Ga naar inhoud


Belastingsdienst, je zou er toch een punthoofd van krijgen


gerrit B

Aanbevolen berichten

Zoals ik al aangaf, ik beargumenteerde het vanuit het oogpunt van de belastingdienst / RDW. Die hebben gewoon schijt aan wat jij moet betalen aan premie.

 

Wat ik alleen niet snap aan je verhaal is dat jouw voertuig op naam staat van het ombouwbedrijf? Dan staat ie daar toch in de bedrijfsvoorraad en ben jij toch niet verzekeringsplichtig?

 

Anyways, van mij mag je best protesteren door je voertuig niet te verzekeren, maar ik garandeer je dat je binnen anderhalve maand een boete in de bus* hebt liggen omdat het voertuig niet verzekerd is en die is 609 euro. Duur protest imho. En die boete kom je zeker niet onderuit, ook niet met bovenstaand verhaal.

 

(* Die boetes worden uitgedeeld door middel van steekproefsgewijze controle van het computersysteem, dus daar hoeven ze de auto nog niet eens voor gezien te hebben op straat.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt, de auto stond dus op de bedrijfsvoorraad, maar dan kun je dus geen bezwaar maken tegen de hoogte van de waarde bij de RDW.

Dat is dus ook het kromme/oneerlijke aan het geheel.

Je moet de auto eerst op je eigen naam zetten voordat je bezwaar kunt maken.

En omdat je hem op je naam zet moet je dus verzekeren of er nu een bezwaar procedure loopt of niet en ook al staat hij nog gewoon bij de garage in de loods.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnieuw uit en invoeren een optie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf de vraag al gesteld dat als ik de auto op een andere naam overschrijf (dat kost nog geen 11 euro) de periode waarin verzekerd moet zijn dan ook opnieuw begint.

Maar toch eigenlijk te triest voor woorden dat zoiets nodig is door een overheid die blijkbaar op geen enkele manier samenwerkt met andere afdelingen binnen hun eigen belastingdienst.

Heb nu dus ook een klacht ingediend bij de ombudsman over deze gang van zaken maar dan krijg je ook "uw klacht wordt binnen 2 a 3 weken behandelt"🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering heeft de aankoopfactuur, de catalogusprijs van Seat Nederland en de prijs van Seat Duitsland.

Wat zou een taxateur daar nog aan toe kunnen voegen?

Tussenpersoon geeft dan ook aan dat het wat hun betreft helemaal duidelijk is maar dat de verzekeraars daar niet naar kijken en de prijs van de RDW aanhouden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zou jouw tussenpersoon best wel eens wat meer kunnen betekenen voor jou.

Heb niet het idee dat hij enige inspanning heeft geleverd. In ieder geval geen vechter.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf op zoek gaan gaat ook niet, probeer maar eens een verzekering af te sluiten op een Seat Alhambra bouwjaar nov 2020 met kenteken VJP-46-V.

De meeste vergelijkingssites kennen de auto zelfs geheel niet.

De grootste internet autoverzekering vergelijker kent zelfs mijn oude auto uit 2013 niet want die gaat maar tot 2009.

Bij vrijwel elke andere laten ze je eerst van alles invullen en dan krijg je de melding "we hebben te weinig gegevens van deze auto"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overheid zet de burger tegen zich op door dit soort acties en de gevolgen over laat aan de gedupeerde.

De belasting dienst is ook zo'n idiote instantie, kijk we moeten nu eenmaal belasting betalen dat weten wij ook maar in deze corona tijd gaat alles langzamer vanwege thuiswerken etc. Wanneer je dan de aangifte hebt gedaan en ook nog moet betalen prima maar dat je daarover ook nog eens ik weet niet hoeveel rente moet betalen omdat je later bent dan normaal is ronduit belachelijk. Ik weet niet van welke planeet die gasten komen maar ik kan nergens rente beuren en de overheid krijgt geld voor staats leningen maar toch weer de burger eronder trekken dat is het gevoel wat ik er aan over hou zeker in deze zware tijden die wij nu hebben in deze Corona tijden.

Alles wat met de overheid te maken heeft heb ik maar weinig vertrouwen in omdat wat er werkt niet de capaciteit heeft om na te denken laat staan om dingen op te lossen daar moeten eerst weer onderzoek bureaus voor worden ingeschakeld die dik betaald worden met ons belastinggeld.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2021 om 23:27, gerrit B zei:

maar dat de verzekeraars daar niet naar kijken en de prijs van de RDW aanhouden.

Dus het is en de Belastingdienst en het RDW en de Verzekeraars die er dwars liggen of is belastingdienst idem aan RDW? ;)

Net als met de WOZ die gewoon weg zo maar vastgesteld wordt. PUNT

 

Verzekeraars zijn onverbiddelijk als ze hun premies en polsvoorwaarden opleggen daar heb ik genoeg voorbeelden van en ze zijn in Nederland extreem duur qua premies. Een schrammetje en je premie wordt verdubbeld.

