Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 in Silverstone


Sprietje

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Michel zei:

Dat is niet waar, lees de regels van de FIA. Max lag bijna een autolengte voor. Iedere pannenkoek weet dat je dan los moet laten.

Wat 'waar' is... Als MAX een autolengte voor lag had hij zonder te raken naar binnen kunnen sturen. Max had ook door kunnen rijden zonder extreem naar binnen te sturen. Toen MAX geraakt werd stuurde Lewis zeker niet naar buiten! (En ook niet naar binnen, wat MAX m.i. gokte, c.q. wou afdwingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Zunigkyk zei:

Wat 'waar' is... Als MAX een autolengte voor lag had hij zonder te raken naar binnen kunnen sturen. Max had ook door kunnen rijden zonder extreem naar binnen te sturen. Toen MAX geraakt werd stuurde Lewis zeker niet naar buiten! (En ook niet naar binnen, wat MAX m.i. gokte, c.q. wou afdwingen).

 

Wanneer je de racelijn bekijkt zie dat Max die volledig gebruikt en wanneer je dan beseft dat je die met 300km/h neemt en zo de maximale neerwaartse druk krijgt en dan het beeld van Lewis pakt zie dat die punt 1 niet op de racelijn zit maar op het vuile gedeelte van de baan en dus die bocht zo nooit kan halen. Punt 2 doordat hij op vuile gedeelte overstuur krijgt doordat hij minder grip heeft, Lewis tikt hem met zijn linker voorwiel tegen Max zijn rechter achterwiel dus 100% fout Lewis hij is degene die een enorm risico neemt en had moeten liften niet Max hij ligt voor en de bocht is van Max niet van Lewis. Dit is geen race ongeluk maar gewoon een haantje die zijn zin niet op een eerlijke manier kreeg wij noemen dat zeer onsportief en het was zeker niet volgens de regels anders had de Fia hem niet gestraft maar het afgedaan als race incident.

Ergerlijk is dat Max uit de race is en Lewis wint met behulp van teamorders op Bottas en mechanische pech voor Leclere en zo winnaar wordt na het veroorzaken van een crash en doet of dat hij het zo knap heeft gedaan en dat ronduit galbakt na afloop van de race.

Het interview achteraf van Bottas was ook een lachertje als ik Bottas was had ik gezegd: Ik heb niets te melden lag goed op koers en de rest vraag maar aan mijn grote Teambaas doei.........Ik was best wel een Lewis fan racen kan hij echt goed en zeker een van de beste maar zijn gedrag gaat me steeds vaker de keel uithangen het is gewoon een kwal van een vent geworden...................

 

aangepast door hugogertie
  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijgt nog wel een staartje dat hele gedoe met de lewis kwal .Die gaat zijn naam veranderen in penis hamilton (lul).Hopelijk wordt hij er 1 van de volgende races op dezelfde manier uitgekogelt want de FIA is een voorkeursbehandeling aan het geven aan die man.Niet vergeten dat voor eenzelfde fase max vrij zwaar gestraft is geweest.

Enige deftige oplossing was beslissing uitstellen tot 5 ronden voor het einde en dan een drive true geven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou terecht zijn. Heel grof gezegd ging het richting (moord?)aanslag. Daar krijg je in de "normale" wereld iets heel anders voor dan 10 seconden straf en applaus. Als de berichten die ik las kloppen zijn anderen (incl. Max) eerder voor iets dergelijks uit de wedstrijd genomen.

Of krijgt iedereen die een ander al dan niet met 300 per uur van de baan rijdt 10 seconden straf?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Heel grof gezegd ging het richting (moord?)aanslag.

 

Dat is wel grof ja, dat je dat zegt. Ik proef dat je het niet meent, maar dan is het opruiing. Dat mag niet hoor.

Ik zie het stuurwiel van Lewis flink rechtsomgedraaid staan. Mijn interpretatie is dat hij juist probeeert Max die hem afsnijdt te ontwijken. Als hij de intentie had Max te raken moest hij toch naar links sturen?

Het moment dat Hamilton de auto van Verstappen aantikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Zunigkyk said:

...Max die hem afsnijdt...

Misschien valt het je op dat de foto laat zien dat er een wiel niets meer doet bij Max z'n auto? En dat hij daarom volledig de macht over de auto kwijt is? Dus dat "afsnijden" wat jij hier ziet is het gevolg van de schade die Lewis aan de auto van Max heeft toegebracht...

