Ga naar inhoud


Windows 11 komt binnenkort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Nee niet dus, als er geen tpm chip inzit dan gaat het feestje zeker niet door.

Ik acht persoonlijk namelijk de kans dat ze die vereiste laten vallen nul.

Immers dat is een van de ankerpunten om de veiligheid te garanderen van dit nieuwe os.

 

Een cpu / hoeveelheid ram is een meer arbitrair bepaalde eis.

 

Lees anders eens de nieuwe c't magazine november 2021 daar gaan ze utivoerig in op de windows 11 systeemeisen maar ook op tpm.

aangepast door theparasol
toevoeging c't magazine
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wees er dan maar zeker van als ik nog een nieuwe laptop zou kopen dat het geen goedkope Medion meer zal worden, misschien HP of Dell of Asus, maar ik zal me op voorhand goed laten informeren of er een tpm 2.0 chip in zit, want anders zit ik 4 of 5 jaar later weer met het hetzelfde probleem, kan Windows dan misschien 10 jaar later een tpm 3.0 eisen en Windows 12 lanceren, zitten we weer met hetzelfde probleem en ga zo maar door, misschien tegen die tijd heb ik wel een (rijke) vriendin gevonden die me eens trakteert met een nieuwe laptop waarop Windows 11 al is voorgeinstalleerd, dat zou veel beter zijn.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kun je dit niet aan een merk ophangen of aan de goedkope uitvoering.

Niemand kan in deze sector 5 jaar vooruit kijken doorvoor gaat de verandering in techniek, de software en de gebruikerseisen veel te snel!

Iets toekomst vast kopen is echt onmogelijk. Gewoon aanschaffen wat je op dat moment nodig bent en gaan gebruiken.

Mochten je persoonlijke gebruikseisen veranderen dan pas weer kijken wat de markt op dat moment biedt in de prijsklasse die je je kunt veroorloven.

 

Wil je met alle trends mee doen dan is dit een nog duurdere hobby dan schotelontvangst ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot mijn verbazing beschikt die laptop die ik voor mijn werk gebruik van "Dell Latitude E5570" toch over een TPM 2.0 chip, dus zal deze later wel werken op Windows 11, maar dit is enkel maar een laptop voor mijn werk bedoeld en niet om er mijn zin mee te doen, zoals ik met die laptop van Medion kan doen, op de Dell draait nog steeds Windows 10, misschien daar dan later vanzelf wel Windows 11 op geinstalleerd zal worden, ik ga nu best niet zelf Windows 11 gaan pushen op de laptop van mijn werk anders heb ik kans dat sommige programma's niet meer gaan werken.

Maar ik ben toch al blij dat die laptop van Dell een TPM 2.0 chip heeft, het is tenslotte een laptop waar een datum opstaat van 5.3.2021, dus het zal wel een heel recente zijn deze Dell, deze hoor je echt niet draaien als hij aanstaat.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie altijd bij Windows update, deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale systeemvereisten voor het uitvoeren van Windows 11 en ik heb al verscheidene updates gedaan van Windows 10 21H1 of zoiets?

Ik ga mij echt een vriendin beginnen zoeken die mij op een nieuwe laptop kan trakteren, Windows 11 is ver te zoeken ook de liefde, nog goed dat er niet hoeft gewerkt te worden tot woensdag met al die miserie, want heel mijn hoofd staat er momenteel niet naar, kopzorgen genoeg.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

man waar maak je jedruk om, ik heb ook een medion laptop van een aantal jaren oud en die is op dit moment ook nog niet geschikt voor w11, ik maak me er geen zorgen om, w10 wordt nog heel lang ondersteund en daarna zie ik wel....relax...en medion kan hier niets aan doen, de enige die schuldig hieraan is, is microsoft.....en medion=lenovo....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Timm1983 zei:

Ik ga mij echt een vriendin beginnen zoeken die mij op een nieuwe laptop kan trakteren

 

Dan moet je niet bij Sat4All zijn. Het aantal vrouwen is hier beperkt. Maar misschien wil @Michel hier wel een nieuw forum voor je openen?  🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2021 om 18:01, ton68 zei:

Vandaag Windows 11 geprobeerd op mijn pc uit 2014. Werkt goed maar toch wat trager had ik het vermoeden van. Je kunt dus vrij eenvoudig testen of het wat voor je is en hoe je systeem ermee omgaat. Ik heb het gedaan via de 1e optie die wordt omschreven. Vanuit systeemherstel kun je ook  snel weer terug gaan naar je vertrouwde W10.

 

https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/windows-11-installeren-niet-ondersteunde-pc/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had onlangs een mail gekregen van Medion, het enige wat ze zeiden is dat mijn toestel buiten de garantie is en dat was alles, ze waren heel kort van stof, zijn ze waarschijnlijk ook nog niet eens op de hoogte dat Windows 11 een tpm 2.0 chip eist en dat sommige van hun toestellen dus binnenkort waardeloos zullen worden.

Toch raar dat het bij mij niet wou lukken wat ik afgelopen weekend geprobeerd had met die truc met die dll te kopiëren in de map sources en ik heb ook iets veranderd in de registry, zoiets van allow updates, maar dat veranderde helemaal niets.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, Timm1983 zei:

ze waarschijnlijk ook nog niet eens op de hoogte dat Windows 11 een tpm 2.0 chip eist en dat sommige van hun toestellen dus binnenkort waardeloos zullen worden.

Volgens mij zie je spoken.

 

Microsoft vermeldt op een informatiepagina over de levenscyclus van Windows 10 dat de ondersteuning daarvoor afloopt. En wel over ruim 4 jaar: op 14 oktober 2025.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik het voor elkaar gekregen om Windows 11 te laten installeren. Het was gewoon apparaises.dll verwijderen in de map sources en ik kon dan wel Windows 11 installeren. 

Ondertussen al 10% voltooid. Straks meer want nu is het via mijn smartphone.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Timm1983 zei:

Ondertussen heb ik het voor elkaar gekregen om Windows 11 te laten installeren. Het was gewoon apparaises.dll verwijderen in de map sources en ik kon dan wel Windows 11 installeren. 

Ondertussen al 10% voltooid. Straks meer want nu is het via mijn smartphone.

Timm1983

Ik neem aan dat je het gedaan hebt op de wijze die ik had aangegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...