Ga naar inhoud


Bekabeling TV?


Con

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om elektra aan te leggen bij de buren inclusief ethernet.

Allemaal niet spannend maar...

 

Hoe zit het met smart-tv's, hebben die een ethernetaansluiting of gaat

dat allemaal via wifi?

 

Ze hebben nu nog schotel maar over 4 weken glasvezel.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn smart-tv zit met een ethernetkabel op de modem/router, evenals de computer. Dat werkt altijd op maximale snelheid en zonder storingen.

 

Wifi gebruik ik als 2e keus, bv als ik met de laptop op de bank of aan tafel zit. Ook de smartphone in huis.

M'n Denon AVreceiver ontvangt internetradio over de wifi. Maar die kan óók met een ethernetaansluiting, maar ja da's weer een extra kabel. Wifi voor audio vraagt niet veel bandbreedte, dus bespaar ik me de kabel.

 

opm.: @OFDM (hieronder)

Mijn TV is een 'goedkope' 32" Philips LED TV 32PFS6905/12, volgens mij is een ethernetaansluiting standaard bij smart-tv's.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, heren, ik ben nog niet zo modern dat ik

een smart-tv heb, vandaar mijn vraag uiteraard.

 

Dat wordt dus een Catje...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con

Doe bij de audio / TV hoek maar gelijk een boel Cat'jes.

Mijn TV, Ziggo kastje, HTPC en Yamaha versterker hebben allemaal ethernet nodig. Anders loop je daar weer te pielen met een switch.

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, goeie toevoeging.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Psychosammie zei:

@Con

Doe bij de audio / TV hoek maar gelijk een boel Cat'jes.

Mijn TV, Ziggo kastje, HTPC en Yamaha versterker hebben allemaal ethernet nodig. Anders loop je daar weer te pielen met een switch.

 

Juist met 1 kabel naar de plek, en daar verdelen met een switch. Is ook veel beter voor de klank van de apperatuur : https://audio-creative.nl/muziekstreaming/ethernetkabels-de-cat-vangen-deel-2/

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buren zijn volstrekt geen audiofielen.

Slechts tv-verslaafd, althans de kinderen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier,

 

een Philips smart tv.

Netwerk voorzien tot achter de tv.

Maar omdat de switch volzat had ik voorlopig de tv maar via wifi verbinding laten maken.

Nu jaren later is het nog steeds via wifi omdat ik nog geen problemen ben tegengekomen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2021 om 21:04, moonchild zei:

Juist met 1 kabel naar de plek, en daar verdelen met een switch. Is ook veel beter voor de klank van de apperatuur

De Cat7 en adequate stekkers had ik ook vanaf de router in het vorige pand, met een goede switch 5 of 8 poorts. Dat helpt echt voor al de apparatuur die er staat en bij kan komen.

Niet elk huis is wifi geschikt en dat ontdek je pas nadien als de muren weer gestukadoord zijn en er dus geen leiding meer bij kan/mag.

 

Aan mijn kijk/luister opstelling staan 5 ethernet apparaten waarbij 3stuks 100Mbit/s en 2stuks 100Mbit/s.

De bekabeling is voor alle voedingen van de apparaten en alle HDMI verbindingen altijd al een spagetti die je moet oplossen.

Het prettigste is een audio video meubel op rolletjes waar de hele bedrading in kan en de voorzijde Beka deurtjes zijn met luidsprekerdoek ervoor. (ventilatie en infrarood bediening proof) Zie Tweakers voor suggesties van het audi video meubel.

09x0eSFrba2Ac62b5g3yYgAW.jpg?f=user_larg

3stuks 100Mbit/s en 2stuks 100Mbit/s. FOUTJE

3stuks 100Mbit/s en 2stuks 1000Mbit/s.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd mooi die 100Mbit/s en zelfs 1000Mbit/s maar wat is de gemeten benodigde snelheid?

Ik kom regelmatig systeembeheerders tegen die het liefst fiber to the desk willen met 10Gbit/s op elke werkplek (op een 10/100Mb bedrijfsinternet aansluiting), maar laat je een toolje meelopen om eens wat gebruikte netwerk snelheden te meten dan zou zelfs een ouderwetse coaxkabel met 10Mbit/s ook ruim voldoende zijn.

Het zal dan ook niet de 1e keer zijn dat zo'n systeembeheerder wordt teruggefloten door de directie en er gewoon een 100Mbit netwerk wordt aangelegd met een glasvezel backbone en dat, na wat rotte apparatuur te hebben verwijdert die te veel storingen op het netwerk veroorzaken, het geheel werkt het als een trein en dan hebben ze nog nooit zo'n snel netwerk gehad.

Niet altijd even makkelijk om een systeembeheerder daar van te overtuigen en het zal ook zeker niet de 1e keer zijn dat zo'n systeembeheerder alles wat slecht werkt afschuift op het veeeeeeeel te trage netwerk, maar meestal is het een stukje onkunde van een systeembeheerder door gewoon niet goed te kijken waardoor de problemen nu echt veroorzaakt worden.

Ik kreeg zelfs een systeembeheerder waarvan de toeleverancier van software beweerde dat de glasvezelkabel was platgedrukt en daardoor de snelheid een heel stuk minder was geworden. (bleek uiteindelijk een fout in de software te zijn die telkens aan het wachten was op de uitkomst van een berekening die de software zelf moest geven)

Meestal zit de snelheid (of het ontbreken daarvan) hem niet in de gebruikte bekabeling maar meestal in hoe dit is afgemonteerd, hoe de poorten van de switch zijn geconfigureerd en ook is de aangesloten apparatuur met draaiende software van groot belang.

Vooral printers met een slechte netwerkpoort kom ik vrij regelmatig tegen.

Switches achter elkaar zijn in grote bedrijven veelal niet te voorkomen maar in een woonhuis nog nooit meegemaakt dat deze nodig zijn en ik zeg dan altijd beter 1 wat grotere en betere switch dan 3 van die goedkope dingen.

Mijn advies, moeten er meer kabels door één 5/8 buisje pak dan gewoon een cat5e en heb je alle ruimte in de buis pak een cat 6.

99 van de 100 keer meer dan ruim voldoende.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...