Ga naar inhoud

Windows 11 komt binnenkort

Tonskidutch
 Delen

Aanbevolen berichten

• Moderators
Op 24-7-2021 om 08:56, Tonskidutch zei:

Is er al iemand op sat4all die hem in beta test heeft draaien?

Ik heb hem geinstalleerd op een vm om eens te kijken, maar ze hadden het ook gewoon windows 10 21h2 mogen noemen wat mij betreft. Het is een beetje een marketing verhaal met "nieuwe versie". Wel een beetje jammer dat tpm verplicht gesteld wordt, daarmee kan je niet zomaar meer op oudere hardware windows 11 draaien. En het verlaten van 32 bits vind ik jammer. Ik heb nog een netbookje voor vakantie die gewoon 32 bits draait omdat er maar 2 gig ram in zit.

Ik ga tegen die tijd dat het er is wel eens kijken of 11 daarop gaat draaien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Verrassend positief nieuws van ASUS. Ze hebben voor een hele serie ASUS moederborden een BIOS update uitgebracht zodat Windows 11 ook kan werken. Mijn moederbord had de laatste keer in 2019 een BIOS u

Die hebben dat vermoedelijk ook niet aangekondigd... ms wel. 

En wat heeft dat met het onderwerp te maken ?

Geplaatste afbeeldingen

• V.I.P.

Leuk als reactie dat je dat eens geprobeerd en ervaren hebt.

Ik twijfel nog om een van de pC's eraan te wagen. ;)

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

dat had ik ook, vandaar ff in een vm installeren. Ik wacht nog wel even totdat ze het beta stadium voorbij zijn. Ik gebruik geen beta software voor dagelijks gebruik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb (had) in VM een Windows 10 draaien als insider. Deze is niet naar Windows 10 21H2, maar naar Windows 11 opgewaardeerd.

In eerste instantie kijk je er heel raar tegen aan, maar eigenlijk is het gewoon Windows 10 met een afwijkend uiterlijk.

Ik had vrij snel alles weer gevonden. Wat er onderhuids aan technische dingen veranderd is weet ik niet, nog niets aparts gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Verrassend positief nieuws van ASUS. Ze hebben voor een hele serie ASUS moederborden een BIOS update uitgebracht zodat Windows 11 ook kan werken. Mijn moederbord had de laatste keer in 2019 een BIOS update gehad, nu is er ineens een update beschikbaar!

Zie hier voor de lijst van moederborden.

• Like 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

16 uren geleden, jopiesat zei:

Ze hebben voor een hele serie ASUS moederborden een BIOS update uitgebracht zodat Windows 11 ook kan werken

Waarschijnlijk willen ze het de mensen wat makkelijker maken.

Ik heb bepaalde instellingen op mijn 5 jaar oud ASUS moederbord manueel kunnen aanpassen om Windows 11 te kunnen installeren.

Maar het is even zoeken.

Met een update zal het makkelijker zijn voor de mensen die niet vertrouwd zijn met het bios.

mvg

dreambox8000 ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators
1 uur terug, jeevanhoof zei:

Met een update zal het makkelijker zijn voor de mensen die niet vertrouwd zijn met het bios.

Een bios update van een computer door een niet ter zake kundige kan het einde betekenen van het moederboard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

m'n 5 HP's doen automatische updates ophalen en flashen en dat al jaren tot volste tevredenheid

de oude 2 krijgen er sinds een jaar geen meer maar goed daar staat nu Linux op

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 5 weken later...
  • Moderators

Ik kreeg vandaag een mail van Microsoft dat Windows 11 in aantocht is.

Met een link om te kijken of de hardware geschikt is voor Win 11.

https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-11#pchealthcheck

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ga sowieso de huis-tuin-keuken laptop ThinkPAD X390 van ons voorzien van een Windows 10 update zodra deze officieel is uitgekomen.

Momenteel draai ik het in een VM en alles doet het tot nu toe prima. Dus ben tevreden. De beveiliging is ook op orde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.
Op 21-6-2021 om 10:28, Psychosammie zei:

Het bijzondere is dat het altijd Windows-10 zou blijven heten. Nu dus toch 11. Maar het is gewoon Windows-10+

draai al 4 maanden met 11 en bevalt prima,de meeste fouten zijn er uit

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.