Jump to content

Vulkaan IJsland uitbarsting

D.Quijote
 Share
Followers 1

Recommended Posts

• D.Quijote changed the title to Vulkaan IJsland uitbarsting

Bijzonder om te zien en een mooi schouwspel.

Maar wat daar aan vervuiling de lucht in gaat dat gaan wij met geen enkele maatregel compenseren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Die vervuiling is er al altijd geweest, zelfs miljoenen jaren geleden nog meer dan nu. Maar het punt is dat de vervuiling die wij (de mens) veroorzaken, extra vervuiling is, die er vroeger niet was.

Zonder uitbarsting geen/veel minder vervuiling lijkt me toch.

En met deze en nog meer van dit soort uitbarstingen kun je de oliekraan wel geheel dichtdraaien maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten.

Ja, ditzelfde zenden ze al een poosje uit via de RUV, de IJslandse tv...ik hoorde het op de radio (SR P4, Zweden).

Wel de moeite waard om eens te kijken... die kamera moet vlak bij een wandelpad staan, want soms zie ik een hondensnuit in beeld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• V.I.P.

Draai deze link maar eens op je 4K Televisie.

fascinerend, maar veel te riskant om naast te gaan staan als tourist

de drone had grote schade opgelopen door de hitte

Morgens um sieben ist die welt noch in ordnung

James Last

22 uren geleden, gerrit B zei:

Zonder uitbarsting geen/veel minder vervuiling lijkt me toch.

En met deze en nog meer van dit soort uitbarstingen kun je de oliekraan wel geheel dichtdraaien maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten.

Begrijp je het nu echt niet? Of wil je niet? iedere vervuiling van de mens is extra vervuiling, vulkanen is natuurlijke vervuiling.

Ik begrijp het heel goed, maar er zijn ook groepen mensen die met enorme oogkleppen op rondlopen en niet willen zien dat zo'n vulkaanuitbarsting nog veel meer luchtvervuiling geeft dan de hele mensheid ooit voor elkaar kan krijgen door alle olie te verstoken.

Dus misschien eens beginnen met uitdoven van dit soort vulkanen, jammer van de mooie beelden die te zien zijn maar een zegen voor schone lucht en een goed begin tegen het opwarmen van de aarde.

Ijsklontjes erin gooien, Gerrit?

Ik ben bang dat jij niet begrijpt wat een vulkaan is..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderators

Ongeveer een derde van de wereld uitstoot van schadelijke stoffen komt van vulkanen, de rest komt van de mens.

Bron

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Hoewel het werd afgeraden erheen te gaan voor de IJslanders een toeristisch uitje. Het is wel prachtig dat er nu zoveel mooi beeldmateriaal is.

Ik zou er ook zeer zeker gaan kijken. Stel je voor, zoiets bij Paesens-Moddergat..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

3 uren geleden, minplus zei:

Ik zou er ook zeer zeker gaan kijken. Stel je voor, zoiets bij Paesens-Moddergat..

Voor een IJslander is dat vergelijkbaar. Het was in de buurt van Grindavik dacht ik, vast niet groter dan Paesens-Moddergat.

Wat ik mij toch afvraag als je daar echt naast staat: Geeft dat een gevoel dat terug gaat naar het ontstaan van de aarde? Je beleeft het vol actieve binnenste van onze planeet, dat is niet bepaald alledaags.