Ga naar inhoud


NPO 1 4K van 11 juni tot en met 11 juli via de Astra 3


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik moeite heb met het zien van het verschil. Vooral wanneer de camera een zwieber maakt. Is de bitrate wel hoog genoeg voor voetbal in 4k?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk je op OLED of LCD?

 

Ik kijk op OLED en vind het verschil overduidelijk, met name de scherpte bij bewegend beeld is veel beter (gevolg van geen interlacing). Als ik puur naar het grasveld kijk zie ik weinig verschil, maar zodra de camera bijvoorbeeld tribunebeelden weergeeft dan zie je ook bij stilstaand beeld dat het duidelijk 4K is.

 

(Van 1080i50 naar 1080p50 is overigens een groter verschil dan van 1080p50 naar 2160p50, de voordelen van 4K moeten niet overdreven worden, resolutie is bij gewone HD eigenlijk het minste probleem.)

 

Een bitrate van 24 megabps is prima acceptabel voor 4K en in ieder geval stukken beter dan wat bijvoorbeeld Netflix bij 4K gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En plots wordt voetbal in Denemarken - Finland een drama , sterkte voor Christian Eriksen. 😟

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 jaar en nu al een hartverzakking??

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, waarom? Topsport sloopt het lichaam omdat er botweg roofbouw op wordt gepleegd. Dag in, dag uit.. Niet alleen bij voetbal, maar kijk eens bij het wielrennen, kogelstoten…. Sport is gezond, topsport allang niet meer….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

29 jaar en nu al een hartverzakking??

 

Hoe dwaas en respectloos kan iemand zijn . Maar aan je andere reacties op het forum is dit ook te zien. Anderen in de grond boren en enkel jouw mening telt , zo kennen we je....

  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Hou op met die speculatie. Weet je dat elke (typisch virale) ziekte voor littekenweefsel kan zorgen op het hart? En dit kan voor hartritmestoornissen leiden en dit kan weer tot een hartstilstand leiden. Dit kan totaal los staan van de sport (waarbij natuurlijk sporten als je ziek bent uit den boze is, maar bv. bij corona is het soms moeilijk te weten dat je ziek bent).

Ik heb trouwens ook kennissen met erge hartritmestoornissen, zonder dat ze maar een minuut aan topsport gedaan hebben (en neen ze zijn ook geen 70 jaar oud).

 

Wat hier aan de hand is geen idee dat zal onderzocht worden. Sport is in ieder geval veel gezonder dan geen sport, en ja het is waar dat bepaalde sporten voor roofbouw kunnen zorgen, voetbal lijkt me er geen van (daar is het eerder de duels en vooral de kopballen waar volgens studies langdurige schade kan opgelopen worden, maar dat is dan eerder aan de hersenen dan aan het hart).

 

Hier trouwens alles perfect verlopen, reanimatie binnen de 2 minuten starten is ruim voldoende snel, en dan is het vooral hopen het hart weer aan de praat te krijgen. Wel triestig hoe ze het in beeld brengen. Close ups van Deense spelers allemaal goed en wel, maar de reanimatie zelf kan voor sommigen schokkerend zijn (ik denk aan de eerste plaats aan familie en vrienden)...Trouwens het kan geen kwaad om dit zelf ook te leren, het kan overal en op elke plaats voorkomen en snel handelen is cruciaal.

 

En ook ik vind die ene reactie zeer respectloos.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

On Topic: omdat er nu 2 wedstrijden tegelijk gespeeld worden heeft CD een 2e UHD kanaal geopend.

Ga naar de zenderlijst, druk op de groene toets

ga naar [huidige transponder]

en selecteer het andere kanaal

 

 

herstel, het is dezelfde wedstrijd. Staat bij mij 2 keer in de lijst met 2 verschillende namen.

 

Sorry voor de overlast.

 

aangepast door Old Satterhand
hoax
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Old Satterhand zei:

On Topic: omdat er nu 2 wedstrijden tegelijk gespeeld worden heeft CD een 2e UHD kanaal geopend.

Ga naar de zenderlijst, druk op de groene toets

ga naar [huidige transponder]

en selecteer het andere kanaal

 

dan is dit per image anders want ik krijg geen optie voor een 2de zender, is er geen freq ofzo????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, de voetbalrechten voor de rode Duivels ligt bij de VRT… Dus geen NPO 4K voor de TVV klanten…

Die rechten gelden niet specifiek voor een bepaalde resolutie. Vlamingen kunnen toch ook via de HD of SD versie kijken. In zowel de Vlaamse als Nederlandse mediawet staat dat we elkaars publieke kanalen verplicht doorgeven. Het kan zelfs zo zijn dat Canal Digitaal hiermee de wet overtreedt.

  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, waarom? Topsport sloopt het lichaam omdat er botweg roofbouw op wordt gepleegd. Dag in, dag uit.. Niet alleen bij voetbal, maar kijk eens bij het wielrennen, kogelstoten…. Sport is gezond, topsport allang niet meer….

Te veel op sat4all is ook slecht voor de gezondheid , volgens mij heb je deze site dag en nacht bij je . Ik zou toch wat bewegen 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...