Ga naar inhoud


CD wil geld van oud Joyne abonnees


uncle

Aanbevolen berichten

Wat scherts mijn verbazing toen ik vanochtend mijn mail opende. Een rekening van CD voor een maand abonnement op Joyne van 1 t/m 31 mei à € 23,00 terwijl het Joyne abonnement op 6 maart was afgelopen door mijn opzegging. 

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, uncle zei:

Wat scherts mijn verbazing toen ik vanochtend mijn mail opende. Een rekening van CD voor een maand abonnement op Joyne van 1 t/m 31 mei à € 23,00 terwijl het Joyne abonnement op 6 maart was afgelopen door mijn opzegging. 

Absoluut niets mee doen. Ook niet als ze gaan dreigen met incassobureaus.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik negeer dat gewoon... Ik was klant bij Joyne en niet bij CDS...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dit juridisch zit, geen idee, maar als CD kan aantonen dat het één maand + in de lucht houden van Joyne hen geld heeft gekost, dan zou dat zomaar terecht kunnen zijn. Niet betalen betekent op termijn ‘geen beeld meer via M7’ en als wanbetaler te boek staan. Ik sta nergens meer van te kijken. Zou wel zo netjes geweest zijn om dat tevoren eventjes aan te geven i.p.v. te doen alsof het gratis was.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij CDS is NIETS gratis, nooit geweest ook! Een Joyne abonnee heeft simpelweg geen binding met CDS. CDS heeft het klantenbestand over gekocht. Voor Joyne abonnee's geldt de faillisementsdatum van 12-04-2021.

 

Lees ook goed de regel van de curator: de betalingsverplichting is niet ingetrokken! Intern hebben ze dus jouw betalingsverplichting doorverkocht aan CDS (anders was CDS er uiteraard nooit ingestonken)... Juridisch leuk voor hun, maar JIJ als consument hebt daar niks mee te maken. Nogmaals: je hebt geen contractuele verbinding met CDS. Een contract dient tweezijdig ondertekend te zijn en dat is er bij CDS niet!

 

Het is de standaard makke van CDS w.b.t. communicatie.. Doen ze niet aan en dat gaat ze in dit geval nekken... CDS had op 16 april alle Joyne klanten moeten aanbieden of ze bij CDS een (tijdelijk) contractovername wensten. Dat contract zou dan op 31-05 vervallen (of wanneer EutelSat de Joyne kanalen uitschakelt).

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een faillissement blijven contracten in beginsel bestaan, totdat de failliete partij in gebreke blijft en daardoor jij ook het contract niet meer hoeft na te komen. Joyne is tot nog toe niet in gebreke gebleven, dankzij de overeenkomst met Canal Digitaal, levert het zijn klanten nog steeds televisie. Je bent daarom betalingsplichtig aan Joyne. Joyne is evenwel gerechtigd om die schuld van jou aan Joyne door te verkopen, best kans dat dat in de overeenkomst tussen CDS en Joyne staat.

 

CDS moet aan jou aannemelijk maken dat zij de schuld van jou aan Joyne heeft gekocht. Een rekening alleen is daarvoor niet voldoende, men moet met bewijsstukken komen. Als er op de rekening niets staat dat één en ander bewijst, dan hoef je die rekening niet te betalen, je hebt immers een contract met Joyne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, John van Dreumel zei:

Hoe dit juridisch zit, geen idee, maar als CD kan aantonen dat het één maand + in de lucht houden van Joyne hen geld heeft gekost, dan zou dat zomaar terecht kunnen zijn. Niet betalen betekent op termijn ‘geen beeld meer via M7’ en als wanbetaler te boek staan. Ik sta nergens meer van te kijken. Zou wel zo netjes geweest zijn om dat tevoren eventjes aan te geven i.p.v. te doen alsof het gratis was.

Lijkt me niet zomaar mogelijk. Ik heb meteen niet meer gekeken dus geen gebruik gemaakt van dat ze het nog in de lucht hielden, zou dan een mooie boel zij als je dan als wanbetaler te boek komt.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus je hebt meteen opgezegd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, ik wou ook direct opzeggen maar hun site was al niet meer bereikbaar.

Kwam voor mij nogal onverwachts hun faillissement.

Nog voor canal digitaal het joyne pakket overnam had ik al de modules verwijderd.

Maar goed ik heb nog geen mail gehad van canal digitaal dus zal het wel meevallen.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Harry had een abonnement, er is signaal geleverd en hij heeft niet opgezegd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...