud


Lekker in Spanje


Psychosammie

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

..... in een vakantie-oord.

 

 

Dit is vaak het idee dat vele mensen hebben dat wij daar in Spanje op vakantie zijn maar wij overwinteraars hebben ons woon domicilie tijdelijk naar een zonniger oord verplaatst.

Wij doen feitelijk tijdelijk alles wat wij ook thuis in NL doen alleen met veel beter weer dus veel zon en aangename temperaturen.

Daar hangt alleen een best prijskaartje aan waardoor niet ieder gepensioneerde de mogelijkheid heeft om daarvan te mogen genieten.

Op zich valt het nog wel mee want als je ziet wat wij in de wintermaanden aan stook- en elektriciteitskosten besparen, dat is niet gering.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen rollators , wel de luxere variant

 

 

 

benidorm bastards.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jürgen zei:

Op zich valt het nog wel mee want als je ziet wat wij in de wintermaanden aan stook- en elektriciteitskosten besparen, dat is niet gering.

 

Ik gun het je zeker en hoop dat je nog vele jaren plezier hebt daar in Spanje op je stek.

De stookkosten heb je dan wel niet maar ook in NL moet de verwarming op een laag pitje blijven draaien. Dat geldt ook voor de stroomkosten. Vastrecht zul je altijd blijven houden. En een paar lampen en wat weet ik wat moet ook aan in verband met inbreken.

Je vergeet de kosten van transport. Ik weet niet hoe je daar heen gaat, maar met de fiets zul je het wel niet doen. En het kost hoe dan ook een beste duit.

 

Voor mij gelden hele andere criteria. Ik ging naar de Emiraten voor mijn werk en dat doe ik nu nog steeds. Daarom woon ik daar en dat bevalt ons/me prima.

Het bevalt me zo goed dat ik er niet meer weg wil. En ook nog lange tijd zal blijven.

Terug naar Duitsland (mijn thuishaven) betaald mijn werkgever. Dat heb ik in een contract staan en ik kan per jaar 12 x met verlof naar Duitsland met Emirates of Gulfair. Zo vaak ben ik niet gereist maar mijn kinderen kunnen ook van deze regeling gebruik maken. Die wonen in Duitsland.

Mij bevalt het klimaat erg goed, De hitte kan ik goed tegen maar voor oudere zwakke mensen is het zeker in de zomer te veel van het goede. Maar in de winter is het weer geweldig. Dat geldt ook voor de temperatuur van het zeewater. Schone lege stranden, kristal helder water en de stranden zijn van fijn zand.

Dan weet ik heel goed hoe die Arabieren tikken en denken. Dat heb ik snel begrepen.

Stookkosten heb ik niet maar daar staan hoge DEWA rekeningen tegenover voor water, stroom en airconditioning. Je krijgt niets voor niets.

Dan zeggen veel users hier op het board dat ze die "zandbak" maar niets vinden en drijven er de spot mee. Maar die zijn hier nooit geweest en weten niet waar ze het over hebben.

Ik ervaar de woestijn als bijzonder mooi. Een natuurwonder en het fascineerd mij telkens weer. Het heeft iets bijzonders.

Wil je snorkelelen, dan ga je naar Fujeirah, dat is voor ons ca. 80 km. Voor de mooiste zonsondergangen aan het strand aan de Gulf hoeven we niet eens de deur uit.

Willen we een weekend naar wat minder heet gebied dan gaan we naar Oman, of naar de bergen van Hatta. https://www.visithatta.com/en

Dan denk je dat je op een andere planeet bent.

Prachtig daar en niet door toeristen overlopen.

Dus het is maar net welke waarde je waaraan hecht.

 

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben ik voorlopig nog niet aan pensioen toe én overwinteren al helemaal niet. Maar als ik dat ooit ga doen wordt het Griekenland. 

 

Maar voor nu, laat die meter sneeuw maar komen. 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Psychosammie zei:

Nou ben ik voorlopig nog niet aan pensioen toe én overwinteren al helemaal niet. Maar als ik dat ooit ga doen wordt het Griekenland. 

 

Maar voor nu, laat die meter sneeuw maar komen. 

Griekenland, de armoe is daar niet meer te overzien momenteel. Maargoed over een jaar zit Spanje waarschijnlijk nog slechter want het gaat keihard achteruit hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2021 om 19:02, Drs. IJzerbout zei:

 

Ik gun het je zeker en hoop dat je nog vele jaren plezier hebt daar in Spanje op je stek.

De stookkosten heb je dan wel niet maar ook in NL moet de verwarming op een laag pitje blijven draaien. Dat geldt ook voor de stroomkosten. Vastrecht zul je altijd blijven houden. En een paar lampen en wat weet ik wat moet ook aan in verband met inbreken.

Je vergeet de kosten van transport. Ik weet niet hoe je daar heen gaat, maar met de fiets zul je het wel niet doen. En het kost hoe dan ook een beste duit.

 

Tja, wat kost nu een paar led-lampen laten branden, dat is dus geen argument. Wel ben ik in Spanje veeeel minder aan benzine kwijt. Hier betaal ik precies 1,00 Euro, de Goedkoopste pomp is Roosendaal is 1,56 Euro, dat scheelt maar liefst 56 cent per liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog vergeten was om te vertellen is dat steden als Abu Dhabi en Dubai en het hele land de meest veilige zijn in vergelijking met de rest van de wereld.

Als ik nu naar al die nutteloze rellen in Nederland kijk, dan moet ik echt walgen.

Zou je dit soort wangedrag in dit land laten zien, dan is het eerst een jaar of 3 de bak in (en ik geloof niet dat je dat wilt) en dan is het EXIT...terug naar mama in het land waar je vandaan kwam.

  • Like 4

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Penthe zei:

lijkt wel een lopende reclame folder voor waar je woont :) Als je het niet erg vind blijf ik toch liever hier.

 

 

Mag ik dat misschien zijn? Kijk eens naar die rotpuinhoop van een stel gestoorden die de steden in Nederland vernielen?

De hele wereld kijkt sprakeloos toe naar wat er gebeurt in NL. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Mag ik dat misschien zijn? Kijk eens naar die rotpuinhoop van een stel gestoorden die de steden in Nederland vernielen?

De hele wereld kijkt sprakeloos toe naar wat er gebeurt in NL. 

Even volledig off-topic:

Het was het wachten op wanneer het zou gebeuren.

Een neo-liberale maatschappij waar enkelen miljoenen krijgen en een wat grotere groep eigenlijk te weinig om te overleven. Gooi daar wat religieuze fanaten en gewone misdadigers bij, bezuinig op politie, gezondheidszorg, onderwijs, brandweer, en alle andere maatschappelijk uiterst essentiële beroepen waar niet veel geld aan valt te verdienen en je kunt rotzooi verwachten als mensen gaan demonstreren omdat ze niet geloven dat er een virus is, niet snappen wat een vaccin is en doet of in de problemen zijn.

Daar maken de fanaten en misdadigers natuurlijk meteen misbruik van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...