Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, wanneer iedereen hetzelfde produkt verkoopt met dezelfde bedrijfskosten, zou je jezelf moeten afvragen waarom iemand dan veel goedkoper kan zijn.

Temeer omdat 2/3 van de kostprijs belastingen zijn en slechts 1/3 een beetje variabel is.

 

Een goedkoop bedrijf blijkt nu, heeft minder reserves opgebouwd en de vraag niet afgedekt met langlopende toeleveringscontracten waardoor ze nu tegen de hoofdprijs moeten inkopen en zwaar verliesgevend moeten doorleveren.

En dan komt het moment dat de kas leeg is.

 

Nutsbedrijven hadden zo hun voordeel.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, John van Dreumel zei:


Triest dat figuren die al eerder failliet gegaan zijn met een soortgelijk bedrijf ‘gewoon’ weer eenzelfde bedrijf kunnen starten en opnieuw de stekker eruit trekken. 

Je hebt helemaal gelijk.

Het betreft - in tegenstelling tot bij andere bedrijvigheid - hier om nutsbedrijvigheid.

Het lijkt me - op basis van de huidige gebeurtenissen - dan ook niet onlogisch dat de wet wordt aangescherpt.

Het ECM zou meer slagkracht moeten krijgen om pro-actief te handelen en het vergunningenstelsel moet meer bescherming geven aan de consument dan nu het geval is. Welkom Energie had nooit op vergelijkingssites mogen staan gezien hun solvabiliteit (die al  veel langer bekend was). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Nutsbedrijven hadden zo hun voordeel.

Ik waag het te betwijfelen of we daar nu veel beter mee af waren geweest.

Tijden zijn enorm veranderd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is slecht nieuws voor degenen die voorschotten hebben betaald, of dachten dat die een bonus zouden krijgen.

 

Die kunnen nu hun vordering bij de curator indienen, en achter de preferente schuldeisers aansluiten.

Wanneer je het niet breed hebt en geen reserves hebt kunnen opbouwen wordt het een schrale kerst.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ John van Dreumel,

 

Wij hebben hier dus hetzelfde meegemaakt met onze vrienden van Energieflex. Aanzienlijk meer voorschot betaald dan de door ons afgenomen energie.

Wij hebben toen hun laatste factuur gestorneerd, kregen vervolgens een herinnering en hebben toen als volgt gereageerd:

                                                                                                                               ********, ** november  2018.

Geachte heer, mevrouw,                                                              

Naar aanleiding van de door u gestuurde herinnering ( debiteur 000*****, factuur 00******) willen wij als volgt reageren.

Wij betwisten dat u nog een vordering op ons heeft op basis van de door u aan ons geleverde energie. Wij stellen uw factuur 00****** ter discussie en zijn van mening dat we deze nog niet aan u hoeven te voldoen en wel om de volgende redenen:

U bent per 23 oktober 2018  failliet  verklaard, dit houdt voor ons in dat u op woensdag 31 oktober a.s. stopt met het leveren van energie op ons adres **********.

Ons contract met u is op **-07-2018 ingegaan en eindigt nu op 31-10-2018. De energie die u in deze periode aan ons geleverd heeft, is door ons al in zijn geheel voldaan door middel van voorschotten (factuur ***** ****** *****). Sterker nog, een eenvoudige rekensom leert ons (verbruik*tarief+ vastrecht*aantal dagen + energiebelasting*aantal dagen-teruggave energiebelasting) dat wij na 31 oktober een vordering op u zullen overhouden. Het exacte bedrag hiervan kunnen we echter pas vaststellen als door u de eindafrekening is opgemaakt. Factuur ***** kan hier dan in worden meegenomen  en worden verrekend met de vordering die wij op u na 31 oktober hebben.  

Wij verzoeken u dan ook om ons de eindafrekening zo spoedig mogelijk toe te zenden, zodat alles op een correcte wijze afgehandeld kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

*********

Wij hebben uiteraard onze vordering en dit schrijven ook doorgegeven aan de curator. Vervolgens hebben wij nooit meer iets gehoord. Einde van het liedje was dat wij na storneren toch nog voor € 150 de boot in gingen. Maar ja dat is niet zo schokkend als wat er nu aan de hand is. Je denkt een goed contract afgesloten te hebben en komt nu tegen prijzen die ruim twee keer zo hoog liggen bij een andere leverancier terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boets

 

Ik heb jouw tekst maar lokaal opgeslagen. Vooralsnog is de factuur van 26/10 (nog) niet geind. Die ga ik uiteraard ook gelijk storneren mocht dat alsnog gebeuren.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werd mij al snel duidelijk dat er een heel groot verschil is tussen energie leveranciers en energie makelaars (brokers)

 

Quote

Energiemakelaars zijn tussenpersonen tussen energieleveranciers en hun klanten. Makelaars zijn geen eigenaars of distributeurs van energie en zij mogen energie niet rechtstreeks aan u verkopen. Zij presenteren alleen de tarieven van een groothandelaar of leverancier. Vergelijkbaar met de relatie van een makelaar en het huis of bedrijfspand dat hij voor u vindt.

 

Sinds ik dagelijks gebeld werd door die oplichters, heb ik me goed laten informeren door m'n intermediair inzake dergelijke contracten.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Sinds ik dagelijks gebeld werd door die oplichters, heb ik me goed laten informeren door m'n intermediair inzake dergelijke contracten.

Je kunt kennelijk toch moeilijk om ze heen, die tussenpersonen....😁

aangepast door Eduard07
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de officiële term (belastingtechnisch) voor financiële en fiscale diensten die elke zelfstandige nodig heeft.

En sommige proberen het zonder hun hulp allemaal administratief op orde te houden.

 

Maar al die zogenaamde providers die bij andere inkochten zijn bewust opgericht geworden om je een oor aan te naaien. En er zijn in 2019 al veel ZZP'ers financieel de mist in gelopen met dergelijke mistige contracten. Waarbij vermeld moet worden dat ik nooit een voorschot betaal.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Waarbij vermeld moet worden dat ik nooit een voorschot betaal.

Dat voorschottensysteem mag wat mij betreft wel op de helling.

Beter zou een maandelijks bedrag zijn dat een beetje in de buurt ligt van het verbruik.

De slimme meters die de meesten inmiddels in de meterkast hebben, zouden dit best mogelijk moeten kunnen maken.

En wellicht worden de meeste mensen zich dan bij voorbaat al bewuster van hun (soms nonchalante) verbruik.

Win-win, ook bij een eventueel faillissement. (Die eigenlijk niet mag voorkomen bij een nutsbedrijf.) De verliespost voor de klant is dan bijna nul.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist, Eduard07 zei:

Win-win, ook bij een eventueel faillissement. (Die eigenlijk niet mag voorkomen bij een nutsbedrijf.)

Die energie wederverkopers zijn geen nutsbedrijf.

Er is geen nutsbedrijf failliet gegaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...