Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Uiteraard niet. Een geïnteresseerde fabrikant krijgt gewoon een licentieaanbod met een dikke NDA. En dan waarschijnlijk voorgeprogrammeerde hardware-componenten….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Vandaag telefonisch opgezegd. Na 20 jaar trouw abonnee te zijn geweest. Een deel van de reden is dat in de loop van volgend jaar het oranje kaartje niet meer te gebruiken is in de Vu Ultimo. (Bevestigd door Mevrouw van CD) De grootste reden is dat we eigenlijk nog maar heel, heel weinig van het CD aanbod gebruikmaken. De Ultimo gebruiken voor het grootste deel FTA. Duitstalig, De BBC's en aanverwant en eigenlijk ook veel RAI op 5 west. Daarnaast zit er nog zoveel op 8 satellieten dat er wel wat te zappen valt, mochten we daar zin aan hebben.

 

On topic: Als alternatief gaan we over op NLziet. We sparen daar toch € 19 p/m mee uit. Nadeel is dat de Belgen er niet bij zitten. Maar daar staat tegenover dat we ook niet meer voor dat irritante voetbal kanaal hoeven bij te dragen. Hoewel mevrouw van CD bij hoog en bij laag beweert dat dat "gratis" is.....

aangepast door kwetal
spelling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2021 om 21:44, kwetal zei:

Vandaag telefonisch opgezegd. Na 20 jaar trouw abonnee te zijn geweest....

Je hebt groot gelijk!

Ik heb ook CDS opgezegd (ongeveer 2 jaar geleden), mijn belangrijkste reden was dat ze de Discoverys en Eurosport eraf hadden gegooid.

Ik ben toen naar KPN TV gegaan; ik heb daar geen seconde spijt van gehad; wat een zaligheid!

Als je bv moet pissen kan je de uitzending stoppen of later terug kijken.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bijna drie jaar lang een FTA-kijker. Wacht al een tijdje op de beschikbaarheid van het CI+-module voor Digitenne. Die is dan bruikbaar in mijn ontvanger en dan heb ik ook het voor mij belangrijke Eurosport (wielrennen) en Discovery.   

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 8-12-2021 om 21:44, kwetal zei:

Een deel van de reden is dat in de loop van volgend jaar het oranje kaartje niet meer te gebruiken is in de Vu Ultimo. (Bevestigd door Mevrouw van CD)

Is daar ook een datum aangehangen door die mevrouw?

 

Ik zit in hetzelfde schuitje en zou dus eigenlijk voor het einde van deze maand op moeten zeggen om straks niet voor jan met de korte achternaam te moeten betalen. Maar als die plannen tot nader order zijn uitgesteld dan laat ik het voorlopig nog doorlopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Frans B zei:

Idd, ik wil ook een 4K decoder kopen, maar moet ook afwachten wat er nu gaat gebeuren.

Nou als je de plannen voor de aankoop van een 4K ontvanger uitstelt vanwege de toekomst van CD dan kun je die plannen beter direct schrappen.

  • Like 1
  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke kans dat Canal Digitaal dan niet eens meer bestaat.  Wellicht alleen nog IPTV. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenden ze niet eens zelf uit. Gewoon leentjebuur… Echte 4K kunnen ze niet eens betalen! Zolang er geen filmkanalen of mooie docu’s in 4K uitgezonden worden heb ik geen 4K TV of abo nodig.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...