Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Het is dan ook geen energieleverancier maar gewoon ordinaire gebakken lucht handel.

 

 

 

Gaat natuurlijk niet gebeuren. Bedrijf neemt het over maar gewoon tegen nieuwe voorwaarden en anders zoek je toch lekker zelf een leverancier?

Overname van het klantenbestand, maar met wijziging van de prijzen is dan een wassen neus.

Ik zie een rechtszaak van belanghebbenden (consumenten) er wel van komen.

Kan ik reageren op het besluit van de ACM?

Dat kan als u een belang heeft bij dit besluit en als u dat binnen zes weken doet. Deze zes weken termijn start op de dag dat bovenstaande ondernemingen geïnformeerd zijn over het besluit van de ACM. U reageert door een brief aan de Rechtbank Rotterdam te sturen met daarin een onderbouwing waarom uw belangen door dit besluit worden geschaad. U kunt deze brief sturen naar:

Rechtbank Rotterdam
Sector bestuursrecht
Postbus 50951
3007 BM Rotterdam

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
57 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik vraag me af of nieuwe tarieven niet op gespannen voet staat met het "waarborgen van de leveringszekerheid"... tegen de afgesproken prijs.

Ik meen dat de prijsafspraken uit de oorspronkelijke contracten moeten worden overgenomen.

 

 

Als de overnemer dit nadelig vindt...: hij hoeft niet over te nemen.

Hoe stel je je dat voor?

 

Van een gesloten onderneming mag je met je claim achter aansluiten achter de belastingdienst, het UWV en de banken.

 

Nee, een willekeurige andere firma is niet verplicht jou te leveren regen een tarief wat hij zelf niet is overeen gekomen.

Nee, je hoeft niet in te gaan op het aanbod van Eneco, je bent vrij zelf een aanbieder te kiezen.

 

Er staan nog 5 leveranciers op omvallen, nog slechts een kwestie van tijd, ben je weer je voorschot betaling kwijt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Zunigkyk zei:

Kan ik reageren op het besluit van de ACM?

Belang bij het intrekken van de vergunning is de vergunning houder, niet zijn klanten.

Die hebben een overeenkomst met de energie leverancier.

 

Wanneer een bedrijf niet aan zijn verplichtingen kan voldoen gaat hij failliet.

Bij een failliete boedel valt voor de consument niets meer te halen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

Bij een failliete boedel valt voor de consument niets meer te halen.

 

 

Daar is tav de leveringszekerheid gas en stroom dit Besluit van 12 juli 2018 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden voor genomen.

Lees vooral de Nota van Toelichting. Dat vertelt over de bedoeling van het besluit.

 

Mijns inziens is de strekking er van dat de kosten van leveringszekerheid over alle energieleveranciers worden verdeeld.

De hamvraag is natuurlijk of leveringszekerheid puur het gas en electriciteit betreft of het leveringscontract (met prijsafspraken).

Als die prijsafspraken niet meer gelden bij overname kunnen consumenten mijns inziens terecht bezwaar maken tegen de overname.

 

Het alternatief voor de ACM is nog altijd verdeling van (nadelige) contracten onder alle leveranciers na rato van hun marktaandeel.

Die mogelijkheid staat in het Besluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het goed begrijp wil je dat alle gebruikers gaan meebetalen aan levering van een individu?

 

Een contract voor levering vervalt met het ophouden van het bestaan van de contractant.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer ik het goed begrijp wil je dat alle gebruikers gaan meebetalen aan levering van een individu?

 

Nee, dat wil het Besluit.

Althans, die mogelijkheid bestaat.

Als de toestemming voor overname door Eneco in zou houden dat Eneco de klanten overneemt maar niet de leveringscontracten (met vaste prijsafspraken) ontstaat er een wat vreemde situatie en zie ik een bezwaarsgrond voor consumenten.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En daarin staat het volgende:

 

De levering zal na de toedeling plaatsvinden op basis van een overeenkomst voor onbepaalde duur onder voorwaarden van de nieuwe leverancier.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En in overeenstemming met het besluit hieronder de uitleg van welkom Energie.

