Ga naar inhoud


Belastingsdienst, je zou er toch een punthoofd van krijgen


gerrit B

Aanbevolen berichten

Dat weet ik dus ook niet, de echte waarde van de auto is zelfs lager want voordat de auto is ingevoerd is er ook nog eens voor € 5.200 aan stoelen, bekleding, airbags, ruiten, gordels enz. uitgehaald en is er weer weer voor € 1.200 in gezet aan tussenschot, geblindeerde ramen, vlakke laadvloer enz. om aan de eisen van grijs kenteken te kunnen voldoen.

Zelf had ik uitgerekend dat de auto na het opbouwen € 28.764  waard zou zijn en dat reken voorbeeld is ook naar de belasting gestuurd.

Dus maar afwachten of er vandaag dan wel een blauwe brief komt met een hopelijk positieve uitslag (maar ben er bang voor dat het flink tegen gaan vallen).

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook vandaag geen brief van de belastingdienst, wel een uitnodiging voor vaccinatie terwijl ze weten dat je binnen 4 weken na besmetting nog geen vaccinatie kunt krijgen.

 

Maar misschien dat het nog zo'n dikke brief is dat hij als pakket bezorgd moet worden 🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar weer even een update

Dinsdag dus maar weer gebeld met de klachtenlijn omdat de beloofde brief er dus nog steeds niet was.

Daar helemaal in de stress bij de belastingdienst want die zou toch echt wel vorige week donderdag zijn verstuurd. (wel lullig dat de belasting dus geen stempel op de envelop hebben zodat je ook kunt zien wanneer tante post deze afgestempeld heeft)

Dus pogingen om dit via de e-mail te sturen maar ik weet nu meteen waarom de belasting geen e-mail verstuurd want dat kunnen ze dus simpelweg niet.

E-mail adres waar toch elke dag 10 tallen berichten op binnen komen maar de belasting krijgt de e-mail dus weer net ze hard terug (en nee ik had hun niet aan mijn spamfilter toegevoegd :D)

Woensdagmorgen weer teruggebeld door de belastingdienst maar hier was geen brief ontvangen en ze zouden hem dan maar opnieuw toesturen.

Woensdag middag een grote blauwe envelop van de belastingdienst met warempel toch nog de brief.

Voorlopige uitspraak inzake mijn bezwaar "het klopt dat er een fout was gemaakt en de prijs zou met zo'n 33.000 zakken."

Dus dat begint er dan toch eindelijk op te lijken (scheelt even 70 euro per maand aan verzekering + geen wegsleep beveiliging + geen tracksysteem enz.)

 

's middag nog een telefoontje van de belastingdienst maar nu van een andere afdeling die wel heel benieuwd was welke brief ik had gekregen.

Dus deze mijnheer zoekt die brief aan de hand van het kenmerk op, is even stil en zegt dan "dit klopt niet", "ze hebben een fout gemaakt".

Dus mijn gedacht was van "nee hé, daar gaan we weer"

Maar nee er was een fout gemaakt in mijn nadeel, men had de bedrijfsauto behandelt alsof het een personenauto is en men had er geen rekening mee gehouden dat op de voorstoelen na alles aan stoelen, gordels, airbags, ruiten uit de auto is gesloopt om aan de eisen van grijs kenteken te kunnen voldoen.

Zijn advies dus meteen weer bezwaar aantekenen. Eerst uitzoeken voor hoeveel er uit de auto is gehaald voordat deze geïmporteerd en gekeurd is en vragen of men dat alsnog in mindering wil gaan brengen en daarbij dus echt alles meetellen, tot zelfs de vloerbedekking die er uitgehaald is, sledes waar de stoelen op staan enz. maar ja probeer dat soort prijzen maar eens te vinden.

Je kunt wel vinden wat het meer kost om van standaard naar lederen bekleding te gaan maar een nieuwe standaard stoel en wat die airbag er in kost dat is niet te vinden.

Dus met behulp van een kennis die een autobedrijf heeft de meeste prijzen boven water kunnen krijgen en nu net het bezwaar weer ingediend en dus maar weer afwachten wat men er nog verder mee gaat doen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

even off-topic, postnl app op je telefoon en je kunt 's morgens zien wat er bezorgt gaat worden die dag, hoef je de postbode niet af te wachten; postnl scant nl alle post die je die dag gaat ontvangen.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 uren geleden, gerrit B zei:

en nu net het bezwaar weer ingediend en dus maar weer afwachten wat men er nog verder mee gaat doen.

Moet je nu weer weken wachten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik toch niet.

 

Frappante is dat de belastingdienst dus gewoon 6 weken op de rug kan gaan liggen en dan even in 10 min e.e.a uit gaan werken.

Ik krijg een brief die ze dateren op 21 mei, die binnenkomt op 26 mei en je hebt 5 dagen (tot 1juni) de tijd om nog een reactie te geven.

 

Uiteraard heb ik de naam van de mijnheer uit Doetinchem die er blijkbaar wel verstand van heeft goed bewaard.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat alles geregeld is is die auto uit de mode 🙂

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel is dat ik hem niet voor de mooiigheid heb maar om er mee te werken, waarbij comfort/veiligheid, brandstof verbruik, vaste kosten ed. van veel groter belang is dan hoe hij er uit ziet.

