Ga naar inhoud


Belastingsdienst, je zou er toch een punthoofd van krijgen


gerrit B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Haha... ze willen bijdragen aan de verbetering..... dat is een goeie.

Ik denk eerder dat de belastingdienst een solide werkgever is, de overheid dus.... dat is altijd goed om voor de overheid te werken... werkzekerheid, goede pensioenvoorwaarden etc etc..... Je werkt volgens mij niet voor een werkgever omdat je zijn product of werkzaamheid ondersteunt, maar omdat je er zelf beter van wordt, in vergelijking met andere werkgevers.... Dat geldt in ieder geval voor mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast ergens gaan werken in de hoop daar iets te kunnen verbeteren?

Bij de overheid?

Bij de instantie waar men in de 2e kamer bepaald hoe je moet werken?

De instantie waar eigen initiatief meteen doodgeslagen wordt met regeltjes omdat er een of ander hotemetoot wel ergens een regeltje weet te vinden dat het toch anders moet?

De instantie waar men ligt te mierenneuken over de kleinste dingen maar grote zaken het liefst voor zich uitschuift?

De instantie waar vandaag links ook links is maar morgen plots links soms misschien ook wel eens rechts kon zijn en overmorgen weet men in 1 keer niet meer wat links en rechts is?

Denk dat de meesten snel van een koude kermis thuiskomen.

 

Maar afgelopen vrijdag dus zelf maar weer contact met de belastingdienst opgenomen want dinsdag is het Koningsdag en waarschijnlijk hebben morgen ook de nodige een vrije dag genomen om zo een lekker lang weekend te hebben en dan is het heel snel 28 april.

De eerste die ik sprak uitgelegd dat ik in een spagaat zat tussen 2 overheden die verschillende verwerkingstijden aanhouden. 

De RDW die simpel zegt "auto kopen is verzekeren en verder basta en je ziet maar hoe je het regelt".

De belastingdienst die zegt "we zijn er mee aan het werk, maar je kent ons, als er gezegd wordt dat we er 6 weken over mogen doen dan doen we dat ook".

Maar deze was onverbiddelijk en kon geheel niets voor me doen.

En ja dat is jammer dat de RDW e.e.a. sneller geregeld wil hebben maar dat is niet ons probleem, wij mogen er tot 16 mei over doen om uw bezwaar te behandelen.

Uiteindelijk de botterik uitgehangen met "als u het niet wilt of kunt regelen verbindt me dan maar door met iemand die wel de bevoegdheid heeft om beslissingen te nemen" maar dat kon niet (terwijl ze wel telkens ging overleggen met collega's) 

En ja ze snapte de oneerlijkheid van het systeem ook wel maar kon er niets aan doen, en nee even bellen met de RDW om uit te leggen dat het bezwaar bij de belastingdienst op de plank stil ligt kon ook niet.

Desondanks stug volgehouden in de hoop dat ze er genoeg van kreeg en toch maar door ging verbinden met iemand die meer bevoegdheden heeft en dat werkte want uiteindelijk doorverbonden met iemand die hartelijk kon lachen om het geheel en zelf ook aangaf "dit is toch te belachelijk voor woorden, je koopt een auto, sloopt er voor ruim 5000 euro uit en dan wordt de auto plots 65.000 euro meer waard", "dit zou een mooi item zijn voor het programma dit kan niet waar zijn"

Deze heeft alle gegevens opgenomen en beloofd dat ik vrijdagmiddag nog of anders uiterlijk maandag terug gebeld zou worden of dat ze met de RDW contact hebben gehad om het termijn op te gaan schorten.

 

Dus wordt nog weer vervolgd.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo is volharden / stug volhouden toch het middel tegen de kwaal.

Het eerste echalon heeft een basiskennis op hun QandA lijstje en poeieren je af.

Als je die tijd welke je der ingestoken hebt op uurbasis als negative winst op je aangifte zet zie je der misschien nog iets voor terug.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het ook nog eens zoiets van "ik kan die schorsing wel gaan betalen maar dan zal er ook nooit iets veranderen"

Door er stug op door te gaan dwing ik hun op deze manier om het echt eens op de kaart te zetten en procedures aan te gaan passen.

En ga er maar vanuit dat ik wat dat betreft koppiger ben dan een Fries en me niet af laat schrikken door boetes oid. als er gewoon iets niet klopt.

Dan betaal ik liever een veelvoud aan mijn jurist (dat is tenminste wel 100% aftrekbaar) dan zomaar akkoord te gaan met hun trage werkwijze en ronduit  belachelijke regels.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heet, goed geld naar kwaad geld gooien.

 

Gerrit, haal de emotie uit dit probleem, en handel naar verstand, of besteed het uit aan je boekhouder of accountant.

 

Ga zelf verder met waarin je goed bent, monteren en geld verdienen.

 

Mijn beste tip voor jou.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan die woede echt heel goed begrijpen. Ik heb het ook niet zo met dit soort instanties die zelfs als ze de opgestelde regels correct uitvoeren , de burger al afstraffen op een onrechtvaardige manier..... dan voelt het dubbel zo erg als ze het nog eens onterecht doen.

Ik hoop dat je je recht zal halen, Gerrit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belastingdienst is vandaag dus haar belofte niet nagekomen en heeft niet teruggebeld, het probleem niet opgelost (de auto staat nog steeds op bijna 92.000) en of ze contact hebben gehad met de RWD is dus niet bekend.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2021 om 18:38, gerrit B zei:

Belastingdienst is vandaag dus haar belofte niet nagekomen en heeft niet teruggebeld, het probleem niet opgelost (de auto staat nog steeds op bijna 92.000) en of ze contact hebben gehad met de RWD is dus niet bekend.

 

 

Je lijkt ongeduldig, gezien dit bericht van afgelopen zondag: "Deze heeft alle gegevens opgenomen en beloofd dat ik vrijdagmiddag nog of anders uiterlijk maandag terug gebeld zou worden of dat ze met de RDW contact hebben gehad om het termijn op te gaan schorten."

 

Ben benieuwd naar de stand van zaken per 1 mei.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die boete komt automatisch, daar komt geen mens aan te pas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boete komt inderdaad automatisch en zie er dan nog maar eens vanaf te komen op een normale manier, kun je het contract niet ontbinden?

 

Anders toch verzekering afsluiten en die auto binnen rijden bij de belastingdienst met een briefje erop: de groeten van Gerrit B.........ik koop wel twee andere auto's van het uitgekeerde  geld van de verzekering.........

 

Kennen jullie dat spotje nog ......................... Belasting dienst leuker kunnen we het niet maken... wel makkelijker....... dat is natuurlijk voor de werknemers....... het is zeker niet voor de burgers. De ramen bij de belastingdienst zijn niet voor niets zo gemonteerd dat het glas tot op de werkvloer komt............... anders kunnen ze niet liggend naar buiten kijken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...