Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Je zou een 'Abo' op NLZiet kunnen overwegen ... Als je fatsoenlijk internet hebt tenminste...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als je fatsoenlijk internet hebt tenminste...

bij welke internet bitrate is dat mogelijk?

een strikvraag want daar waren al eerder commentaren over.

 

je kan ook alleen NPO start / NPO Plus nemen dat is goedkoper en heeft NOG minder reclame ;)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, CDS zoekt het maar uit.

Ik heb er in ieder geval genoeg van.

Het heeft mij veel geld gekost.

Wat ik wel zielig vind is dat de mensen die op de camping staan buiten de boot pissen.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hebben veelal een gecertificeerd CDS ontvanger. Alleen de Oyster en andere automatische systemen niet..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom het nog regelmatig tegen, wlan sharing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg bijna 100% kastjes ter herinstallatie/reparatie waar louter een C-Lijn op draait.. Een kaart?? Hoezo? Ik heb toch een Dreambox… Om maar een idee te geven….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Codx zei:

 

Dit hele scenario is totaal niet realistisch.  Zoals je zelf  weet betaald een provider een licentie aan een leverancier voor het coderingsysteem. Hoe zie jij dat voor je?  Moet kudelski dan andere fabrikanten hun bedrijfsgeheimen overhandigen of moet Canal+ dan maar verschillende coderingssystemen toevoegen. 

Overheden zijn groot voorstander van open standaarden. De overheid is dus niet de vriend van Kudelski dat die zijn geheimen voor zich houdt. In het verleden waren er SECA-modules (alsook Irdeto-modules en andere) van verschillende fabrikanten te krijgen, bijvoorbeeld Aston, Alphacrypt e.d.  Onderdeel van de beleidsregel (die zich weer baseert op Europees beleid) is dat specificaties gepubliceerd moeten worden opdat dat weer mogelijk is.

 

Quote

Juist dit soort flauwekul maakt het duurder voor de kijker, niet eens het sharen.

 

Er is hier dus sprake van Europees beleid. Het ontwikkelen van standaarden voor vrij handelsverkeer is zo'n beetje de core-business van de Europese Unie en je kunt er vanuit gaan dat men zal gaan sturen richting industriestandaarden die door alle producenten van ontvangers alsook producenten van codeerapparatuur gebruikt kunnen worden.

 

Partijen als Kudelski zijn niet goedkoop, als er een industriestandaard is kan je codeerapparatuur van willekeurige fabrikanten kopen. Dat is wat zaken voor de kijker goedkoper maakt. Er zal nog veel water naar zee moeten stromen voor het zover is, voorlopig wordt een goede stap gezet.

aangepast door Zuppelan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer is er een "overheid" of overheden die kennis van zaken hebben en dan vooral op gebied van ICT?

Industrie standaards zijn echt iets anders dan een industrie geheim zoals een codering / broncode. Windows 10 of 11 Open Source ? :grin:

CI-Cam en de CI+ versie 1.x is al veel langer een standaard die in payTV apparatuur heel normaal is.

 

De strijd die men ingezet "had" is om de Multicam / Softcam de nek om te draaien omdat het "zogenaamd" omzet verlies betekend voor de Kartel achtige Fabrikanten die CI+ hebben meegefinancierd.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2021 om 09:39, Mimisiku zei:

Je zou een 'Abo' op NLZiet kunnen overwegen ... Als je fatsoenlijk internet hebt tenminste...

Als alles meezit een 25 mbit op een goede dag (18 op een slechte). Daar ik meestal op het internet bezig ben en de vrouw des huizes op de TV wordt het wel weer krapjes qua verbinding.

 

En dan heb ik nog twee "domme" tv's dus kan ik daar ook weer in gaan investeren. (leuk als je in jan een Duo 4k SE heb gekocht en halverwege vorig jaar een Uno 4k voor de slaapkamer) Ik ben er een beetje klaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Sinds wanneer is er een "overheid" of overheden die kennis van zaken hebben en dan vooral op gebied van ICT?

 

 

De EU ontwerpt standaarden niet zelf, dat laat het aan standaardiseringsinstituten over. De DVB-standaard wordt beheerd door de ETSI. De gebruikelijke gang van zaken is dat de EU zo'n instituut, en ik denk dat ETSI hier voor de hand ligt, vraagt een standaard te ontwerpen en daar vervolgens in de wetgeving aan refereert.

 

Om een bekend voorbeeld te noemen: Je telefoon heeft tegenwoordig een USB-lader. De EU heeft geen verstand van USB, maar toch is de USB de wettelijke standaard voor laders geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Zuppelan zei:

Er is hier dus sprake van Europees beleid. Het ontwikkelen van standaarden voor vrij handelsverkeer is zo'n beetje de core-business van de Europese Unie en je kunt er vanuit gaan dat men zal gaan sturen richting industriestandaarden die door alle producenten van ontvangers alsook producenten van codeerapparatuur gebruikt kunnen worden.

 

De EU moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Net zoals die zgn europese aanbestedingen zeker waar niemand in het westen beter van wordt.  Die hele EU mag van mij vandaag uit elkaar vallen, hoe eerder hoe beter.!  Dan kunnen landen hun eigen belang weer voorop stellen. En er is niks mis met samenwerking maar dat is wat anders dan landen de wil van brussel proberen op te leggen en miljoenen mensen  arm proberen te maken.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

 

De EU moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Net zoals die zgn europese aanbestedingen zeker waar niemand in het westen beter van wordt.  Die hele EU mag van mij vandaag uit elkaar vallen, hoe eerder hoe beter.!  Dan kunnen landen hun eigen belang weer voorop stellen. En er is niks mis met samenwerking maar dat is wat anders dan landen de wil van brussel proberen op te leggen en miljoenen mensen  arm proberen te maken.

 

Je kunt het leuk vinden of niet, maar feit is: Ze bemoeien zich ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2021 om 09:39, Mimisiku zei:

Je zou een 'Abo' op NLZiet kunnen overwegen ... Als je fatsoenlijk internet hebt tenminste...

Of je kijkt met je openpli box volledig gratis naar de streams van de npo en de regionalen,

Stuk voor stuk in HD en met EPG volledig legaal te bekijken.

Ook geen NLZiet nodig 

Enige wat je mist is de met reclame doorspekte meuk van de commerciëlen.

 

Aanvullend eventueel een Netflix abo en klaar ben je 

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...