Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten


  • Moderator

4k geeft een extra dimensie aan het beeld, indien je een grootbeeld scherm hebt.

Het aantal uitzendingen via satelliet is beperkt, maar het afgelopen F1 seizoen heb ik volop genoten van de F1 4k uitzendingen via RTL,jammer dat het voorbij is.

 

Op dit moment zou ik wel voor een 4k ontvanger kiezen wanneer je de komende jaren nog via satelliet wilt kijken.

Het HD beeld kan mooier worden door de betere chips in de 4k ontvanger en net als je tegenwoordig een DVB-S2 (HD) ontvanger nodig hebt om nog SD zenders te kunnen bekijken, jan het in de toekomst zijn dat je een ontvanger nodig hebt die H265 kan weergeven om SD of HD uitzendingen te bekijken.

 

UHD aanbod is er volop via Youtube en Netflix en co.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Het HD beeld kan mooier worden door de betere chips in de 4k ontvanger en net als je tegenwoordig een DVB-S2 (HD) ontvanger nodig hebt om nog SD zenders te kunnen bekijken

 

Ik zou altijd een 4K ontvanger aanraden omdat het meer toekomst vast is, maar wat je hier schrijft ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring is dat een TV veel beter opschaalt dan de ontvanger.  Je hebt niet voor niks plugins waar de resolutie wordt terug geschakeld naar de bron zodat de TV zelf de beeld bewerking kan doen en dat helpt ook echt, SD beeld is ineens een stuk scherper alleen het schakelt onhandig  

 

Voor de rest kan deze thread eigenlijk wel dicht want die alternatieven zijn voorlopig niet nodig. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kaartje (oranje kaart zonder witte CI module) werkt zo lang als M7 nog niet volledig is overgestapt. Dat is nu later als eerder aangegeven. Voorlopig zou ik niet op héél 2022 rekenen maar in ieder geval nog wel een (onbekend) aantal maanden. Met de witte module blijft de oranje kaart gewoon werken. Zonder CI dus met een softcam is dat enkel nog gedurende een beperkte periode in 2022.

aangepast door John van Dreumel
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
56 minuten geleden, Gelders zei:

Maar werkt mij  cd kaart nog wel in 2022? Daar gaat draadje toch over...

De actuele stand der dingen is dat Canaldigitaal door de handhaving van de wet waarmee men eigen ontvangers moet kunnen gebruiken de voorgenomen beperkingen niet in februari gaat uitvoeren.

 

Die maatregelen zagen voor, dat je de losse kaart nog steeds kunt gebruiken, maar uitsluitend wanneer die in een Canaldigitaal CI module gebruikt wordt.

 

Er verandert in februari voor bestaande klanten nog niets.

Of in de (verre) toekomst de losse kaart in een eigen kaartlezer gebruikt kan blijven worden is nu onbekend.

Bij nieuw aanschaf is al geruime tijd mijn aanbeveling een ontvanger aan te schaffen welke ook een CI slot heeft.

Mocht Canaldigitaal voor een losse kaart het gebruik van een ci module verplicht invoeren, is men op deze toekomst voorbereid.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is van de regen in de drup… Een CI van CDS of een CI van KPN… Beide geen losse kaart meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het geval van KPN een verbetering, je kan je eigen tv gebruiken zonder DVB-T settop box.

In het geval van Canaldigitaal een verslechtering wanneer dit ooit ingevoerd zou worden, het beperkt de mogelijkheden van je eigen ontvanger.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar deze gebruiker heeft een Irdeto CI+ Pro…. Denk dat Otto Normalverbraucher die NIET gaat krijgen….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal blijft smartcard zonder restricties langer ondersteunen

Canal Digitaal-abonnees die via de satelliet met een losse smartcard naar tv-zenders kijken, kunnen dit voorlopig nog zonder enige restricties blijven doen.

 

 

 

aangepast door ceesv
Om copyright redenen artikel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...