Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 in Silverstone


Sprietje

Aanbevolen berichten

7 minutes ago, Zunigkyk said:

...(dat kon makkelijk!)....

En daar wringt nu de schoen. Als Max de crash had vermeden was hij buiten de baan was gekomen. Dus dat was realistisch gezien niet een optie. Jij blijft voorbij gaan aan het feit dat Lewis veel te ver van de apex van de bocht bleef, waardoor de situatie werd gecreëerd. Was Lewis dichter op de apex gebleven, zoals toen hij Charles Leclerc inhaalde, was er niets gebeurd. Maar nee, hij besloot dit niet te doen, en toen hij begon te glijden, vanwege het vuil wat hij op de banden had opgepikt, raakte hij Max. Als hij van het gas was gegaan, of dichter bij de apex was gebleven, dan had hij Max nooit geraakt. Dus vandaar dat mijn mening is dat Lewis gewoon de "hoofdschuldige" is aan dit incident, en dat (ook mijn mening) de straf van 10 seconden een lachtertje is. Want als je nu als coureur iets doms doet waardoor je een andere auto van de baan aframt, kan je nooit meer dan 10 seconden straf krijgen. En dat is voor de betere teams is 10 seconden heel erg te overzien.... Een stop and go van 10 seconden was veel effectiever geweest, of minimaal een drive through penalty. Maar de beslissing is genomen tijdens de race, dus daar is niets meer aan te doen. Als de stewards tijdens toekomstige races met een soortgelijke situatie te maken krijgen, dan kunnen ze in principe nooit een andere / strengere straf opleggen. Doen ze dat wel, dan zal dat partijdigheid tonen, en dat zal zeer slecht zijn voor de sport.

 

Wat is jouw mening over het artikel waar ik naar verwees m.b.t. de data die zou aantonen dat Lewis de bocht nooit had kunnen halen als hij Max niet had geraakt?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een groot probleem, naast de ellende die Hamilton veroorzaakt heeft en Max gelukkig heeft overleefd, is dat de straf van 10 seconden de F1 uiterst onsmakelijk heeft gemaakt. Als het dat al niet was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Drs. IJzerbout said:

 

Bij mij kwamen de tranen in ogen na het lezen van dit bericht. 

Inderdaad een zware financiële klap voor Red Bull. 

Misschien zullen ze op het salaris van onze Max en de nieuwe ingenieurs, die ze hebben weten weg te halen bij Mercedes, moeten inkrimpen om dit verlies te kunnen overleven. 

De powertrain valt op dit moment nog buiten de budgetregels.  En waarom zou je als werknemer niet over mogen stappen? Zijn toch vrije mensen volgens mij.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton heeft de gave om veel te flikken zonder straf hiervoor te krijgen. De strijd met Rosberg was bijna legendarisch. Rosberg was bijna altijd de pineut. Er was een duidelijke reden waarom Rosberg na het behalen van het WK onmiddelijk stopte en die heet.............

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin de indruk te krijgen dat dit ook een van de onderwerpen is, naast geloof en politiek, die je op verjaardagen moet vermijden. 😉🤭🤣


Laat het duidelijk zijn dat volgens mijn bescheiden mening niemand hier noch op enig ander forum de kennis heeft om te kunnen bepalen wie wat fout gedaan ‘zou kunnen hebben’. Tenzij er hier echte experts aanwezig zijn die mede de ‘strafmaat’ hebben bepaald. Die worden er dan voor betaald om hun mening te kunnen en mogen geven. Hier hebben volgens mij door alle in dit topic actieve leden hun mening al meermaals gegeven. Dit zal tot de volgende race, mogelijk nog zo’n 4 pagina’s, nog wel even duren, en dan is het ‘op naar de volgende galerij van meningen’. 🤣🤣 

 

Uiteraard blijf ik het wel lezen ter lering en vermaak. 😉

aangepast door John van Dreumel
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
14 uren geleden, Zunigkyk zei:

Je moet me geen woorden in de mond leggen. Max had er langer naast moeten blijven. Daar was ruimte voor.

In dit filmpje is het doodnormaal in die bocht om er naast elkaar door te gaan:

 

 

 

Hier wil ik nog wel even op reageren. Er wordt hier geracet met classic street-legal cars met een wegligging van een broodplank en de topspeed van een Fiat.

 

Max gaat met een F1 2021 auto door de bocht en dat kan je nog niet in de verste verte met zo'n auto vergelijken. Max pakt die bocht met ruim 300Kmh.

Als je dan op het vuile stuk van de baan aan de binnenkant zit maar de apex niet pakt dan weet je dat dit fout gaat. Ik ben geen expert, maar ook geen pannenkoek en zoveel is mij duidelijk. kan je nagaan hoe goed Lewis dit had moeten weten ;)

 

Max laat lewis ruim voldoende ruimte op het schone stuk. Deze reconstructie bewijst dat:

 

 

Wat Lewis hier feitelijk deed is zo laat mogelijk remmen op het vuile deel en zo lang mogelijk rechtdoor blijven rijden om Max uit de bocht te dwingen terwijl Max net voor de bocht duidelijk voor lag. In alle ander rondes heeft lewis gewoon de Apax gepakt omdat dat de manier is om deze bocht te nemen met 300Kmh ;)

 

Om hier te zeggen dat het om opzet handelde gaat me net te ver, maar het lijkt er wel verdacht veel op! Lewis weet echt wel precies waar hij mee bezig is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toto Wolf heeft in strijd met de FIA-regels een bezoek gebracht aan de stewards na de crash met Verstappen. Alle teams zijn na afloop van het raceweekend op Silverstone er aan herinnerd dat het niet de bedoeling is dat de stewards bezoek krijgen terwijl er een onderzoek loopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-7-2021 om 09:46, Michel zei:

Deze reconstructie bewijst dat:

 

Een 3D animatie kun je natuurlijk wel als analyse gebruiken maar of dat 100% betrouwbaar is vraag ik me toch af.

Animeren simuleren en reconstrueren kan enkel met alle auto data en GPS data in combinatie met de TV beelden.

Ik wist niet dat ze GPS data tot op de centimeter nauwkeurig gebruiken bij de Formule 1.

misschien wordt het tijd dat ze dat wel gaan doen?

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Red Bull vecht straf Hamilton officieel aan.
Vorige week 23 juli is het 'right of review' aangevraagd.
Hierbij moet Red Bull met nieuw bewijsmateriaal komen.

Ook Mercedes moet zich bij de FIA melden na protest van Red Bull.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...