Ga naar inhoud


CD wil geld van oud Joyne abonnees


uncle

Aanbevolen berichten

Om aan alle opwinding een eind te maken kreeg ik vanochtend het volgende mailtje in m'n bus:

 

"Belangrijk bericht: onterecht verzonden betaalverzoek

Beste klant van Joyne,

U heeft deze week een bericht van ons gekregen met een verzoek tot betaling van uw Joyne abonnementskosten.

Deze email is door een administratieve fout ten onrechte naar u verstuurd.

U mag deze email als niet verzonden beschouwen en u hoeft dus ook geen betaling te verrichten.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Team Canal Digitaal "

 

Ik had natuurlijk voor het faillissement mijn abo opgezegd. Abonnees die niet hebben opgezegd. moeten dus wel alsnog aan CD betalen.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, dat is de communicatieve kwaliteit van CDS... Die sorteren niks. Gewoon het voltallige klantenbestand van (ex)Joyne aanschrijven. Betalen ze is het mooi extra kassa voor CDS (en wellicht de curator van Joyne). De klant die scherp blijft reclameert en die krijgen dan een 'excuus' brief.... Pakken wat je pakken kan heet dat..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, uncle zei:

Om aan alle opwinding een eind te maken

hoezo opwinding?

:grin:

 

die acte van cessie is iets anders en niemand heeft een schriftelijk stuk gekregen waaruit moge blijken dat men de kwijting van het abonnementgeld aan CDS moet betalen.

Of is er wel iemand tussen de ex joyne abonnee's

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, uncle zei:

Abonnees die niet hebben opgezegd. moeten dus wel alsnog aan CD betalen.

Daar zou ik erg mee oppassen, voor hetzelfde geld beschouwen ze dit als een akkoord om de overstap naar hun te maken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hoef je nooit te betalen:

 

- je hebt een getekend contract met JOYNE.

- CD levert weliswaar de signalen nog wel, maar een aantal liggen eruit... (eurosport, DUSK, meiden v Holland en nog een paar.)  Dus wat ze leveren (of zou moeten) volgens getekend contract, klopt ook niet.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees voor wat betreft het aanbod de leveringsvoorwaarden van Joyne nog eens door.

Het aanbod mag, door bijvoorbeeld overmacht, gewijzigd worden.

Ben je het daar niet mee eens dien je een schriftelijke opzegging te sturen naar de rechtsopvolger.

 

Verder mag de curator het klantenbestand en vorderingen voor geleverde diensten doorverkopen, waardoor de nieuwe leverancier (CD) een vordering op de afnemer van de diensten krijgt.

Alleen wanneer je zelf opgezegd hebt naar aanleiding van het faillissement zou er geen betaling verplichting ontstaan.

 

Het is onduidelijk, of Canaldigitaal daadwerkelijk rekeningen stuurt, er is hier een melding geweest, gericht aan iemand die had opgezegd, en die heeft een brief gekregen dat de rekening een vergissing was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Het is onduidelijk, of Canaldigitaal daadwerkelijk rekeningen stuurt

Ook niet geheel onbelangrijk is: Heeft CanalDigtaal zich ook gemeld bij de oud Joyne abonnees als zijnde de nieuwe leverancier?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik meen begrepen te hebben dat CD Joyne klanten aangeschreven heeft en een overstap voorstel heeft gedaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je daar niet op in gaat heb je niets met CD te maken.

Is het een fusie of een overname (zoals in Zweden, de fusie van Canal Digital en Viasat die Allente werden), dan krijg je daar bericht van, en als je niets onderneemt (opzeggen) dan gaat je contract over naar de nieuwe partij... In dit geval is er geen fusie of overname, het is een faillissement van het bedrijf waar je klant van was.

Kortom, een ander (hoger) bedrag betalen dan wat je contractueel overeengekomen was is uit den boze... je moet wel blijven betalen zolang de service geleverd wordt, ongeacht faillissement of niet, maar geen andere bedragen, en ook niet aan een concurrerend bedrijf lijkt me... want die hebben de klanten niet overgenomen, maar wat ik las het klantenbestand gekocht, en dat zijn klantgegevens, namen, adressen....  de vraag is dan hoe dat eigenlijk zit met de privacy gegevens, maar dat is dan weer een ander onderwerp.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, er is hier één mededeling gepost van iemand die een betaal verzoek gehad heeft, wat daarna ingetrokken is.

 

Storm in een glas water?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2021 om 10:34, uncle zei:

Wat scherts mijn verbazing toen ik vanochtend mijn mail opende. Een rekening van CD voor een maand abonnement op Joyne van 1 t/m 31 mei à € 23,00 terwijl het Joyne abonnement op 6 maart was afgelopen door mijn opzegging. 

 

Gewoon betalen en niet kinderachtig doen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Velen denken dat wanneer een bedrijf failliet gaat, je dan als afnemer geen verplichtingen meer hebben aan het bedrijf.

Wanneer de levering/dienstverlening doorgaat, blijf je betalings- plichtig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt als men dezelfde diestverleing levert, maar dat doen ze dus niet.

Er zijn +/- 8 zenders gestopt.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar, heeft er nog iemand anders een rekening gehad, of was @uncle de enige?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen rekening gehad.

De site van zowel Ziggo als Canal digitaal goed bekeken.

De opties overwogen.

Wat gezeur met Ziggo (het leek wel of ze geen CI module wilden leveren )

Nog even NLZiet overwogen.

En helaas (nog!) geen CI voor Digitenne en uiteindelijk dus bij Canal digitaal terechtgekomen.

Ondermeer doordat je dan de kanalen van je pakket als de ongecodeerde kanalen mooi in 1 box hebt.(de MZ-701 module)

Jammer dat je het online gebeuren via een app of pc moet bekijken.

@CD Waarom niet via HBB?

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...