Ga naar inhoud


Belastingsdienst, je zou er toch een punthoofd van krijgen


gerrit B

Aanbevolen berichten

Die boete komt. Voor €609 ben je al een heel eind met dat alarm.

 

Kun je de auto niet desnoods tijdelijk kaal WA verzekeren? Want na een paar weken volgt er dan weer een controle of het inmiddels geregeld is en dan kost het nog een keer 609 eppos. Ik vind iig wel dat je lef hebt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

11 uren geleden, mebo870 zei:

Onbegrijpelijk dat de verzekering daar niet alerter is, als ze zouden moeten uitbetalen dan is dat straks 2 maal de aankoop prijs.


Nog niet al had je het graag. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Kun je de auto niet desnoods tijdelijk kaal WA verzekeren? Want na een paar weken volgt er dan weer een controle of het inmiddels geregeld is en dan kost het nog een keer 609 eppos. Ik vind iig wel dat je lef hebt :D

Nee, als particulier kun je dat misschien, als bedrijf heb je veel minder rechten en is afgesloten gewoon afgesloten en moet je het gehele jaar gewoon 3 x zoveel betalen voor alleen een WA verzekering dan wat ik nu betaal voor een all-risk verzekering.

 

en een alarm met GPRS verbinding en wegsleep beveiliging voor goed 600 euro? je zal bedoelen dat je alleen al aan abonnement een kleine 1000 euro per jaar kwijt bent.

 

En nee, bij schade krijg je dan niet uitbetaald naar een verzekerde waarde van €92.000,00 maar wordt gekeken naar je aankoop factuur en wordt op basis daarvan uitgekeerd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mebo870 zei:

Onbegrijpelijk dat de verzekering daar niet alerter is, als ze zouden moeten uitbetalen dan is dat straks 2 maal de aankoop prijs.

je zal bedoelen ruim 3 x de aankoopprijs.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wonder is geschiedt. de klachtendienst van de belasting heeft eindelijk terug gebeld.

Niet dat het probleem nu meteen is opgelost maar ze gingen nu op zoek naar wie dit onder zich had, wat er fout was gegaan en kijken hoe het opgelost kon worden.

Met een beetje geluk zou men vandaag en anders begin volgende week terug gaan bellen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bang dat de boete computer het gaat winnen van de helpdesk.

 

En nee, ik ben niet pessimistisch, meer realistisch....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Ik ben bang dat de boete computer het gaat winnen van de helpdesk.

 

En nee, ik ben niet pessimistisch, meer realistisch....

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gerrit B zei:

en een alarm met GPRS verbinding en wegsleep beveiliging voor goed 600 euro? je zal bedoelen dat je alleen al aan abonnement een kleine 1000 euro per jaar kwijt bent.

 

Dus met 609 ben je al ruim over de helft, dat is wat ik bedoelde dan ben je al een eind op weg ;).

 

Je lijkt me aardig gevangen in je eigen koppigheid in ieder geval, het systeem van de RDW/CJIB zal daarvan winnen. Die hebben maling aan wat er bij de belastingdienst gebeurd. Met alle ja maren ga je iig niet ver komen bij een rechtbank, zo zijn er al tig voor je geweest. Mij incluis met een een maand te laat geschorst voertuig dat in dozen in opslag staat. Voertuig stond al 10 jaar geschorst daarvoor. Gewoon betalen.

 

Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen, maar de ambtelijke molens kennende zal het meer het little Britain video'tje worden van hierboven :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag telefoontje van de belastingdienst .

Helaas weinig nieuws dan dat ze mijn klacht in behandeling hebben maar dat men nu weer gegevens van de RDW nodig heeft.

Heb hun gezegd dat ze mijn bezwaar dan eerst eens goed door moeten kijken, want waar ze op zaten te wachten (de CO2 gegevens) zit al gewoon bij in het bezwaarschrift en is te vinden op het Certificate of Conformity. (het geboortebewijs van de auto)

Dus heb ze ook gevraagd of ze zich niet schamen dat een auto compleet gekeurd kan worden en gelijktijdig ook de waarde bepaald kan worden in goed 3 kwartier maar dat ze er vervolgens bijna 2 maand over moeten gaan doen om een door hunzelf foutief ingevulde waarde te corrigeren.

 

Vandaag een brief ontvangen van de belastingdienst.

Dus vol verwachting deze geopend maar groot was de teleurstelling.

Een bevestiging dat ze mijn klacht hadden ontvangen en dat ze er mee aan het werk zijn. Die had ik begin april ook al en het is nu begin mei 🥴

 

Het zal mij niets verwonderen dat ze volgende week komen met: "we missen dat en dat nog in uw bezwaarschrift" en dat ze daar dan 6 weken ontzettend druk mee bezig zijn geweest.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is écht om te janken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach er moet toch minstens één instantie zijn waar men schrik voor heeft en blijft houden.

 

Maar de zogenaamde "Fahrzeugpapieren" die moet je bij je hebben en in Duitsland bij aan of verkoop en daar ben je zelfs verplicht een vertaling daarvan aan te leveren, vertaald door gecertificeerde vertaal bureau, indien je papieren / auto niet uit Duitsland komt.

Ook betreffende de verzekering en het schadevrije aantal jaren moet je een vertaald document kunnen laten zien.

Duitsers kunnen geen buitenlands. Nog steeds niet.

Dat koste me weer een paar centen dus.

Dus overal heb je beroerd stugge instanties.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Belastingdienst zou binnen 6 weken na ontvangst van het bezwaar moeten reageren.

Het bezwaar ingediend op 21 maart en op 7 april de bevestiging dat men die op 23 maart heeft ontvangen.

Die 6 weken zouden dus op 4 mei al verstreken zijn.

Nu is het inmiddels 17 mei en nog steeds niets ontvangen van de belastingdienst en de auto staat bij de RDW nog steeds voor dat belachelijke bedrag.

Morgen dus toch maar weer eens iemand bellen met de klachten afdeling van de belastingdienst.

Denk dat ik ze maar voor ga stellen dat elke week dat ze te laat zijn met het afhandelen ik maar eens € 1.000,00 aan te betalen BTW achter ga houden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt te droevig voor woorden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Belastingdienst zou binnen 6 weken na ontvangst van het bezwaar moeten reageren.

Het bezwaar ingediend op 21 maart en op 7 april de bevestiging dat men die op 23 maart heeft ontvangen.

Die 6 weken zouden dus op 4 mei al verstreken zijn.

Nu is het inmiddels 17 mei en nog steeds niets ontvangen van de belastingdienst en de auto staat bij de RDW nog steeds voor dat belachelijke bedrag.

Morgen dus toch maar weer eens iemand bellen met de klachten afdeling van de belastingdienst.

Denk dat ik ze maar voor ga stellen dat elke week dat ze te laat zijn met het afhandelen ik maar eens € 1.000,00 aan te betalen BTW achter ga houden.

Ja hallo zeg. Die mensen waren hartstikke druk met het versturen van incasso brieven naar de toeslagen slachtoffers.😭

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...