Ga naar inhoud


Windows 11 komt binnenkort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, Timm1983 zei:

Ik had onlangs een mail gekregen van Medion, het enige wat ze zeiden is dat mijn toestel buiten de garantie is en dat was alles, ze waren heel kort van stof, zijn ze waarschijnlijk ook nog niet eens op de hoogte dat Windows 11 een tpm 2.0 chip eist en dat sommige van hun toestellen dus binnenkort waardeloos zullen worden.

 

Zelden iemand zo onzinnig horen praten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uren geleden, wanderer zei:

@ wanderer dat heb ik een aantal posts geleden dus ook neergezet ik was alleen benieuwd of Timm1983 dat ook zo heeft gedaan, maar die reageert er (nog) niet op. Hopelijk realiseert hij zich wel dat als er geen updates komen(wat dus nog niet geheel duidelijk is) bij een niet ondersteunde pc/processor etc. hij na 10 dagen niet meer terug kan en een "fresh" W10 zal moeten installeren tenzij hij een back up heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn er ook wel wat vervelende aspecten in Windows 11 opgetreden zoals certificaten die afgelopen zijn en bugs in de apps waardoor ze niet starten, waarvoor men wel weer een update met fix heeft uitgebracht maar het zal nog effe behelpen zijn. Bron Tweakers.net

 

Ik denk dat het inderdaad nog lang niet nodig is om te upgraden naar Windows 11 zolang men nog is aan het optimaliseren van het Operating System.

Je mist ook niks als je Windows 10 pC al "vlekkeloos" werkt.

zoals enkele in hun bijdrage al schreven

De hegemonie van Microsoft is al groot zat.

Rustig afwachten voor jouw merk MOBO en CPU.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja dat was een slordigheidje van Microsoft. Maar dat is alweer gefixt.

 

Vooralsnog is het nog even wennen, windows 11 werkt op zich prima hier. Maar om nou te zeggen dat je het echt moet hebben en dat windows 10 niet meer voldoet is ook onzin.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik bijna vergeten, maar wegens de quarantaine verplichting en thuiswerken zijn op bureau twee DELL pC's geupgrade naar Windows 11 door de sysop.

Echter de "teken of ook wel CAD software" ARKEY wil momenteel niet werken op W11 dus heeft de sysop met hangende pootjes de backup terug gezet. Jammer maar helaas dan want nieuwere versies van ARKEY / ADOMI hebben zo hun problemen met de tekening database van oude projecten.

 

Een andere CAD software was al besproken maar is een investering van tonnen. Gelukkig blijft Windows 10 tot 2025 en zullen we naar alternatieven moeten zoeken.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 3-11-2021 om 16:46, Timm1983 zei:

Ondertussen heb ik het voor elkaar gekregen om Windows 11 te laten installeren. Het was gewoon apparaises.dll verwijderen in de map sources en ik kon dan wel Windows 11 installeren. 

Ondertussen al 10% voltooid. Straks meer want nu is het via mijn smartphone.

Timm1983

 

Wat bedoelde je met straks?

 

Vele mensen hebben je bijgestaan. Dan lijkt mij het minste wat je

kunt doen om dit topic af te ronden om het resultaat aan te geven.

 

Toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2021 om 10:24, Con zei:

 

Wat bedoelde je met straks?

 

Vele mensen hebben je bijgestaan. Dan lijkt mij het minste wat je

kunt doen om dit topic af te ronden om het resultaat aan te geven.

 

Toch?

Lijkt mij ook meer dan netjes even aan te geven of alles is gelukt etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het woord is aan @Timm1983

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Geinig, NIEUWS

Microsoft blokkeert de upgrade van Windows 10 naar Windows 11 bij gebruikers die Internet Explorer 11 als standaardbrowser gebruiken.

volgens Tweakers https://tweakers.net/nieuws/list/20220401

en Microsoft zelf  https://docs.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-21h2#ie11-data-might-not-be-accessible-after-upgrading-to-windows-11

 

dus ze blokkeren de upgrade als je niet Edge als standaardbrowser hebt ingesteld...

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IE wordt binnenkort afgeschakeld.

 

Na 15 juni 2022 wordt de Internet Explorer automatisch omgeleid naar de browser Edge.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gedoe met IE vind ik wel balen, maar heb een oplossing gevonden. Ik heb nl een camerassyteem (foscam) en die ondersteunt alleen maar IE. Oplossing is met Edge in IE mode zetten. Nadeel is wel dat je iedere 30 dagen opnieuw moet activeren.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2022 om 09:42, ceesv zei:

IE wordt binnenkort afgeschakeld.

 

Na 15 juni 2022 wordt de Internet Explorer automatisch omgeleid naar de browser Edge.

 

Ik vraag me af wat we zonder IE moeten en wel in de volgende zin.

Volgens mij is IE de enige browser die je kunt gebruiken om

IP-camera beelden te kunnen zien.

Met andere browsers kun je wel inloggen in een camera en gegevens

wijzigen maar je kunt geen (live)beelden zien.

 

Edit: ik gruwel van Edge.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...