Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten


22 uren geleden, Noordzee zei:

Er is daar een reactie geplaatst van iemand (TomKruhs)

De Vu's ondersteunen alleen CI, niet CI+.
CI+ modules met een bepaalde chipset (Neotion) werken alleen omdat de certificaten ooit zijn verdwenen. 

En toch blijf ik hoop houden dat iemand een oplossing vindt.

Want zover ik kan zien gebruikt KPN ook het CI+ (versie 1.4) van Neotion : 

Het zou mooi zijn als er nog een ander forumlid eens wil gaan testen op een VU+-ontvanger.  

 

6210

6211

6212

6213

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, moonchild zei:

Aka gekocht met geld van een gulle sponsor 🤣

dat je het niet geloofde was al bekend. bedankt voor de gulle lach

 

@noordzee

TomKruhs heeft het mis, mijn CI+ wordt herkend en kan gebruikt worden. Idem de Kabelio CI+.

CI+ protocol is actief.

We nemen zelfs gecodeerd op middels de CI+ module van CDS TVV en Ziggo of telenet met VTI als we meerdere timer tegelijkertijd hebben lopen en decoderen dan tijdens standby.

 

  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2022 om 09:42, Tonskidutch zei:

 

Maar dat is een officiële CI+ receiver dus dat weten we eigenlijk nu al, hoe dat gaat uitpakken met de KPN CI+ CAM

Het is naast je Vu+ receiver natuurlijk een extra apparaat en dat is jammer.

 

De XORO 8761 is ontvangen en hierin wel meteen beeld via het CI+-cam. 

Wel nog een voorbehoud: Even afwachten of de updates ook binnenkomen. Ik kan dat niet terugzien in het menu. Bij de gewone KPN-Digitenne ontvangers kun je wel terugzien of de abonnemensstatus op JA is gesprongen. De eerste week doen die ontvangers het ook bij de status NEE.   

  • Like 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2022 om 10:16, Noordzee zei:

 

De XORO 8761 is ontvangen en hierin wel meteen beeld via het CI+-cam. 

Wel nog een voorbehoud: Even afwachten of de updates ook binnenkomen. Ik kan dat niet terugzien in het menu. Bij de gewone KPN-Digitenne ontvangers kun je wel terugzien of de abonnemensstatus op JA is gesprongen. De eerste week doen die ontvangers het ook bij de status NEE.   

 

Ik wacht eigenlijk op @Satwatcher

Eigenlijk hoop ik erop dat hij een uitgebreide test gaat doen met allerlei verschillende ontvangers. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft ook prima. Ik zou graag zien dat meer mensen het gaan testen. Kijken of het iemand anders het wel lukt met een VU+-ontvanger.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best testen op verschillende ontvangers, maar ga echt daarvoor geen CI+ module met abo bestellen..... Als iemand zo'n module heeft mag die zich bij me melden....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas woon jij aan de andere kant van het land. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeflde verhaal hier, ik wil 'm graag testen hoor  5 euro per maand heb ik er misschien nog wel voor over maar het moet niet te gek worden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Ik lees in jouw handtekening dat jij KPN TV afneemt. Dan kun je voor 5 euro per maand een Digitenne -abonnement incl. Digitenne CI+-cam erbij huren. Dat gaat nu nog niet via Mijn KPN. Wel via de klantenservice (0800-0402).

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Noordzee zei:

@Codx

Ik lees in jouw handtekening dat jij KPN TV afneemt. Dan kun je voor 5 euro per maand een Digitenne -abonnement incl. Digitenne CI+-cam erbij huren. Dat gaat nu nog niet via Mijn KPN. Wel via de klantenservice (0800-0402).

 

Ik heb XS4ALL, geen idee of het daar wel kan. Maar ze gaan die verbinding ergens komende maanden migreren naar KPN en dan kan ik kiezen of ik dat laat doorgaan of ik ga migreren naar een andere provider.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Noordzee zei:

@Codx

Ik lees in jouw handtekening dat jij KPN TV afneemt. Dan kun je voor 5 euro per maand een Digitenne -abonnement incl. Digitenne CI+-cam erbij huren. Dat gaat nu nog niet via Mijn KPN. Wel via de klantenservice (0800-0402).

 

 

 

Hmmm. Is wel interessant. Ik ga morgen eens bellen.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2022 om 10:16, Noordzee zei:

 

De XORO 8761 is ontvangen en hierin wel meteen beeld via het CI+-cam. 

Wel nog een voorbehoud: Even afwachten of de updates ook binnenkomen. Ik kan dat niet terugzien in het menu. Bij de gewone KPN-Digitenne ontvangers kun je wel terugzien of de abonnemensstatus op JA is gesprongen. De eerste week doen die ontvangers het ook bij de status NEE.   

 

De ontvanger heeft kennelijk een update ontvangen, want ESPN is uitgezet. 

Daarmee is de XORO 8761 definitief als geschikt getest/bevonden voor de ontvangst van Digitenne met de CI+-cam. 

 

@satkijker had de Edision Piccolo al getest als geschikte ontvanger. 

 

Nu nog wachten op iemand die bv de Amiko HD 8265 en de Apebox CI BNL gaat uitproberen met het CI+-module. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...