Ga naar inhoud


Windows 11 komt binnenkort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

In plaats van dat automatisch te laten verlopen door windows update maar nee, en van al die technische kennis heb ik niet veel kennis, ze maken er weer een mooi boeltje van, Windows zal weer geld nodig hebben om de mensen een nieuwe laptop te laten kopen, of ik kan Medion in gebreke stellen voor de schade die ik door hun of door Windows in de toekomst zal lijden en nu ook, zelfs de tpm chip is onvindbaar of niet ingebouwd.

Ik zal ze eens een mail sturen en eens zien wat ze te zeggen hebben over hun goed werkende producten die gericht zijn op de toekomst.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik voel mij nu serieus bedrogen nu er voor mij geen mogelijkheid is voor upgrade of update naar Windows 11 en ik zou iedereen ook zo veel mogelijk willen afraden om in het vervolg nog notebooks of laptops te kopen van Medion, er is ander en beter zeker, wat raden jullie mij aan, de laptop van mijn werk is Dell, daarvoor had ik een HP of is Asus ook misschien een goed merk? Misschien heb ik binnenkort wel een (rijke) vriendin die me eens trakteert met een nieuwe laptop waar Windows 11 wel op draait.

Voor mij geen laptops meer van Medion, ik laat jullie ook nog weten wat Medion hun antwoord was op mijn mail, ze zouden toch op zijn minst gratis dan een volwaardig toestel moeten kunnen voorzien, ik moet toch niet opdraaien door hun vergeten.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog niet gecontroleerd hebt is of er een tpm chip in je devicebeheer verschijnt.

Het kan nl zo zijn dat de driver hiervoor niet geladen is of een issue heeft. 

Dan zal happysat zijn powershell tip je ten onrechte verkeerde informatie kunnen geven.

 

als je windows-R (run) 

en dan typt: devmgmt.msc (+enter)

 

Zie je ergens iets met een trusted platform module in apparaat beheer staan?

 

(Hier wat meer info en ook afbeeldingen het is engels maar het zal je vast wat meer op weg helpen)

 

How to check if your PC has a trusted platform module (TPM) | Windows Central

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In apparaatbeheer niets te vinden van tpm, als ik bij uitvoeren devmgmt.msc doe, dan zie ik kan geen compatibele tpm vinden. Raar maar waar, dan zijn ze dat gewoonweg vergeten in te bouwen in de laptop, mooi is dat.

Eens afwachten wat die klungels van Medion mij zullen antwoorden.

Ik heb ook nog eens geprobeerd of er misschien een andere bios is door op F8 of F12 of delete te drukken maar er gebeurd niets, allemaal raar maar ik ga er geen tijd meer insteken in die problemen, dat ze ze desnoods oplossen door update's in Windows update.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elk mainboard heeft een tpm chip geintegreerd. Die dingen kosten nl geld en zijn zeker niet standaard.

Uiteraard nu wel want win11 stelt hem verplicht maar poosje terug was die tpm chip enkel voor sommige zakelijke doeleinden in gebruik.

Kortom het scheelde geld en dus kon het laptoppie weer een paar euro goedkoper en Medion is nu niet bepaald een merk wat je aantreft onder zakelijke gebruikers.

Enfin, het komt voor dat je in de bios de TPM chip kunt uitschakelen maar dat traject heb je zelf al verkent dus het is echt jammer maar helaas.

Denk dat ik persoonlijk windows 10 aan blijf houden tot het niet meer langer kan (lees unsupported wordt) en dan definitief overstap op een linux distro.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsook in de bios F2 vind het allemaal heel raar en nogal vaag om dingen aan te passen.

Normaal zou ik bij Boot, Boot mode uefi op enabled moeten kunnen zetten ook daar niets van te vinden.

Ik ga er mijn tijd niet meer insteken, dat ze doen wat ze willen. Maar zal toch wel bij de volgende aankoop op voorhand moeten weten dat er een chip van tpm 2.0 in zit en of deze toekomstgericht is, of ik mag me terug alle 4 of 5 jaar een nieuwe laptop kopen.

Ah die chips kosten geld, wie zal het dan nu geld kosten mij of Medion, maar Medion kan misschien ook nog in gebreke gesteld worden. Dat is dan weer dik in orde als je het mij vraagt.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Timm1983

Leg mij eens uit waarom jij zo nodig W11 moet hebben. Wat is er mis met W10?

 

5 uren geleden, Timm1983 zei:

of ik kan Medion in gebreke stellen voor de schade die ik door hun of door Windows in de toekomst zal lijden en nu ook, zelfs de tpm chip is onvindbaar of niet ingebouwd.

 

Huh? Welke schade?

 

4 uren geleden, Timm1983 zei:

Ik voel mij nu serieus bedrogen nu er voor mij geen mogelijkheid is voor upgrade of update naar Windows 11 en ik zou iedereen ook zo veel mogelijk willen afraden om in het vervolg nog notebooks of laptops te kopen van Medion

 

Dit slaat werkelijk nergens op. Je hebt er geen verstand van maar wel het merk afkraken. Je hebt gewoon gekregen waar je voor betaald hebt.

