Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

@Eduard07Zo is dat, eens met je reactie.

 

Alhoewel er ook hier wel behoorlijke tegenstand weerstand inzake slimme energiemeters op sat4all gespuid werd. Ik heb er een en zie ook de voordelen in vorm van kortingen. Kortingen op basis van lager verbruik!

 

als je doorverkoop bedenkt, dan heb je 1+1+1

als directe levering met nutsbedrijf contracteert heb je 1+1

 

ergo 1 extra verdient aan jou

 

zogenaamde afname kortingen als je met meerdere afnemers collectief inkocht zoals meerdere doorverkopers beweerden is de crimineelste vorm van van oplichting.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, ceesv zei:

Die energie wederverkopers zijn geen nutsbedrijf.

Er is geen nutsbedrijf failliet gegaan.

 

Je hebt gelijk, maar in de volksmond was Welkom een nutsbedrijf en stonden ze op de vergelijkssites gewoon samen met o.a. Eneco en Essent op 1 lijst. Denk dat er nu een hoop mensen wakker zijn geworden ( Ik ook).

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Eduard07Zo is dat, eens met je reactie.

 

Alhoewel er ook hier wel behoorlijke tegenstand inzake slimme energiemeters op sat4all gespuid werd. Ik heb er een en zie ook de voordelen in vorm van kortingen. Kortingen op basis van lager verbruik!

Bepaalde tegenstand begtijp ik niet. Wat ik verbruik, verbruik ik, en als mijn energieleverancier mij maandelijkse overzichtjes stuurt in de mail, ben ik daar blij mee. Ik hou dankzij die meter nu zelf bewuster in de gaten  wat ik verbruik. 

(Ik las op een andere site tegenstanders van slimme meters, en suggesties om te knoeien met de meterstanden.... ) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb op de zaak een slimme (Middenspanning) verbruiksmeter, de leverancier kan daarop het verbruik per minuut volgen.

 

Huishoudens hebben bedenkingen dat de leverancier daardoor je levenswandel kan volgen, en bijvoorbeeld kan zien tot hoe laat jij avonds tv kijkt en naar bed gaat.

Men kan ook op afstand de levering stop zetten, of het maximum verbruik begrenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Men kan ook op afstand de levering stop zetten, of het maximum verbruik begrenzen

niet dat mijn vrieskast gaat ontdooien.

 

Quote

 

Men kan dat indien je drie maanden achterstallig bent met de betaling van je rekening.

Of als je voor de hennepplantage teveel kWatts gebruikt

 

:grin: (zo een medewerker van enexis die ik even citeer)

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik corrigeerde mezelf over tegenstand en weerstand

De strekking van je bewering was duidelijk, en daar ging om.😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Huishoudens hebben bedenkingen dat de leverancier daardoor je levenswandel kan volgen, en bijvoorbeeld kan zien tot hoe laat jij avonds tv kijkt en naar bed gaat.

Men kan ook op afstand de levering stop zetten, of het maximum verbruik begrenzen.

Dat eerste is natuurlijk dikke onzin.

 

Dat tweede eigenlijk ook, maar dat verbruik kan worden gemonitord is m.i. om diverse redenen helemaal niet verkeerd:

1) bewustwording eigen verbruik

2) waarschuwingen vanuit leverancier aangaande bovengemiddeld verbruik (en nadenken over bespaarmogelijkheden)

3) extreem verbruik (plantages) lokaliseren   

 

De slimme meter zien als privacyschending lijkt me eerder een drogreden iets verborgen te houden.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist, Eduard07 zei:

3) extreem verbruik (plantages) lokaliseren 

Dat verbruik gaat altijd langs de meter, niet er doorheen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Dat verbruik gaat altijd langs de meter, niet er doorheen.

Dat klopt, maar er is natuurlijk wel een aftreksommetje te maken als er op een bepaalde postcode beduidend meer wordt verbruikt dan de meters aangeven.

 

https://www.security.nl/posting/459250/Netbeheerder+gebruikt+slimme+software+tegen+hennepkwekerij

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Eduard07 zei:

Je hebt gelijk, maar in de volksmond was Welkom een nutsbedrijf en stonden ze op de vergelijkssites gewoon samen met o.a. Eneco en Essent op 1 lijst. Denk dat er nu een hoop mensen wakker zijn geworden ( Ik ook).

Volgens mij zijn de Energieleveranciers Essent en Eneco losgekoppeld van de gelijknamige Netbeheerders. Het zijn dan juridisch energieleveranciers die net zoals de kleintjes ook failliet kunnen gaan. Gaan ze failliet dan zouden 'moederbedrijven' Essent en Eneco buiten schot blijven, dus niet garant hoeven staan.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...