Ga naar inhoud


RTL Nederland en Talpha willen samen verder


Miauw

Aanbevolen berichten

Tot mijn verbazing zag ik dit bericht hier nog niet staan, misschien niet gezien, bij dezen:

 

RTL Nederland en Talpha willen na goedkeuring over 9 a 12 maanden als het mag één aanbieder worden, ook wel door velen alle pulp zenders bij één aanbieder vandaan.

 

Er gaan mogelijk zenders verdwijnen, maar zover is het nog niet.

 

Ze hebben last van te veel streamingsdiensten, het over het algemeen jongeren publiek die al naar de 40 jaar en (soms) ouder, hebben geen behoefte aan liniaire TV, tja, wat wil je met zoveel reclame dat onderbroken wordt door TV programma's.

 

Ik ben zelf een laat op de avond dan wel nachtkijker, daar zit weinig soeps tussen.

 

Alle (redelijke) zenders worden steeds meer als streamingsdiensten aangeboden, ik vraag mij af wat adverteerders hier nog mee willen.

 

Ik kijk soms wel eens het voormalige uitzendinggemist waar een paar reclames voor zitten, daar heb ik geen enkele moeite mee, maar een paar is geen volledig irritant reclameblok, en heeft ook geen langdurige onderbrekingen. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lineaire TV is ‘out’.. Transportkosten, transponderhuur etc.. Alles over eigen servers. Betaalmuur ervoor en cashen maar…. Van mij mogen die pulpzenders morgen van de kabel en sat verdwijnen…

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Live) Streaming TV of uitgesteld kijken , is inderdaad wel handig 🙂

Ik kijk heel veel naar het gratis aanbod van youtube tegenwoordig ,

U vindt alzo veel info aangaande uw hobby !! 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu alleen nog van die 30 zenders verplichting af.

 

Verder zouden ze als de vergunning van Digitenne vervalt de ether TV frequenties kunnen veilen, of een persentage van de winst naar de schatkist kunnen overmaken, maar wie weet wat er dan nog van overgebleven is.

 

Talpha zelf gaat onder John de Mol alleen nog programma's ontwikkelen, wat voor programma's is afwachten. 

 

De publieke zenders blijven wel, al zal dat ook steeds meer online aangeboden worden wat nu al gebeurd, maar dan naast TV via de ether.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we na het horen van de (drog)redenen van de twee partijen eerst maar even afwachten of deze fusie - waarna er eigenlijk geen concurrent meer over is - wel wordt geaccepteerd en goedgekeurd door de bevoegde autoriteiten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een abonnement op Amazon Prime. Daar heb ik nu na een maand of 6 alles wel zo'n beetje gezien wat me interesseert.  Dus het gaat er binnenkort weer uit. 

Verder is voor mij de Duitse ARD/ZDF een verademing en gelukkig hoef ik mijn geest niet te verarmen met de NL rotzooi-zenders en hoef Linda de Snol ook niet meer te pruimen. 

 

Gelukkig zijn de NL transponders op mijn locatie niet te ontvangen. 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miauw opent dit topic met de zin dat tot zijn verbazing nog geen bericht is geplaatst. Misschien wekt het veel minder verbazing dan je denkt? Ik denk dat de redenering voor het samengaan wel terecht is en die toestemming komt er ook wel denk ik. De lijst van overnames in het verleden die gewoon zijn toegestaan, waarbij de uitkomst nou niet bepaald gunstig was voor de consument, is lang.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Gelukkig zijn de NL transponders op mijn locatie niet te ontvangen. 

Jawel hoor , gewoon een groter wokpannetje in uwen hof zetten !! 🤭😈🌶️🥶

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, cookie monster zei:

Jawel hoor , gewoon een groter wokpannetje in uwen hof zetten !! 🤭😈🌶️🥶

Ik denk dat Ijzerbout zich zeer zal vermaken wanneer u op zijn woonlocatie zich letterlijk en figuurlijk kapot zweet en met een maximale wok en de duurste spectrum analyzer deze transponders nog steeds niet kunt vinden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op Ijzerbout zn NOK kan hij Astra 3 ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Eduard07 zei:

Laten we na het horen van de (drog)redenen van de twee partijen eerst maar even afwachten of deze fusie - waarna er eigenlijk geen concurrent meer over is - wel wordt geaccepteerd en goedgekeurd door de bevoegde autoriteiten.

 

14 uren geleden, OFDM zei:

Miauw opent dit topic met de zin dat tot zijn verbazing nog geen bericht is geplaatst. Misschien wekt het veel minder verbazing dan je denkt? Ik denk dat de redenering voor het samengaan wel terecht is en die toestemming komt er ook wel denk ik. De lijst van overnames in het verleden die gewoon zijn toegestaan, waarbij de uitkomst nou niet bepaald gunstig was voor de consument, is lang.

 

 

Het is afwachten of de fusie erdoor komt, de kwaliteit holt achteruit, John de Mol gaat niet voor niets als enkel programma bedenker dan verder.

 

De 30 verplichte zenders hebben ook steeds minder zin, de rollen moeten maar weer omgedraaid worden, betalen om gedistribueerd te worden. Ik denk dat ze dan alleen nog als streamingdienst nog wat kunnen aanbieden. 

 

Streamingdiensten gaan het ook lastig krijgen naast alles wat er gratis aangeboden wordt, niet iedereen wil en of kan er voor betalen. De satelliet heeft genoeg FTA, echter is er ook gratis IPTV.

 

TV is niet het enige in het leven, zo ook met radio, de kijk en luistercijfers zakken als ik het goed heb steeds verder naar beneden. 

 

Toen we vroeger toen ik nog thuis woord de op vakantie gingen, was de enige verbinding de Wereldomroep, vooral belangrijk voor de alarm berichten.

 

Het lijkt er op dat steeds meer mensen back to basic gaan, het zal nooit meer worden wat het geweest is, maar het overdreven aan media begint ook ook z'n tol te eisen, want anders hadden ze nooit met het plan tot een mogelijke fusie gekomen. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2021 om 00:00, Miauw zei:

Ze hebben last van te veel streamingsdiensten, het over het algemeen jongeren publiek die al naar de 40 jaar en (soms) ouder, hebben geen behoefte aan liniaire TV, tja, wat wil je met zoveel reclame dat onderbroken wordt door TV programma's.

 

En hier gaan we weer.

Tot op heden heb ik naar geen enkel, maar dan ook geen enkel programma kunnen kijken op één of ander streamingsdienst zonder storingen.

Hikken, beeld uitval voor enkele seconden. Te veel irritante storingen om te kunnen genieten.

 

Toegegeven, mijn internet verbinding is niet veel soeps, maar toch niet zo slecht dat het onmogelijk moet zijn:

 

afbeelding.png.2b408c173addbe6ded892661dae518bf.png

Neen, streaming is niet aan mij besteed.

Nog teveel storingen.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Veel te veel reclame en vooral veel te lange reclame op de Nederlandse zenders, bovendien moet je dan ook nog eens xx euro per maand voor betalen om reclame te bekijken? Denk op lange termijn niet houdbaar. Commerciele zenders zijn ook een fenomeen uit de jaren 80 en 90. Iedereen is erop uitgekeken. Streamingsdiensten zijn in de plaats gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt nieuws over satelliet TV vind ik het niet hoor. Eerder een voortzetting van de achteruitgang van Lineaire TV en haar inhoudsloze of zinloze programma's. Dat verbaasd dus niemand meer.

Je kan zelfs stellen dat enkel nog het EK, de Tour en straks de Olympische spelen nog de kijkcijfers bepalen.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...