Ga naar inhoud


Windows 11 komt binnenkort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Van de week ontving ik onderstaande mail wegens computerapparatuur die ik recentelijk heb aangeschaft. Een uit de context gehaalde zin maar wellicht handig ter info.

 

Beste John,

 

Dat klopt inderdaad. Momenteel hebben ze bij Microsoft vanaf de 8e generatie (CPU) besloten W11 te kunnen installeren. Ze zijn nu wel aan het testen of de 7e generatie in aanmerking komt. Misschien komen oudere generaties ook nog in aanmerking.

 

 

Voor wat het waard is natuurlijk. Als je bv als particulier in 2017 een computer gekocht hebt met een Intel 6e generatie ga je er toch van uit dat hij langer dan 4 jaar meegaat...

 

Groetjes van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, bij die grote jongens ga ik nergens meer vanuit.. Een simpele CPU check in de code die kijkt naar de CPU versie. Een lager nummer en tekst “minimum CPU required ……”. Gewoon verkoopstrategie.

 

Vroeger (ooit) een demo programma van intel wat minimaal een Intel MMX nodig had.. Programma geinstalleerd op MMX. Daarna HDD in een oudere Celeron.. Programma draaide prima (en net zo snel)… Je word genaaid waar je bijstaat…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2021 om 11:53, sheeplover zei:

Als je bv als particulier in 2017 een computer gekocht hebt met een Intel 6e generatie ga je er toch van uit dat hij langer dan 4 jaar meegaat...

 

Dan kan dan ook. Gewoon W10 blijven gebruiken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag Windows 11 geprobeerd op mijn pc uit 2014. Werkt goed maar toch wat trager had ik het vermoeden van. Je kunt dus vrij eenvoudig testen of het wat voor je is en hoe je systeem ermee omgaat. Ik heb het gedaan via de 1e optie die wordt omschreven. Vanuit systeemherstel kun je ook  snel weer terug gaan naar je vertrouwde W10.

 

https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/windows-11-installeren-niet-ondersteunde-pc/

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een grapjas die Windows-11 heeft geïnstalleerd op zijn Pentium-4 uit 2006.

De performance is niet helemaal wat je er van verwacht 🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ton68 zei:

Vandaag Windows 11 geprobeerd

aardige link met een uitgebreide uitleg... dank

maar op m'n workstations ga ik het voorlopig niet "testen" daar moet ik mijn boterham mee verdienen

 

Zoals ook vaker in het verleden voor deze HP's kwamen die upgrades uiteindelijk wel na een half jaar dat anderen er al lang mee aan de slag waren.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

Is er iemand die al Windows 11 heeft op een Medion Akoya? Ik denk dat ik deze toch al 4,5 jaar heb. Bij Windows Update krijg ik de melding dat het systeem (momenteel) nog niet aan de vereisten voldoet. Nu neemt Windows 10 nog een update binnen, misschien de update naar Windows 11 er wel zal komen geleidelijk aan voor iedereen, in ieder geval ben ik wel zeer tevreden over de Medion Akoya, deze draait nog altijd even vlot als toen ik hem voor de eerste keer in gebruik nam, ik vind deze toch veel beter dan die van Acer die ik voordien had.

Windows 10 zal toch nog wel  enige jaren ondersteund blijven, anders zou mijn laptop onbruikbaar worden.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik mis dus de TPM 2.0 in Windows 10 en ik heb wat gezocht in de bios F2 om TPM 2.0 te kunnen activeren, maar nergens in die bios ook maar iets gevonden van TPM, ik heb ergens ook gelezen dat er ook een uefi menu is waarin dat kan geactiveerd worden, maar dat blijkt uiteindelijk gewoon hetzelfde te zijn als de gewone bios F2.

Ik zie na het drukken op F2 dan (Main, Advanced, Security en Boot), maar nergens vond ik ook maar iets van TPM 2.0 of kan het goed zijn dat mijn laptop (Medion Akoya) daar zelfs niet over beschikt aangezien het niet in de bios te vinden is of moet het een andere toets zijn om misschien in een andere bios te komen, want deze bios ziet er maar vaag uit, ik kon enkel maar aanpassen met "enabled" of "disabled" of zoiets?

Kan iemand mij wat op weg helpen aub want hier ben ik echt niet mee vertrouwd.

Of weet iemand met al met zekerheid dat het niet mogelijk is voor de Medion Akoya om aan te passen naar TPM 2.0, dan koop ik me met de tijd wel een nieuwe laptop, ik wil niet blijven verder zoeken.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bij tpm present, ready, enabled, activated, owned overal de melding "False".

Dan maar verder doen met Windows 10 zeker tot die er uit gaat?

Ook in de bios F2 zag ik bij Security of Boot niets van Embedded Security Device, dus ik mag er dan van uitgaan dat mijn laptop van Medion geen TPM chip heeft? Soms worden satontvangers onbruikbaar omdat ze somme cams of modules niet meer ondersteunen en nu ook nog onze laptop omdat deze niet over een chip beschikt om Windows 11 te installeren of misschien toch maar deze proberen te installeren, is dit met een productsleutel of key of is deze niet nodig? is weer een mooie manier om mensen weer geld te doen uitgeven voor een nieuwe laptop die wel kan draaien op Windows 11, als ze iets nieuws willen lanceren dat ze dan zelf maken dat het voor iedereen mogelijk is, zonder die TPM chips al dan niet.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mogelijkheden om Windows 11 te installeren op computers die niet aan de eisen voldoen.

Je loopt echter het risico dat toekomstige Windows 11 update's niet werken, of niet goed werken en je computer onveilg, of zels onbruikbaar word.

 

Zelf blijf ik Windows 10 gebruiken tot de ondersteuning afloopt en dan ga ik gebruik maken van de mogelijkheden om Windows 11 draaiend te krijgen op niet ondersteunde computers. Ik verwacht ik dat er de komende jaren nog wel betere mogelijkheden / oplossingen komen.

Loopt alles fout dan ga ik kijken naar andere oplossingen zoals nieuwe computer(s), of met Linux gaan werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...