Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

Klopt @dunhans,

Ik had al zeker 20 jaar alleen internet en bellen van KPN. Begin dit jaar (vanwege het CI+-module) mijn abonnement bij KPN uitgebreid met KPN TV (wat ik dus niet gebruik) en voor vijf euro extra het CI+-module. Hierdoor kost Digitenne mij 15 euro per maand, zonder KPN TV had ik 18 euro per maand moeten betalen.

 

Scheve constructie ?? Nogal ja.....     

 

(En ja, je kunt ook voor 5 euro per maand extra ook kiezen voor een extra KPN TV-ontvanger of een gewone Digitenne-ontvanger,)  

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat lees ik nu tot mijn vreugde op Totaal TV? 

 

Ze hebben Digitenne werkend gekregen op de VU+-Duo 4K SE!  

 

Nu zijn er wel images – zoals die van VTI – waarin standaard 'ondersteuning' voor CI+ aanwezig is. Dat werkt niet altijd feilloos, maar je kan er inderdaad mee naar gecodeerde zenders kijken via een CI+ module met losse of inwendige smartcard. Dit geldt zowel voor de CI+ modules van Digitenne als die van Canal Digitaal. 

 

bron : TotaalTV 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je een idee wie dat artikel geschreven heeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is door Jarco Kriek geschreven, zijn naam staat boven het artikel.  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uren geleden, Noordzee zei:

Misschien wil @Satwatcher er hier wat over zeggen? 

😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zien, dan geloven! Ik heb vanuit de VU+ community nog geen enkele bevestiging gezien WEL van 2 gebruikers dat het NIET werkt op de VU+.. De CAM803 doet het inderdaad WEL (net als de Quantis 1.3 en de Ziggo Nagra module)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Mimisiku zei:

Eerst zien, dan geloven!

 

Ja kijk dat is HET probleem.

neem jij een CI-Cam van KPN moet je ook meteen betalen voor de volle periode.

mij te duur en zo denken er velen over

 

KPN zou het sieren zelf gewoon eens dat thema helder te maken. Test eens de hardware voor de diverse eigen apparatuur!

CI-Cam voor gebruik in diverse randapparatuur is de EU-conforme gekozen hardware die op je eigen onafhankelijke hardware zou moeten functioneren.

Geld uitgeven en het werkt dan toch niet is dus een waardeloos scenario.

 

Als het blijkt te werken zou dat abonnement een heel stuk beter verkopen. { verwacht ik gezien de prijsstellingen van diverse TV providers }

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Ik heb bij KPN een abonnement op Internet en daardoor kan ik mijn Digitenne per direct opzeggen en ben ik niet gebonden aan minimaal 1 jaar een contract. Bovendien betaal je geen 18 euro per maand, maar slechts 5 euro per extra Digitenne-ontvanger/module. 
 

Conclusie: Voor bestaande KPN-klanten is het door jou geschetste risico maar heel beperkt. 

aangepast door Noordzee
  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2022 om 20:05, Noordzee zei:

Wat lees ik nu tot mijn vreugde op Totaal TV? 

 

Ze hebben Digitenne werkend gekregen op de VU+-Duo 4K SE!  

 

Nu zijn er wel images – zoals die van VTI – waarin standaard 'ondersteuning' voor CI+ aanwezig is. Dat werkt niet altijd feilloos, maar je kan er inderdaad mee naar gecodeerde zenders kijken via een CI+ module met losse of inwendige smartcard. Dit geldt zowel voor de CI+ modules van Digitenne als die van Canal Digitaal. 

 

bron : TotaalTV 

 

@Satwatcher

Wil jij iets vertellen over het kijken naar de gecodeerde zenders van Digitenne met de combinatie VU+-DUO 4K SE en het CI+-module? Ik ben benieuwd hoe dat is gelukt.  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels contact gehad met de technische dienst van de winkel waar ik mijn ontvanger heb gekocht. (Ik mag geloof ik hier geen firmanaam noemen....) De medewerker die daar werkt heeft destijds mijn ontvanger ingericht en die medewerker heeft veel verstand van zaken.

In het verleden heeft TotaalTV meerdere keren met hun samengewerkt bij het testen van apparatuur.

 

Dit keer echter niet. Sterker nog, hij vertelde mij dat hij voor een andere klant al uitgebreid had geprobeerd om het CI+-module werkend te krijgen in de VU+ DUO 4K. Het was ook hem niet gelukt. Dat komt dus overeen met mijn ervaringen en met wat @Mimisiku schrijft. 

 

     

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem - lijkt te zijn - dat het om een CI+1.4 module lijkt te gaan.. Net als de CAM803 van Canal Digitaal. Echter: de laatste werkt ook op CI+1.3 (de 1.4 functionaliteit werkt niet in de Enigma2 omgeving). De initialisatie van de KPN module start niet en de module wordt niet herkend….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oudere platte TV's hebben meestal ook geen DVB-T2 HEVC (h.265). Dus met die TV's kun je toch al geen ether-TV kijken zonder externe ontvanger. Toevallig was mijn oude LG-TV dit voorjaar aan vervanging toe, dus heb ik het CI+-module nu rechtstreeks in mijn moderne TV zitten.  

 

Maar het is natuurlijk wel gewoon erg jammer dat de ontvangst niet is gaan werken via de VU+- DUO 4K. Zo kan ik bv nu niet de zendervolgorde veranderen van de Digitenne-zenders en ik heb nu de DVB-T2 zenders en de satellietzenders niet in één lijst staan. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...