 

In Duitsland betaalde ik een vierde van de Nederlandse verzekering voor m'n BMW en bovendien was de wegenbelasting ook nog eens heel erg veel minder. Ik zie veel buitenlandse kentekenplaten in Maastricht omdat ze gewoon niet een Nederlandse aanmelding doen, te duur.

 

wacht, komt er nog bij :grin: naast het belastingkantoor in Maastricht waar het gratis parkeren is staan allemaal Duitse auto's ( kentekenplaten ) en zelfs bedrijfsauto's uit Duitsland en Polen. De Inspecteur ziet ze staan.

 

aangepast door Tonskidutch
anekdote

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer een verhit gesprek gevoerd met de RDW.

Nee de prijs van de auto wordt niet door hun bepaald en ze kunnen er ook niets aan doen.

Ook de boete die eventueel opgelegd wordt daar kunnen ze niets aan doen het is verzekeren of schorsen en doe je dat niet dan volgt vanzelf een boete.

En nee ze kunnen niet even op een knop drukken of een uitzondering maken als iemand volledig buiten zijn schuld om tussen wal en schip dreigt te raken.

Ongelofelijk wat een instantie :mad:

Uiteindelijk wel boven water weten te krijgen wie de boosdoener in het geheel is, nl. De Belastingdienst

Wie kent ze niet?

"Zelf even hun collega's van de belastingdienst bellen om wat recht te zetten"?

"nee dat kan niet", "dat is een geheel iets anders", "hoezo is dat ook de overheid", "dat is een heel andere instantie"

"ja, maar wel een instantie waar jullie nauw mee samenwerken en waar jullie verkeerde informatie van krijgen", "dus bel die even en vraag of ze even de juiste vinkjes op de juiste plek zetten en het juiste bedrag invullen dan kan ik mijn auto verzekeren en is er niets aan de hand".

"Nee, dat kan niet, dat moet je zelf regelen"

Uiteindelijk dus wel een rechtstreeks telefoonnummer gekregen van de dienst bij de belasting die dit onder zich heeft.

Deze dienst blijkt dus met een dobbelsteen of met een toevalsgenerator lukraak prijzen van auto's te bepalen als die niet standaard in hun bestand voorkomt.

Daar had ik al een bezwaar ingediend en ook een bevestiging van ontvangen dat ze dit bezwaarschrift hebben ontvangen.

Probleem is alleen dat, de overigens zeer vriendelijke mijnheer, dit bezwaar niet terug kon vinden.

En dan blijkt ook de wonderlijke manier van de werken bij de belastingdienst.

Bij elk normaal bedrijf wordt er een kenmerk, ticket oid. aan een brief gehangen om iets terug te kunnen vinden.

Nou bij de belastingdienst dus niet, die hangen er wel een kenmerk aan maar met dat kenmerk kunnen ze dus niets en vooral geen documenten terug vinden.

Belastingdienst "Misschien iets fout ingevoerd, getalletje verkeerd ingevuld iets verkeerd aangevinkt ach het kan allemaal zo gebeuren".

Ik "Ja inderdaad, maar bij mij is er en iets verkeerd ingevuld en een verkeerd getalletje ingevuld en iets verkeerd aangevinkt".

Belastingdienst "Nou dan gaan wij er toch voor zorgen dat dit opgelost wordt"

Ik "graag want ik heb wel de RDW in mijn nek die dreigt met boetes ed."

Belastingdienst "ik ga nog even wat proberen"

na een poosje "helaas ik kan niets vinden op uw naam of op uw auto", "dus ik ben nu een berichtje aan het typen voor de back-office dat ze even uw dossier op moeten zoeken en op korte termijn moeten behandelen"

Ik "nou graag want ik heb nog tot volgende week woensdag en met Koningsdag volgende week dinsdag is het wel heel kort dag"

Belastingdienst "ja ik kan niet aangeven wanneer ze gaan bellen maar dat zal op korte termijn zijn en hopelijk voor woensdag"

Belastingdienst "Ohh ja hou er rekening mee dat ze met een afgeschermd nummer bellen dus als u die ziet dan vooral wel opnemen"

 

Dus vandaag al dag 1 waarbij men het bezwaarschrift nog niet terug heeft kunnen vinden, tenminste men heeft nog niet terug gebeld.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er misschien wel een beetje aan of ze thuis zitten met toegang tot alle documenten en bezwaar stukken.

Als er flexwerkers documenten scannen of archiveren onder het verkeerde sofi of btw nummer is u de klos.

Overigens kun je natuurlijk een pdf per direct de man aan de telefoon laten toekomen met datum.

 

Ik heb dat soort gevallen door mijn intermediair (accountant-boekhouding) laten doen en die heeft/hebben altijd toegang tot de juiste mensen met de juiste stukken bij de Belastingdienst.

Als ik jou goed begrepen heb ben je ondernemer en hebt wellicht ook een intermediair aangewezen die de belastingzaken doet.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...