Ga naar inhoud


reform ladder


blitz10

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een reform ladder, om op het dak van het huis te komen, dus de ladder moet een uitschuiflengte van 6 m of langer zijn.Heb al eens op internet gekeken, maar aanbod is zeer groot.Daarom deze vraag.Kan iemand me een tip geven, welke ik het beste kan aanschaffen.Budget van 200 tot +/- 400 €

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, blitz10 zei:

Ik ben op zoek naar een reform ladder, om op het dak van het huis te komen, dus de ladder moet een uitschuiflengte van 6 m of langer zijn.Heb al eens op internet gekeken, maar aanbod is zeer groot.Daarom deze vraag.Kan iemand me een tip geven, welke ik het beste kan aanschaffen.Budget van 200 tot +/- 400 €

 

Is er geen dakraam? Je kunt dan uit het dakraam klauteren en de dakpannen om de andere naar boven schuiven en een trap creëeren. Zo doe/deed ik dat altijd. 

Verder kon ik dan op het loop-rek van de schoorsteenveger lopen om op de nok te komen. 

Zo had ik ook mijn schotels op het dak gemonteerd. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Verder kon ik dan op het loop-rek van de schoorsteenveger lopen om op de nok te komen.

 

ja die is goed, haha

In Duitsland is dat een plicht om die schoorsteenveger zo'n ding aan te leveren, met aanlijn optie voor z'n veiligheidsharnas anders mag die niet eens het dak op.

 

En wat dacht je dat er in Nederland geldend is voor gevel en dak onderhoud?

Voor de professionals steigers en de nodige veiligheidsvoorzieningen!

 

Als jij als doehetzelver van het dak flikkert krijg je niets uitbetaald van de verzekering.

 

Dus Altrex levert wel een leuke oplossing maar is alleen voor de burger die het risico niet schuwt.

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altrex is een degelijk merk.

Verder is het wat je gewend bent. Is die hoogte voor jou normaal dan is het geen punt.

Veertig jaar geleden ging ik bij een vriend iets op grote hoogte op het dak regelen met een antenne en 30 jaar geleden liep ik met beide handen vol hier probleemloos op 5 meter hoogte over de nok. Moet af en toe nog eens op die hoogte bezig en krijg dan de kriebels.

Heb m'n pa wel gezegd, toen ie met 87 op 3 hoog op het dak zat om pannen recht te leggen, dat het mogelijk niet helemaal verstandig was...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-2-2021 om 13:31, Drs. IJzerbout zei:

 

Is er geen dakraam? Je kunt dan uit het dakraam klauteren en de dakpannen dat was in onze jonge jaren, dat moet je nu niet willen adviseren  om de andere naar boven schuiven en een trap creëeren. Zo doe/deed ik dat altijd. Hebben ze in Dubai dan dakpannen?

Verder kon ik dan op het loop-rek van de schoorsteenveger lopen om op de nok te komen. 

Zo had ik ook mijn schotels op het dak gemonteerd. 

 

Een schoorsteenveger met een looprek... Hoe oud was die man dan?

 

Oude Man Met Lopen Frame Cartoon Stock-vector - FreeImages.com

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Con zei:

 

Een schoorsteenveger met een looprek... Hoe oud was die man dan?

 

Oude Man Met Lopen Frame Cartoon Stock-vector - FreeImages.com

 

Nee op mijn dak in the UAE staan geen antennes. Alles staat naast het huis en dat werkt goed. Ontvangst via UHF, VHF, FM frequenties is pure hobby omdat ik alles via de kabel aangeleverd krijg. 

 

Het huis dat ik in Duitsland had, had een schoorsteenveger-luik en daarna een trap naar de schoorsteen en een looprek. Dit is in Duitsland verplicht om te hebben. Anders zal de schoorsteenveger niet komen om de schoorsteen te vegen. 

 

Voor mij was het super handig om bij mijn schotels te komen. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk bij een ladder ook naar het gewicht.

prachtig zo'n super stevige stabiele ladder, maar als je hem moet tillen krijg je spontaan een hernia.

Ik heb er dus 6.

zes?????  zullen er veel zeggen  maar inderdaad zes of misschien ook wel 7 of 8 ........... sorry :grin:

 

elk wel met een eigen functie en van 3m tot zo'n 9m

dus een 3 delige ladder van 3m voor binnen die ook als reform gebruikt kan worden (kort, licht en handig om mee door een kamer te lopen zonder van alles om te stoten)

2 x een 4 x 5 treden klapladder die worden het meest gebruikt en geheel uitgeklapt gaan ze tot 5m

1 x een 4 x5 treden klapladder maar die paste uiteindelijk niet in de auto dus die gebruik ik maar thuis

1 x een 4 x 6 treden klapladder voor panden met een hoger plafond en waar kabelgoten op zo'n 4m50 hangen (een akelig zwaar ding)

1 x een 3 delige uitschuifladder die tot 6,50m gaat,  een heerlijk lichtgewicht ding maar niet laten staan als er wat wind is want dan waait hij om.

1 x een 3 delige uitschuifladder die tot 9m gaat, ook zo'n ladder die je gebruikt omdat het moet maar anders mooi laat staan vanwege het gewicht

hij is wel handig met de schotel instellen want er zitten van die rollen bovenaan zodat je hem langs de muur omhoog kunt duwen.

 

Verder is een ladder zo gevaarlijk als hoe je hem zelf gebruikt.

Weet je hoe e.e.a werkt, hoe je een ladder neer moet zetten en waar je rekening mee moet houden dan is wat mij betreft de enige beperkte factor het mannetje wat er bovenop staat. Heb je last van duizelingen oid. dan doe je er verstandig aan om niet bovenop zo'n ding te gaan staan, want 1 moment van onbalans en je komt er pijnlijk achter dat het menselijk lichaam er niet op gebouwd is om vanaf een paar meter een vrije val te maken en in contact te komen met een hardere ondergrond.🤯

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Dat zijn toch geen ladders?

Kijk hier heb je pas een ladder, 70 sports voor de glazenwassers in Utrecht.

 

Ik zie me zo'n ding nog niet even op het dak van de auto vervoeren en op mijn nek bij de klant naar binnen sjouwen.🤢

 

Maar het klopt dat je wel moet leren omgaan met ladders en hoe vreemd het ook lijkt enige wiskundige en natuurkundige kennis is wel handig.

Wellicht kan een ieder zich nog het onderdeel met vectoren herinneren bij natuurkunde en dit is van groot belang bij het gebruik van een ladder.

Weet je je daar nog iets van te herinneren dan kun je ook visualiseren hoe de krachten zich bij een ladder verdelen, hoe je de maximale kracht op de poten van de ladder krijgt zodat deze niet weg kan glijden en ook hoe je moet bewegen op een ladder om het gewicht van de persoon op de ladder via de bomen naar de grond te krijgen ipv. dat deze knikken als je halverwege bent.

Want als ik zie hoe sommigen hun ladder mishandelen en het dan ook nog gek vinden dat deze stuk gaat of wegglijdt dan kan ik me heel goed voorstellen dat de wetgever paal en perk stelt aan het gebruik hiervan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...