Lewis zat te ver van de apex af, en had over vuil gereden. Vanwege het vuil op zijn banden begon hij te glijden, en dat in combinatie met zijn positie in de bocht, te ver van de apex af en dicht op de auto van Max, maakte het onafwendbaar dat hij de auto van Max zou raken, tenzij Lewis van het gas was gegaan... Maar dat deed hij dus niet.

Op zich een situatie die vaker kan voorkomen, met veel minder gevolgen. Maar in dit geval, een blinde zeer hoge snelheid bocht, moet je als coureur toch weten dat dit zeer onverstandig is.

Dat hij daarna de overwinning zo vierde, terwijl hij niet wist of Max ok was, en z'n kop in het zand blijft steken wie de meest schuldige is, dat is waar ik een heel groot probleem mee heb. Je maakt een fout, maar heb dan ook de ballen om het toe te geven. (Nee, dit is een andere situatie dan na de klapper van Grosjean, daar wist iedereen hoe hij er aan toe was...!) 

 

De 10 seconden penalty was een lachertje. Meest gevaarlijke situatie denkbaar creëren, directe concurrent voor de titel eraf rijden, en dan 10 seconden tijdstraf? Dit zet een voorbeeld. Perez kreeg voor veel mindere vergrijpen 2x 5 seconden... 

aangepast door Big fellow
Typo... Autocorrect van een telefoon heeft het wel eens mis.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer Max en Red Bull in de buurt komen van de prestaties van Lewis en Mercedes hoe vaker je een onsportiviteit en verruwing waarneemt en de media dit nog meer onder de loep leggen, dus aandacht er aan spenderen. En de fans volgen gewoon 100% hun idool z'n waarheid.

Ik heb het voorval meerdere keren bekeken en zie een inschattingsfout bij Lewis die de aanval niet voortijdig wilde afbreken. Zoals Max zelf ook vaak genoeg gedaan heeft in het recente verleden en verre verleden. Gelukkig zijn er alleen ego's beschadigd en een boel plastic.

Moordaanslag is iets heel anders.

Overigens toen Max begon was ik het en Drs IJzerbout het roerend eens over de absoluut criminele rijstijl van Max.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Big fellow zei:

Misschien valt het je op dat de foto last zien dat er een wiel niets meer doet bij Max z'n auto?

 

Natuurlijk heb ik dat gezien.

Als 2 banden (van iedere rijder 1) tegen elkaar aankomen blokkeren ze. Lewis had even goed het slachtoffer kunnen zijn. Dan was MAX 'de moordenaar' geweest. Ze hadden ook allebei de vernieling in kunnen gaan.

Ik heb zelf ooit zo'n ongeluk meegemaakt in mijn jonge jaren (2 grote landbouwmachines naast elkaar op openbare weg). De knal was zo heftig dat ik simpelweg een geheugen blackout had. Pas na 35 jaar krijg ik details en gevolgen op een rijtje. Aanvankelijk herinnerde ik me alleen dat alles stil stond, motoren uit, ik (op trekker) stond dwars op de weg, 1 m verwijderd van een dikke boom.

Paar dagen later stond een trekker in de garage met een afgebroken tandwiel. Vreemd genoeg had ik toen geen flauw benul dat het mijn trekker was, dat besef kwam pas 35 jaar later.

Je kunt er vanuit gaan dat ik alle details van zo'n touch 1000x gereconstrueerd heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
3 minuten geleden, Zunigkyk zei:

...Als 2 banden (van iedere rijder 1) tegen elkaar aankomen blokkeren ze. Lewis had even goed het slachtoffer kunnen zijn. Dan was MAX 'de moordenaar' geweest. Ze hadden ook allebei de vernieling in kunnen gaan.....

Volgens mij ben jij niet bekend met dit:

 

 

Lewis wel ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

Dat is geen touch van band-tegen-band.

Dat de band van MAX er af vliegt duidt voor mij dat hij achter op/naast de band van Lewis is gereden. Hij krijgt dan een mep omhoog, Lewis' band ervaart een tik naar beneden, wordt even hard op de weg gedrukt zonder verdere schade.

Betekent voor mij dat MAX instuurde terwijl hij achter lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...