Ga naar inhoud


Vulkaan IJsland uitbarsting


D.Quijote

Aanbevolen berichten


Zonder uitbarsting geen/veel minder vervuiling lijkt me toch.

En met deze en nog meer van dit soort uitbarstingen kun je de oliekraan wel geheel dichtdraaien maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ditzelfde zenden ze al een poosje uit via de RUV, de IJslandse tv...ik hoorde het op de radio (SR P4, Zweden).

Wel de moeite waard om eens te kijken... die kamera moet vlak bij een wandelpad staan, want soms zie ik een hondensnuit in beeld.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gerrit B zei:

Zonder uitbarsting geen/veel minder vervuiling lijkt me toch.

En met deze en nog meer van dit soort uitbarstingen kun je de oliekraan wel geheel dichtdraaien maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten.

Begrijp je het nu echt niet? Of wil je niet? iedere vervuiling van de mens is extra vervuiling, vulkanen is natuurlijke vervuiling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het heel goed, maar er zijn ook groepen mensen die met enorme oogkleppen op rondlopen en niet willen zien dat zo'n vulkaanuitbarsting nog veel meer luchtvervuiling geeft dan de hele mensheid ooit voor elkaar kan krijgen door alle olie te verstoken.

Dus misschien eens beginnen met uitdoven van dit soort vulkanen, jammer van de mooie beelden die te zien zijn maar een zegen voor schone lucht en een goed begin tegen het opwarmen van de aarde.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ongeveer een derde van de wereld uitstoot van schadelijke stoffen komt van vulkanen, de rest komt van de mens.

 

Bron

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Ik zou er ook zeer zeker gaan kijken. Stel je voor, zoiets bij Paesens-Moddergat..

Voor een IJslander is dat vergelijkbaar. Het was in de buurt van Grindavik dacht ik, vast niet groter dan Paesens-Moddergat.

 

Wat ik mij toch afvraag als je daar echt naast staat: Geeft dat een gevoel dat terug gaat naar het ontstaan van de aarde? Je beleeft het vol actieve binnenste van onze planeet, dat is niet bepaald alledaags.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...