Ga naar inhoud


NPO 1 4K van 11 juni tot en met 11 juli via de Astra 3


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Canal Digitaal gaat het tijdelijke 4K Ultra HD-kanaal NPO 1 4K van 11 juni tot en met 11 juli via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost verspreiden.

 

 Canal+ Luxembourg gaat NPO 1 4K aanbieden via de uitzendfrequentie 11.895 GHz V – 29900 – 3/4 – DVB-S2 – 8PSK. In de zenderlijst van Canal Digitaal is NPO 1 4K op voorkeuzepositie 36, bij TV Vlaanderen op 34.

 

bron: totaal tv

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar alleen in Viaccess of native Nagra… Dus niet op een Enigma2 ontvanger met Softcam…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de CI+

dus een wassen neus voor alle officiële ontvangers van canalDIGITAAL die helemaal geen UHD weer kunnen geven

en WIE gaat er dan een CI+ bestellen om in de TV te steken? wellicht is die TV niet eens geschikt voor CI+ alsook de schotelconfiguratie met DUO-LNB

ja we wilden doen alsof we het ook kunnen aanbieden aan onze klanten.......... PFFFFFFFFFFFFFF

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, de vrije fries zei:

 Canal+ Luxembourg gaat NPO 1 4K aanbieden via de uitzendfrequentie 11.895 GHz V – 29900 – 3/4 – DVB-S2 – 8PSK.

In mijn beleving houdt de kwaliteit van de huidige FullHD al niet over. En hoe zit het dan met de bitrate van die 4K? Is die navenant hoger dan die van de FullHD die momenteel wordt toegepast? Voetbal is een sport met veel beweging. Tenminste, indien die jongens een beetje willen rennen voor hun geld. Het lijkt me dat je in zo'n situatie niet overmatig wil comprimeren.

 

Ik ben benieuwd of ze de Duitsers met hun HDReady (1280x720) al kunnen verslaan. Op een of andere manier ziet de Duitse kwaliteit er een stuk gelikter uit  dan die van CanDig met 1920x1080. In het bijzonder op mijn 4k oledscherm. Ook voor diegenen met een CI+ die de 4k wel kunnen ontvangen zou het wel eens een wassen neus kunnen zijn.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook positief zien:" Gelukkig,Canal Digitaal doet tenminste iets met 4K"

Misschien doen ze het wel om te testen of is het tevens een aanvoerkanaal.(al verwacht ik dat laatste niet)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testen geloof ik niet. Ze prikken gewoon door. Love Nature 4K notabene op de HotBird, ze hebben zelf geen UHD compatibele apparatuur!! Alleen als je over de M7-CAM701 beschikt én een 4K TV danwel ontvanger beschikt. Ze denken meer: “dan had je maar de M7-CAM701 moeten nemen! Eigen schuld, dikke bult”. Ze weten dondersgoed dat Sport verkoopt en de mensen toch maar zo’n module nemen om hun sport te kunnen zien… Mensen met verslaving zijn nu eenmaal gewillige schaapjes…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal voor die periode van de voetbal, om daarna dat speciale 4K kanaal te doen verdwijnen. Tour de france, de olympische spelen en wat weet ik nog, van mij hoefde dat helemaal niet, 2020 is voorbij voor mij! Waarom nog euro 2020 als we nu al 2021 zijn?

Op TV1 (België) vanaf vrijdag 11/6, elke avond een voetbalmatch en dan Villa Sporza en dan herhalingen van hun nieuws, en dat weken lang iedere avond hetzelfde? Waarom die voetbalmatchen niet op Canvas uitzenden? Op TV1 had ik liever de zoveelste herhaling gezien van FC De Kampioenen, maar het mocht niet zijn, spijtig. Ik vind dat de zomerprogrammatie er niet zo schitterend uitziet, dan maar afwachten wat het vanaf september weer zal zijn?

Ik zeg altijd niets gezien op tv is niets gemist.

Waarom kan NPO1 in 4K niet gewoon blijven uitzenden dan? Bij mijn goede provider Proximus zal het alleszins niet mogelijk zijn denk ik dat ze daar TV1 beschikbaar zullen stellen in 4K of in UHD.

Dus dat zullen voetbalavonden worden van 11 juni tot en met 11 juli op TV1, meer variatie zal er gedurende die periode toch niet zijn op die zender, rond de middag- en avonduren.

Hoe rapper die voetbal voorbij zal zijn hoe liever ik het zal hebben.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga een paar jaar terug en zoek eens op voetbal in (U)- HD op een testzender.

 

de geschiedenis herhaalt zich.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timm1983 zei:

Waarom kan NPO1 in 4K niet gewoon blijven uitzenden dan?

 

Er zal ook nu wel enige sprake zijn van sponsoring. Dat is iets anders dan het hele jaar moeten doorgeven wat een hoop geld kost. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Codx zei:

 

Er zal ook nu wel enige sprake zijn van sponsoring. Dat is iets anders dan het hele jaar moeten doorgeven wat een hoop geld kost. 

 

Zou een mooie geste zijn als ze dit FTV zouden doorgeven. Zodat zoveel mogelijk mensen kunnen kennismaken met 4K-uitzendingen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je helemaal vergeten….. Never nooit bij die rupsjes nooitgenoeg…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inmiddels een test kanaal opgedoken op de betreffende TP overigens FEC is 2/3 en niet 3/4 zoals eerder vermeldt. Maar zo te zien gaat het kanaal nog niet open.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...