 

5 uren geleden, Timm1983 zei:

Ik zal ze eens een mail sturen en eens zien wat ze te zeggen hebben over hun goed werkende producten die gericht zijn op de toekomst.

 

Hoe oud was die laptop ook alweer?

 

Drie berichtjes terug was je nog heel blij met je Medion. Ik citeer:

 

Quote

in ieder geval ben ik wel zeer tevreden over de Medion Akoya, deze draait nog altijd even vlot als toen ik hem voor de eerste keer in gebruik nam, ik vind deze toch veel beter dan die van Acer die ik voordien had.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Timm1983 zei:

Alsook in de bios F2 vind het allemaal heel raar en nogal vaag om dingen aan te passen.

Sommige mensen moeten vooral niet zelf gaan klooien in de bios zonder een manual en adequate kennis over de bios opties en settings.

 

Screenshot_57.jpg.aa09a823cf5d20241f651f0941cf17d0.jpg

 

En er is een forum waaruit blijkt dat je die TPM 2.0 wel kan inschakelen, je moet alleen even zoeken bij de juiste partij / de duitse bijdrage is dus de oplossing

sukkes

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat zitten proberen om toch Windows 11 te kunnen installeren, maar vergeet het, ik doe exact hetzelfde als dat ze beweren in zo een filmpje, maar het lukt maar niet, weet er iemand nog raad of weet er iemand wat ik zou kunnen misdaan hebben? Het is toch maar gewoon het bestand, appraiserres.dll kopiëren in de map sources en ik zou Windows 11 moeten kunnen installeren maar het blijft niet lukken.

Hier het filmpje:

Of is dit trucage misschien?

Wie heeft dit al geprobeerd, bij wie lukt het??

Dat is nu toch echt om gek van te worden niet?? Met al die trucjes die niet lukken.

Echt heel geestig om het de mensen zo aangenaam te maken, ik denk dat het niet lang meer zal duren ze met heel die Windows 11 al dat zo ga blijven, niemand zal het nog willen installeren.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happysat

Dat kan dan toch eigenlijk niet, dat is op je foto net zoals bij mij dat er bij tpm overal False staat en jij kan wel Windows 11 installeren en gebruiken?

Is V Box misschien één van de nieuwste laptops? Nog nooit van een V Box gehoord?

Of is dat een linux versie op een zogezegde Windows computer, dat zal wel lukken zeker om op mijn Medion een linux versie te laten draaien met daarop Windows 11?

Mocht nu al een systeem herstel uitvoeren omdat de installatie van Windows 11 niet lukte, raar allemaal als je er niets van kent, zo technisch is mijn kennis toch niet om daar zelf dingen te gaan in aanpassen dat het toch nog zou lukken.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er allemaal vrij technisch uit en ik zou dan Ubuntu 21.10 of zo moeten installeren op mijn Medion Akoya om dan zonder problemen daarbovenop Windows 11 te kunnen instelleren? Of zie ik het verkeerd? Ik heb al een paar filmpjes bekeken op youtube maar eenvoudig ziet het er niet uit en waar is dat dan allemaal te downloaden of te vinden. Dat zijn dan bijna software's waar ook een Dreambox mee is uitgerust, Ubuntu al vaag al eens over gehoord, maar dat dit ook op een laptop kan werken.

Zo direct vind ik toch niets terug van Ubuntu op een laptop van Medion Akoya? Raar of is dit ook niet mogelijk vanwege Windows?

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook gewoon verder werken met Windows 10 en wachten tot het moment dat men jouw laptop toegankelijk maakt voor Win 11.

 

Wat verwacht je eigenlijk voor meerwaarde van Win 11?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus volgend jaar of binnen enkele jaren zal ik dan gewoon Windows 11 kunnen installeren? Ondanks dat ik nu al het bericht krijg dat ik geen tpm 2.0 chip heb en ook niet kan activeren en mijn cpu ook niet compatibel is, nochtans is dit wel een vereiste, of zal dit vanzelf in orde komen door het wachten op verdere updates in Windows 10?

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oktober 2025 geeft microsoft nu af voor de pensionering van windows 10 home en pro.

Kun je nog 4 jaar van je huidige laptoppie genieten inclusief updates voor windows 10.

En tegen die tijd is er een ruim assortiment laptops te verkrijgen die je standaard met windows 11 preconfigured uit de doos trekt.

aangepast door theparasol
update win10 toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 2-10-2021 om 11:53, sheeplover zei:

Momenteel hebben ze bij Microsoft vanaf de 8e generatie (CPU) besloten W11 te kunnen installeren. Ze zijn nu wel aan het testen of de 7e generatie in aanmerking komt. Misschien komen oudere generaties ook nog in aanmerking.

 

12 minuten geleden, Timm1983 zei:

Dus volgend jaar of binnen enkele jaren zal ik dan gewoon Windows 11 kunnen installeren?

 

 

Dit dus.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...