Ga naar inhoud


Belastingsdienst, je zou er toch een punthoofd van krijgen


gerrit B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een bom opgooien en opnieuw oprichten, wat er nu zit helpt iedereen naar de bedelstaf. Een schande hoe deze overheidsinstelling te werk gaat tot op de dag van vandaag. Maar wat kan je verwachten met Rutte en de zijne aan het hoofd die niet verder komen dan sorry zeggen en dat weet ik mij niet meer te herinneren. De GGD ook zo een instantie die slecht werk levert onder de plu van Hugo de Jonge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belastingdienst zie ik als mensen die met een loep de letter van

de wet volgen. Valt daar iets buiten dan weten die sukkels het niet

meer en hebben niet de kracht maar vooral het initiatief en de

ballen om het op te lossen.

 

Oké, je hebt niets aan deze woorden maar neem de laatste affaire.

Geen enkel (on)benul werd getriggerd dat de wet wellicht rammelde.

 

Als de regering zegt: "Spring in de sloot...", ik zie ze ervoor aan.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact persoon die mijn klacht zou behandelen was dus vanmorgen niet bereikbaar dus weer 45 min aan de telefoon gehangen met de club die het wel zou regelen.

Kwamen ze eerst aan met "ik zie een prijs staan van ruim 26.000 dus het lijkt dat het opgelost is"

Dus ik "wacht even dan kijk ik meteen bij de RDW" maar helaas daar stond hij nog voor bijna 92.000

Bleek dat ze keken naar mijn oude auto en niet naar de nieuwe.

Dus opnieuw een poos in de wacht en daarna kon me niets anders gezegd worden dan dat ze er al veel te lang over gedaan hadden om het op te lossen maar dat ik nu binnen 2 dagen een telefoontje kon verwachten.

En warempel vanmiddag een telefoontje uit Doetinchem van de belastingdienst "ja ze kon zien dat er vandaag nog een laatste handeling was uitgevoerd"

Ik "ja natuurlijk omdat ik voor de zoveelste keer heb gebeld en het nu toch wel eens hoog werd werd dat er eens iemand aan het werk ging"

Maar nee, ze waren er druk mee bezig geweest en alles zou opgelost zijn,

ik "wacht even dan kijk ik meteen bij de RDW" en nee hoor nog steeds het belachelijke bedrag

Nou dan ging men weer met Breda bellen waar dit geregeld moest worden want men wist nu wie het in behandeling had en dan zou ik op korte termijn horen wanneer alles geregeld zou worden.

 

Pffff................... zal mij benieuwen hoe lang dit korte termijn deze keer weer gaat duren.

 

Wedden dat als ik mijn BTW aangifte te laat indien dat ze dan wel in no-time aan de bel hangen?

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gerrit B zei:

Belastingdienst zou binnen 6 weken na ontvangst van het bezwaar moeten reageren.

Het bezwaar ingediend op 21 maart en op 7 april de bevestiging dat men die op 23 maart heeft ontvangen.

Die 6 weken zouden dus op 4 mei al verstreken zijn.

Nu is het inmiddels 17 mei en nog steeds niets ontvangen

Misschien kun je nu vangen!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bezwaar-en-beroep/vraag-en-antwoord/beslissing-aanvraag-bezwaar-te-laat

"Vaak heeft u recht op een dwangsom als de overheid niet op tijd beslist. "

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat de gemiddelde medewerker bij de belastingdienst volkomen maling heeft aan op te leggen dwangsommen. Het kost hen immers geen dubbeltje en of hij er ook maar één korstje brood minder om zal eten waag ik ook te betwijfelen. En voor zijn eigen hachje hoeft hij zich doorgaans ook niet heel druk te maken, tenzij hij deze methodiek ‘chronisch‘ hanteert. 🤣😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de dwangsom mijn kosten een deel of liever een groot deel tegemoet komt dan ben ik alleen maar blij.

Op zich natuurlijk wel erg krom want als belastingbetaler moet jezelf deze dwangsommen weer opbrengen.

 

Veel beter zou het dus zijn dat als men in 3 kwartier een complete auto kan keuren en de prijs kan vaststellen dat ook binnen 1 dag (of maak er 1 week van) een fout weer gecorrigeerd kan/moet worden en dat een bezwaar niet eerst 6 weken in een lade of op een stapel blijft liggen en dat men er dan eens een keer na kijkt en tot de conclusie komt van "goh dat was toch wel heel erg fout van ons, laten we dat dan toch maar eens aan gaan passen om van die lastpak af te zijn".

