Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

De "overheid" (zeg maar liever de miljonairslobby) heeft sinds een jaar of 40 gekozen voor het neo-liberalisme, de extreme vorm van het neo-kapitalisme.

De gevolgen zien we overal om ons heen. Dit is een klein facetje ervan, m.i..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als er 1 partij in Nederland is die op vele fronten faalt, dan is het juist de overheid.

 

Daar ben ik het wel mee eens maar de overheid bepaald toch al voor 80% de prijs. Echte concurrentie komt er toch nooit dus kun je net zo goed de overhead weg halen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, moonchild zei:

Wat sneu voor je. Hopelijk heb je niet al te veel voorschotten in de warme maanden betaald.

 

Wil je ons op de hoogte houden van het aanbod van Eneco?


Uiteraard. Ik ben ook bijzonder benieuwd óf en hoe Welkom het teveel betaalde over de ‘warme maanden’ gaat vergoeden. Ik reken op nul. De welkomstbonus kan ik ongetwijfeld in een plaats stoppen waar het licht niet brandt. En dan afwachten waar Eneco mee komt. Wat mij betreft houd ik het voorlopig op variabel in afwachting van dalende prijzen. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, minplus said:

De "overheid" (zeg maar liever de miljonairslobby) heeft sinds een jaar of 40 gekozen voor het neo-liberalisme, de extreme vorm van het neo-kapitalisme.

De gevolgen zien we overal om ons heen. Dit is een klein facetje ervan, m.i..

Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar waarom stemmen er zoveel op de vvd, het evil brain achter deze ontwikkelingen? Dit zijn niet allemaal miljonairs uit de doelgroep.

 

Ik geef trouwens de vvd ook de volledige schuld van de desolate woningmarkt en de voordeelpositie van de kopers. D66 is ook maar een kloon vvd.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, moonchild zei:

Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar waarom stemmen er zoveel op de vvd, het evil brain achter deze ontwikkelingen? Dit zijn niet allemaal miljonairs uit de doelgroep.

 

Ik geef trouwens de vvd ook de volledige schuld van de desolate woningmarkt en de voordeelpositie van de kopers. D66 is ook maar een kloon vvd.

Mensen die een klein beetje meer hebben dan anderen hebben m.i. het idee dat deze club ervoor zorgt dat ze dat kleine beetje meer kunnen houden en mogelijk nog meer kunnen krijgen. Dat zou misschien een heel klein beetje kunnen kloppen voor sommigen tot er iets volkomen misgaat zoals we met de pandemie en tientallen andere dingen hebben kunnen zien. Dat sommigen miljoenen of miljarden schrapen terwijl anderen kapot gaan zal velen aan hun reet roesten zolang ze het idee hebben dat ze het nog prima redden, een kwestie van opportunisme.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, het is de ilussie dat het dan ook met hen beter zal gaan die hun voorgespiegeld wordt. Wel een verwerperlijke manier om kiezers te misleiden.

 

Maar in tijden van crisis en nu pandemie zal er altijd een roep om een dictator/dictatoresse zijn. In ons geval dus in het voordeel van Rutte, omdat die 2 andere figuren niet als echte dictator deugen :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, moonchild zei:

ja klopt, het is de ilussie dat het dan ook met hen beter zal gaan die hun voorgespiegeld wordt. Wel een verwerperlijke manier om kiezers te misleiden.

 

Maar in tijden van crisis en nu pandemie zal er altijd een roep om een dictator/dictatoresse zijn. In ons geval dus in het voordeel van Rutte, omdat die 2 andere figuren niet als echte dictator deugen :D

Je maakt m.i. een zeer eenzijdige analyse van de redenen waarom mensen momenteel vvd stemmen.

 

Keuze voor Rutte kan net zo goed een aftreksom zijn waardoor je alleen Rutte nog over houdt.

 

Ik zie trouwens in Rutte totaal geen dictator. De man is gekozen en heeft een (ruim) mandaat, en je mag van een politicus verwachten dat hij knopen doorhakt. Dat valt gewoon onder leiderschap. 

 

Velen vinden juist dat Rutte steeds te afwachtend is en daardoor in Nederland bepaalde problemen uit de klauwen zijn gelopen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm

 

Het woord "dictator" voor Rutte is dus volledig misplaatst.

Lijkt me nu objectief vastgesteld dat het Nederlandse corona-beleid totaal niet deugt. 

Juist het woord "draagvlak" klinkt veel te vaak bij allerlei maatregelen.

 

Het Nederlands beleid holt in allerlei opzichten en terreinen achter de feiten aan. 

Die "sterke man" blijken we nou juist niet te hebben om ons door de crises te loodsen. Vandaar ook dat we nog steeds geen nieuw kabinet hebben.

 

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen af, terug naar het onderwerp!

 

Begin 2020 besloot de OPEC de productie met 9,7 miljoen vaten per dag te verlagen, er was immers minder vraag.

Vandaag is sindsdien de productie slechts met 3 7 miljoen vaten verhoogd.

De prijs van een vat ruwe olie schommelt nu rond de $ 80.

 

De gasprijs is gekoppeld aan die van de olie.

Na jarenlang gas geexporteerd te hebben moeten we nu gas in het buitenland kopen.

 

In januari 2021 betaalde je voor gas 27 cent vermeerderd met 52 cent (energie)belasting en 21% BTW.

 

Het hoge 21% BTW tarief voor een eerste levensbehoefte is kras.

 

Deze maand steeg de kale gasprijs even naar ruim 1 Euro.