Kijk je bijv. naar een sprinter dan zit die op een verbruik van 1 op 9,8 (ongeladen, zonder airco en als je je netjes aan de snelheden houdt)

Kijk je naar een caddy (standaard uitvoering) dan zit die op 1 op 16 (ongeladen, zonder airco en als je je netjes aan de snelheden houdt)

Kijk je naar een transporter dan zit die op 1 op 8,3 (ongeladen, zonder airco en als je je netjes aan de snelheden houdt)

Kijk ik naar deze auto dan rij ik nu gemiddeld 1 op 17,5 incl. airco incl. volledig volgepakt en als het rustig is op de weg (en de moderne struikrovers nog op 1 oor liggen) wordt er ook wel iets sneller gereden dan is toegestaan.

Wat ik dan ook niet snap is hoe een caddy met een euroklasse 4 en hoger verbruik een energielabel D kan krijgen en deze auto een energielabel E krijg met een euroklasse 6 en lager verbruik.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch maar weer eens gebeld met de RDW.

Vorige week een brief ontvangen van de belasting met dat de waarde van de auto eindelijk goed is aangepast en tijdens de hoorzitting van vorige week dinsdag werd aangegeven dat ze de wijzigingen de maandag ervoor al aan de RDW hadden doorgegeven.

"Maar", werd me er meteen bij gezegd, "de RDW voert deze wijzigen vaak pas op vrijdagnacht door".

Dus zaterdag vol spanning de site van de RDW geraadpleegd maar nog steeds het verkeerde bedrag, gisteren gekeken, vanmorgen gekeken maar nog steeds de verkeerde waarde.

Dus nu het geregeld is bij de belasting dan maar bellen met de RDW.

RDW "nee hoor mijnheer, wij hebben hier niets ontvangen van de belasting en van die vrijdagavond regeling hebben wij nog nooit gehoord, krijgen we een verzoek voor wijziging dan wordt dat meteen dezelfde dag of anders uiterlijk de volgende dag verwerkt".

Dus maar weer gebeld met de belasting die toch volhield dat het vorige week al doorgegeven was aan de RDW.

Maar als ik het telefoonnummer had dan zouden ze zelf wel gaan bellen met de RDW.

 

"euuhhhh jullie eigen collega's waar je mee moet samenwerken en dan geen telefoonnummers hebben?"

 

Maar toch het nr. doorgegeven wat ik heb gebeld en nog geen kwartier later de belasting weer aan de lijn met dat ze het nu nog een keer hadden doorgegeven maar er nu een spoed verwerking van hadden gemaakt.

De wijziging zou nu vandaag of anders uiterlijk morgen zijn verwerkt.

 

Dus ben benieuwd of ik nu eindelijk na ruim 3 maand touwtrekken deze week dan eindelijk de auto op kan gaan halen en in gebruik kan nemen.

 

Trouwens de waarde is van bijna 92.000 incl. BPM en BTW terug gegaan naar nog geen 30.000 excl. BPM en BTW

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2021 om 19:20, moonchild zei:

Alhambra is natuurlijk een keizerlijk paleis.

In vergelijk met het rijden in een gewone bestelauto klopt dat natuurlijk ook maar ik rij normaal in 7 jaar toch ook een slordige 400.000km.

En heb in het verleden ook veel gereden in expressjes, caddy's, combo's  en wat niet meer en daar kwam ik regelmatig geradbraakt met flinke rugpijn uit.

Vandaar de keuze voor een auto met wat betere stoelen ed. en wat meer comfort en veiligheid.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tel daarnaast er alles eens bij op, dus wat zo'n busje kost

+ geregelde airco (per persoon instelbaar)

+ automaat

+ adaptive cruise control

+ bots bescherming (dus 5 airbags alleen al voor de bestuurder)

+ lane departure

+ automatische verlichting

+ automatisch afstand houden en remt automatisch (ook bij hogere snelheden)

+ sleep control (waarschuwt als je in slaap valt en grijpt actief in met automatisch afremmen en de auto "veilig" rechts parkeren)

+ automatisch inparkeren in de lengte en over dwars

+ automatisch zoeken naar een parkeerplaats

+ botsbescherming in voor en achter bumper

+ betere stoelen met ingebouwde massage

+ automatische zijdeuren

+ automatische achterklep

+ automatische trekhaak

+ achteruitrijcamera

+ ingebouwde navigatie

+ ingebouwde handsfree

+ ingebouwd geluidssysteem (alleen al 7 speakers aan de voorzijde) met DAB+

+ automatisch verkeersborden lezen

+ verwarmde voorruit (nooit meer ruiten krabben)

+ verwarmde buiten spiegels

+ actieve dode hoek spiegel (moet nog uitzoeken waar het allemaal voor is maar er zitten 3 lampjes in voor waarschuwingen)

 

en dan nog wat onzinnige zaken als

+ verwarmde ruitenvloeistof

+ sproeisysteem met wisser voor de koplampen

+ extra getinte warmtewerende ruiten

+ automatisch openen/sluiten van de zijdeuren en/of achterklep als je de handen vol hebt

+ meedraaiende koplampen

+ alcantara bekleding met ingebouwde ventilatie

+ stoelverwarming

+ stuurverwarming

+ automatisch dimmende dashboard verlichting

+ dashboard verlicht naar wens/kleur in te stellen

 

Maar het belangrijkste een auto die tot een derde zuiniger in brandstof is en waar je ook gewoon mee in een parkeergarage mag/kan komen en ook in de meeste binnensteden mag komen (tot nu toe dan)

 

Tel je dat allemaal bij op zo'n standaard busje dan is zo'n omgebouwde auto plots lang zo duur niet meer.

 

Vandaag nu dan eindelijk bericht dat de waarde nu ook bij de RDW is aangepast, nu nog wachten tot de verzekeraars dat ook overgenomen hebben.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...