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal het niet geloven maar ik kreeg vandaag en telefoontje van de klachtenservice van de belastingdienst met dat de behandelaar van het probleem gesproken hadden en dat e.e.a was rechtgezet (wat ze hadden rechtgezet kon de klachtenafdeling ivm. de privacy niet zien)

Morgen zou het uitgeprint worden en dan zou ik vrijdag of zaterdag schriftelijk bericht krijgen hoe het was opgelost.

Waar de fout was gemaakt kon men ook niet zien en als dat niet in de brief stond dan moest ik opnieuw een klacht in gaan dienen om zo een schadeclaim bij de juiste instantie neer te kunnen leggen.

 

Kijk ik echter bij de RDW dan staat daar nog steeds de verkeerde waarde.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vandaag weer telefoon van de belasting

vanmorgen eerst iemand die aangaf dat er vandaag een brief werd uitgeprint en opgestuurd zou worden maar dat ze niet kon zeggen wat er in de brief stond, "tja dat hadden ze me gisteren ook al verteld"

Dus niets nieuws onder de zon.

Vanmiddag weer een telefoontje van een mijnheer die blijkbaar meer op de hoogte was en die toch ook minder leuk nieuws had.

Of het zo was en wat er in de brief zou staan wist hij ook niet, alleen wist hij wel te achterhalen wie bijna 8 weken heeft gedaan om die brief op te stellen.

Maar hij kwam met het bericht dat de belastingdienst dus keurig de opgave van het bedrijf had gevolgd die de auto heeft ingevoerd.

Deze had blijkbaar opgegeven dat de auto netto 40.000 zou zijn en dat er maar liefst voor bijna 18.000 aan opties op zouden zitten 😮

Dus samen 58.000 daar 21% BTW overheen is al zo'n 70.000 en daar de BPM nog overheen van 22.000 geeft dus een totaal van 92.000 🤢

De BPM zou zo hoog zijn omdat het dan wel een auto uit 2018 maar pas in nov 2020 voor het eerst geregistreerd was, hierdoor moest de auto dus voldoen aan de eisen die per 1 juli waren ingegaan en dan was de CO2 uitstoot niet de 137gr/km zoals op op het Certificaat van Overeenstemming is weergegeven maar werd dit opgetrokken naar 181gr/km (ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies zit want kom daar nog niet uit)

 

Maar heb hem ook mijn oude auto op laten zoeken die voor nog geen 27.000 bij de RDW staat en gevraagd of hij dan het verschil kon verklaren.

Hij gaf toch ook aan dat een verschil van 65.000 dan toch wel een heel groot verschil was.

Maar volgens hem zou het dan in de kale prijs van 40.000 en de extra opties zitten.

Nou ja deze nieuwe heeft als extra; xenon verlichting, adaptive cruisecontrol, 18" wielen, elektrische deuren en is een automaat, maar mijn oude heeft daarnaast standverwarming extra, heeft een veel beter audio systeem van Bose, extra opbergvakken onder de stoelen en extra opbergvakken achter de voorstoelen en aan de hemel.

Beide hebben een geregelde airco, elektrisch verstelbare sportstoelen, een koelvak voor je broodtrommel (of 2 blikjes fris), automatische verlichting, meesturende verlichting, automatische ruitenwissers.

Dus ja laat dat een paar duizend verschil zijn maar dat kan volgens mij toch nooit een verschil zijn van 18.000.

 

Dinsdag zou hij weer terug gaan bellen om te kijken of het probleem opgelost kon worden want op vrijdag werkte hij nooit.

 

Dus krijgt nog weer een vervolg.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

John de Mol kan van dit aanhoudend gestuntel vast een pracht van een klucht maken. Als het niet om te janken is, zeker als direct betrokkene, dan is het feitelijk om je te bescheuren hoeveel gepruts er door één overheidsorganisatie getoond wordt. Met mijn volgende aangifte IB overweeg ik om maar eens een aftrekpost van een paar tienduizenden euro’s te gaan verzinnen. 😉 Enige vorm van accuratesse lijkt hen tóch vreemd. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Vandaag geen brief van de belastingdienst,

dat vind ik altijd een heel fijne dag... :grin:

 

Je schreef in je tweede bericht dat die auto maar 30.000€ waard was, hoe kan dat bedrijf die hem invoerde dan op 58.000€ uitkomen?

De aanschafprijs is toch zeker de waarde en niet een die van een virtuele prijslijst komt?

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...