Ga naar inhoud


Mijn privacy te grabbel gegooid?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Ik gebruik eenop mijn computer met Windows10 een locaal account.

Heb onlangs mijn laptop moeten herstarten vanwege Windows updateactviteit.

Heb ook gezien dat IE geupdate is naar Edge.

Ook zie ik dat Edge (voortaan?) mijn MSaccount oppikt, waar ik niet aan weet te ontkomen.

Nu werk ik normaal gesproken altijd met Firefox, en ik gebruik geen account. Niet van MS, niet van Google en ook niet van Firefox.

Ik voel me nu verraden, want ik vond dit bericht van dinsdag 15 feb in mijn mailbox:

 

Hallo Zunigkyk,

Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt.
 

Toestel
Windows Windows
Browser
 Firefox

Firefox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja je kan ook "paniekeren" zoals de Belg pleegt te zeggen.

 

Die meldingen van sat4all krijg ik ook sinds de layout aanpassing, zal wel m'n nieuw wan-ip zijn dat mijn provider bijna elke dag wisselt.

Interesseert me helemaal geen hol dat sat4all registreert welk WAN IP adres ik heb. Dat wist ik al jaren.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit hem dus niet in Microsoft of Edge, maar in nieuwe forumsoftware?

Ik paniek niet echt, maar vraag me nu af op basis waarvan sat4all concludeert dat ik ben "ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt."

 

Het klopt namelijk niet.

Ik vermoed dat men er schielijk van uit gaat dat ik aangemeld zou moeten zijn via Google of Facebook (die zouden weten welke toestellen ik gebruik).

Dat lijkt me iets met cloud, en ik doe mijn best daar uit te blijven.

 

P.S.:

Ik heb zojuist even mijn mail gecheckt, en inderdaad komt vandaag een nieuwe melding:

Hallo Zunigkyk,

Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Warrig verhaal. Je zegt dat je geen account gebruikt maar dat Edge die wel oppikt? Heb je nou wel of niet een MS account?

En wat hebben Google en Feesboek er mee te maken? Heb je daar een account op?

En van wie krijg je nou die email?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg die melding ook sinds de vernieuwde site. Ik moet er om lachen. De geschatte locatie ligt maar liefst 140km luchtbreed van me verwijderd. Maar soms word mijn locatie door andere sites beter ingeschat maar dan zitten ze er nog minimaal 10 kilometer naast want ik heb draadloos internet via een straalverbinding en dat kunnen ze alleen de hoofdlocatie van de provider zien maar totaal niet waar de gebruiker zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zijn ze steeds in de war want ik log in van verschillende lokaties via verschillende VPN servers.Privacy notities zijn geen bal waard want zonder je toestemming mogen ze toch niks.Is enkel de zever van europese onbekwame parlementairen die het warm water hebben uitgevonden met hun privacy wetgeving  (GPDR genaamd)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die e-mails niet die verzonden worden als men een keer inlogt vanaf een andere pc of laptop.

Het maakt niet uit vanwaar het komt, ze hebben zich daar niet mee te moeien,

het is al erg genoeg dat we bijvoorbeeld een inlog moeten maken bij google en dan komen ze nog regelmatige zaniken, over privacy en bescherming.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die e-mails kun je controleren of niet iemand anders je account  heeft gehackt. Of het echt nut heeft weet ik niet.

 

25 minuten geleden, mebo870 zei:

het is al erg genoeg dat we bijvoorbeeld een inlog moeten maken bij google

 

Nee dat moet niet, daar heb je zelf voor gekozen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2021 om 10:08, Psychosammie zei:

Warrig verhaal. Je zegt dat je geen account gebruikt maar dat Edge die wel oppikt? Heb je nou wel of niet een MS account?

En wat hebben Google en Feesboek er mee te maken? Heb je daar een account op?

En van wie krijg je nou die email?

Ik heb wel een MSaccount, maar die gebruik ik alleen als ik mijn outlook mail ophaal. Dan wordt die eventjes ingeschakeld.

Op mijn laptop gebruik ik een lokaal account.

Als ik google diensten gebruik, zoals gmail via het web log ik in, en na gebruik log ik uit.

Daarom vermijd ik Chrome te gebruiken, want die vereist dat ik bij google ingelogd ben.

Nu IE Edge geworden is blijkt dat Edge ongevraagd en ongewenst mijn MSaccount invult, en dat kan ik niet uitschakelen.

Net als Chrome zal ik dus Edge vermijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, mebo870 zei:

het is al erg genoeg dat we bijvoorbeeld een inlog moeten maken bij google en dan komen ze nog regelmatige zaniken, over privacy en bescherming.

 

 

Google is helemaal van de pot gerukt.

 

Krijg soms zelfs die melding als ik bij gmail inlog in mijn laptop beneden, nadat ik dezelfde dag op de pc boven heb ingelogd. Zien ze dan niet dat het hetzelfde ip is, wat een nutters :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb wel een MSaccount, maar die gebruik ik alleen als ik mijn outlook mail ophaal. Dan wordt die eventjes ingeschakeld.

Op mijn laptop gebruik ik een lokaal account.

Als ik google diensten gebruik, zoals gmail via het web log ik in, en na gebruik log ik uit.

Daarom vermijd ik Chrome te gebruiken, want die vereist dat ik bij google ingelogd ben.

Nu IE Edge geworden is blijkt dat Edge ongevraagd en ongewenst mijn MSaccount invult, en dat kan ik niet uitschakelen.

Net als Chrome zal ik dus Edge vermijden.

 

 

Je haalt van alles door elkaar.  Wat heeft dit met een MS account te maken, als jij inlogt met een lokale account in windows blijft dat een lokale account.  Edge kan inderdaad inloggen net als chrome van google met een evt. MS account maar dan zeg je toch gewoon een keer "logout."  Maar dat heeft weer niks met inlog meldingen van dit forum te maken. 

 

En IE is geen Edge geworden, Internet Explorer is nog steeds aanwezig in je systeem, dus niks weerhoud jou ervan om die nog te gebruiken.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

En IE is geen Edge geworden, Internet Explorer is nog steeds aanwezig in je systeem, dus niks weerhoud jou ervan om die nog te gebruiken.

 

 

Je hebt het over je eigen computer. Bij mij is IE weg, ongevraagd overschreven door Edge.

 

Wat ik van jou heb bijgeleerd: dat ik met logout het MSacount kan uitschakelen. Dan krijg ik Profiel 1. Andere optie is nog bladeren als gast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie is mij niet geheel duidelijk.

Je kunt windows installeren zonder MS account. Bij mij is windows volledig functioneel zonder dat ik een MS account heb. Je zegt zelf dat je Firefox gebruikt, dus waarom maak je je zorgen om Edge? Edge kun je niet de-installeren, maar ik merk zijn bestaan niet eens als ik met Windows en Firefox werk.

Ja, en je zult moeten accepteren dat Windows via updates ingrijpt in je systeem, maar je krijgt er veiligheid voor terug. En Apple en Android updaten hun systemen ook.

En Firefox kan je zo instellen dat hij bij afsluiten alle cookies en tracking cookies wist. En daarmee krijg je elke keer het sat4all bericht. Teken dat privacy goed werkt.

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...