Met energie belasing en BTW kom je dan op ruim € 1,52, een verdubbeling t.o.v. januari 2021

 

Energie belasting is een consequentie van het energie en klimaat beleid.

De wens om in 2050 klimaat neutraal te zijn mag wat kosten.

 

Bedenk dat een grotere CO2 uitstoot bijdraagt aan een vergroening van de aarde en een toename van de opbrengst van de landbouw.

 

Er is nog steeds een discussie gaande of CO2 alleen de aarde opwarmt.

Natuurlijke oorzaken, zoals de activiteit van de zon en het kantelen van de aardas zijn onderbelichte veroorzakers van temperatuur verandering.

Bedenk dat de temperatuur op aarde al sinds haar ontstaan verandert.

 

Wanneer de komende winter koud wordt, men vergelijkt de omstandigheden met 1962, gaat dat ons allemaal pijn in de portemonnee opleveren.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

(....)

Het hoge 21% BTW tarief voor een eerste levensbehoefte is kras.

(....)

 

Bedenk dat een grotere CO2 uitstoot bijdraagt aan een vergroening van de aarde en een toename van de opbrengst van de landbouw.

 

Er is nog steeds een discussie gaande of CO2 alleen de aarde opwarmt.

Natuurlijke oorzaken, zoals de activiteit van de zon en het kantelen van de aardas zijn onderbelichte veroorzakers van temperatuur verandering.

Bedenk dat de temperatuur op aarde al sinds haar ontstaan verandert.

 

Dat BTW tarief is inderdaad een schandaal en een van de grote oorzaken van de huidige tarieven.

 

Maar laten we de discussie over de oorzaken van de klimaatsverandering hier niet opnieuw oprakelen.

De huidige klimaatsverandering - binnen een tijdsbestek van enkele decennia - is zonder weerga en wetenschappelijk genoeg hard gemaakt.

De planeet wordt in grote delen binnen afzienbare tijd onbewoonbare, verschroeide aarde als we zo doorgaan.

Puur door menselijk gedrag. (Lees: extreme uitbuiting door winstbejag). 

 

We moeten echt zo snel mogelijk van die fossiele consumptiegekte af. Die is sowieso al eindig.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met je eens

 

Het aandeel van de mens is niet zo hoog als men wil doen geloven 

Klimaat is gewoon een mooi verdienmodel van de linkse elite.

En de burger in NL, het braafste jongetje van de klas, betaalt de rekening en ziet zijn zuurverdiende financiële reserves verdampen.

 

En ondertussen gaan China India Rusland en USA vrolijk door.

 

En hier maar bloeden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Gerard 76 zei:

een mooi verdienmodel van de linkse elite.

Wat verdienen die dan in dat model?

Geloof dat je zo iets ergens gelezen of gehoord hebt maar wat er van waar is werd ons nog nooit verteld.

 

Als ze zouden verdienen stap ik gelijk over naar de linkse elite.

 

:grin:

  • Like 1

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer de komende winter koud wordt, men vergelijkt de omstandigheden met 1962, gaat dat ons allemaal pijn in de portemonnee opleveren.

 

https://leiden.courant.nu/issue/NLC/1962-11-15/edition/0/page/7

het begon al in 1961, toen werd ik geboren, het begin van de ellende.

Screenshot_49.thumb.jpg.70019ae585bde592ea11dd2ba5d6d5a3.jpg

 

Maar de energieprijzen stijgen ook omdat de overstap naar duurzame energiebronnen niet aan het net gekoppeld worden.

 

a ) Want het energienet is niet voldoende uitgebouwd voor een toevoeging van de energie input en verbruik

en

b ) Certificeren van installaties loopt achter (TÜV Deutschland) zonneenergie parken

en

c ) Hoogspanningsmasten van de Noordzee windmolen parken mogen niet gebouwd worden van noord naar zuid

en

d ) Als er windmolens ergens gepland worden kun je tot Sint juttemis Procedures volgen

en

e ) Niemand gebruikt de waterkracht naar behoren, zelfs aan een oude watermolen die nog functioneert mag geen turbine gekoppeld worden

en

f ) De winsten door onder andere de NAM ( de Staat, Shell en Exon Mobil ) met decennia gas leveren en verkopen zijn hoofdzakelijk niet gebruikt voor investeringen in duurzame energie

 

Wat betreft de grote Olie Baronnen weten we allemaal dat ze enorme milieu schades hebben veroorzaakt en veroorzaken en dat ze voor de vorm duurzame energie in hun beleid hebben opgenomen. sinds uh 2019 dus 4 jaar nadat we een klimaatakkoord hadden vastgelegd in Parijs.

Maar het gaat om winst voor aandeelhouders en die eisen ander beleid van hun aandelen en beleggingen nu. pas.

  • Like 1

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als ze zouden verdienen stap ik gelijk over naar de linkse elite.

:grin:

En die extreem-rechtse "elite" dan? Juist die roept vanaf het begin al iets met "verdienmodel". (En meer van die onzin, zoals "Corona is een complot.")

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn geschiedenis leraar zij altijd, de geschiedenis herhaalt zich.

Grappig dat analoog aan 1962 ook op dit moment de energieprijzen sterk stijgen.

Ik denk dat ik mij maar ga voorbereiden op een paar weken ingesneeuwd zijn.

 

Ik moet ergens nog veldrantsoenen in blik hebben.´, en dat pioniersschepje gaat zijn plaats vinden in de kofferbak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...