 

Vanaf nu krijgen klanten van Welkom Energie te maken met een zogenoemde ‘vensterperiode’ of
‘freeze’ die duurt tot maandag 1 november 2021. Tijdens deze overgangsperiode blijft Welkom
Energie wel energie leveren. U kunt tijdens deze periode niet zelf overstappen naar een andere
leverancier. Dit is om ervoor te zorgen dat Welkom Energie in samenspraak met de ACM op een
rustige en ordentelijke manier de overname door Eneco kan voorbereiden.

 

Van Eneco ontvangt u een nieuw aanbod, dit gaat automatisch in op maandag 1 november 2021.

 

De opzegtermijn voor het contract is 30 dagen. U kunt dus vanaf woensdag 1 december 2021 overstappen naar een andere
leverancier als u dat wilt.

 

Bron: Welkom Energie

 

en uit de mail van Welkom Energie, welke aan de klanten is verstuurd:

 

De afgelopen periode zijn we als Welkom Energie in financiële problemen gekomen door de hoge prijzen voor gas en elektriciteit op de huidige energiemarkten. We hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) verzocht onze leveringsvergunningen voor gas en elektriciteit in te trekken omdat wij niet meer aan de leveringsvergunningsvoorwaarden kunnen voldoen.

 

Wat betekent dit voor u?

Uw bestaande contracten en voorwaarden worden beëindigd. U krijgt van Eneco een nieuw contract op basis van de huidige, en dus waarschijnlijk hogere, energieprijzen. De energie blijft gewoon geleverd worden op uw adres. Vanaf 1 november 2021 heeft u automatisch een contract bij Eneco.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Dat geld zou zogenaamd ingezet worden voor die energietransitie die maar niet van de grond komt door verkeerde zuinigheid van dit kabinet..

Of verkeerd uitgave patroon.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook één van de 90000 consumenten die hierdoor getroffen is. Ik ontving eerst de betreffende mail. Vervolgens heb ik de ACM geprobeerd te bellen en tijdens de wachtperiode al wat verder gezocht. Immers vermeldde ACM dat dit niet mocht. Helaas, in een andere publicatie werd dit ‘tegengesproken’. Immers ‘zou’ Welkom Energie failliet zijn. En dan weten wij het wel waar de consument staat. Achteraan. Dus ook mijn welkomstbonus vervliegt met het gas. Ik ga, zoals ik het nu kan zien, ruim tweemaal zoveel voor mijn energie betalen. Recht hebben is aanmerkelijk anders als recht krijgen. Dit kan er ook nog wel bij.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let maar op, men gaat U weer bellen ondanks het bel me niet verbod en de smoes is deze week; Ja wije zouden u nog terugbellen om ons aanbod (een nieuwe nog duurdere leverancier) aan u voor te stellen. Dit kan per telefonisch contract meneer / mevrouw xxxxxxx volgens kamer van koophandel de bedrijfseigenaar.

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hele gebeuren toont aan dat deze markt nooit geprivatiseerd had moeten worden. Die paar tientjes die je zogenaamd kon besparen als je overstapt op 1 of andere onbetrouwbare partij is het geheel niet waard.  En het blijkt ook wel aangezien ze niks te verhapstukken hebben, en als dreigt dat ze geld gaan verliezen direct de handdoek in de ring gooien.    

 

Ik heb nooit de moeite genomen om over te stappen, noch een vast contract af te sluiten want ja, dan ga je ook gewoon gokken uiteindelijk.  Wat mij betreft mogen we terug naar 1 nationale staats energie leverancier.  Dan weet je in ieder geval zeker dat er een hele hoop overhead vervalt.   

 

 

  • Bedankt 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Codx zei:

  Wat mij betreft mogen we terug naar 1 nationale staats energie leverancier.  Dan weet je in ieder geval zeker dat er een hele hoop overhead vervalt.  

Dat is een drogredenatie.

Als er 1 partij in Nederland is die op vele fronten faalt, dan is het juist de overheid.

(Om over overhead kosten maar niet te spreken.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...