Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Noordzee zei:

 

De ontvanger heeft kennelijk een update ontvangen, want ESPN is uitgezet. 

Daarmee is de XORO 8761 definitief als geschikt getest/bevonden voor de ontvangst van Digitenne met de CI+-cam. 

 

@satkijker had de Edision Piccolo al getest als geschikte ontvanger. 

 

Nu nog wachten op iemand die bv de Amiko HD 8265 en de Apebox CI BNL gaat uitproberen met het CI+-module. 

 

 

De XORO 8761 is wel al heel oud, toch? De XORO heeft ook geen SPDIF optisch uit.

 

De Amiko HD 8265+ en de Apebox lijken aan elkaar gelijke aansluitingen te hebben.

 

Van de Apebox is een review op de Totaaltv website (1 juni 2021).

 

De Amiko krijgt op 1 website bijna 3 keer zoveel reviews als de Apebox. Is dit een aanwijzing dat de Amiko het meest verkocht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Melchiorskystar

Ik heb de XORO 8761 net een week geleden nieuw gekocht. In dit topic gaat het erom om een lijstje te maken met ontvangers die geschikt zijn voor de (net uitgekomen) CI+-cam van Digitenne. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 14-2-2022 om 16:49, Tonskidutch zei:

dat je het niet geloofde was al bekend. bedankt voor de gulle lach

 

@noordzee

TomKruhs heeft het mis, mijn CI+ wordt herkend en kan gebruikt worden. Idem de Kabelio CI+.

CI+ protocol is actief.

We nemen zelfs gecodeerd op middels de CI+ module van CDS TVV en Ziggo of telenet met VTI als we meerdere timer tegelijkertijd hebben lopen en decoderen dan tijdens standby.

 

Ik heb sinds gisteren Ziggo met Nagra CI+ module draaiend in m'n Ultimo 4k met VTI. Opnames gaan allemaal goed en worden gedecodeerd in standby.

  • Bedankt 1

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch @cheapwatcher

 

Mooi dat jullie een CI+-module draaiend hebben gekregen in een VU+ via DVB-S2 od DVB-C. Nu hoop ik nog op iemand die het Digitenne-CI+-module werkend krijgt in een VU+-ontvanger. Want dan weet ik dat er bij mij kennelijks iets niet goed zit en dat het dus opgelost kan worden. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV heeft het CI+-module getest. Helaas alleen in twee TV's en in de XORO 8761. Dus we zijn nog geen stap verder.

 

Wel werd bevestigd dat de ontvangst beter gaat met deze mogelijkheden in vergelijking met de KPN-ontvangers.  

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Noordzee zei:

Totaal TV heeft het CI+-module getest. Helaas alleen in twee TV's en in de XORO 8761. Dus we zijn nog geen stap verder.

 

Wel werd bevestigd dat de ontvangst beter gaat met deze mogelijkheden in vergelijking met de KPN-ontvangers.  

 

 

In die test staat dat de oude codering van digitenne gekraakt was. Heb ik iets gemist of lopen ze gewoon te liegen ? Ik ben vrij goed geinformeerd wat betreft satellietgebied. Van een hack heb ik nooit iets mee gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satterdam

Ik had ook nooit iets van een hack meegekregen.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat weer iemand oude broodjes in de broodtrommel gevonden heeft

in de nacht van 1 op 2 januari 2003 werd Conax gehacked een nieuwjaarsgeschenk voor menigeen

en nog een keer heel even in 2008

 

heeft niemand meer voor elkaar gekregen sindsdien na Conax CAS 3 en hoger

 

het oude feit heeft helemaal niets met de Digitenne CI+ discussie van KPN te doen.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

misschien dat weer iemand oude broodjes in de broodtrommel gevonden heeft

in de nacht van 1 op 2 januari 2003 werd Conax gehacked een nieuwjaarsgeschenk voor menigeen

en nog een keer heel even in 2008

 

heeft niemand meer voor elkaar gekregen sindsdien na Conax CAS 3 en hoger

 

het oude feit heeft helemaal niets met de Digitenne CI+ discussie van KPN te doen.

 

 

Was die hack publiekelijk gemaakt ? of was die binnenskamers gehouden door de hackers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb na maanden wachten en veel heen en weer gemail dan eindelijk de Digitenne module ontvangen. In de TV werkt hij perfect, maar in mijn Xsarius Galaxy 4K ontvanger dus niet. De ontvanger (met OpenPli 8.1) ziet de module wel, geeft ook info weer, maar er komt geen beeld. De Joyne-module deed het voorheen wel trouwens 🙂

 

Zijn er eventueel andere images voor deze ontvanger die decoderen Digitenne wel mogelijk zouden maken?

 

Ik vind de module voor 18 euro per maand trouwens ook veel te duur.

 

  • Like 1

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de niet gecodeerde kanalen wel zien ?

Met mijn Vu+ ("oud/niet 4k) kan ik de open kanalen niet zien via het beeldscherm op de ontvanger maar wel op een computer via het netwerk.

 

( ik heb niet alle pagina's van dit onderwerp goed gelezen )

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2022 om 13:32, StevenS zei:

Ik heb na maanden wachten en veel heen en weer gemail dan eindelijk de Digitenne module ontvangen. In de TV werkt hij perfect, maar in mijn Xsarius Galaxy 4K ontvanger dus niet. De ontvanger (met OpenPli 8.1) ziet de module wel, geeft ook info weer, maar er komt geen beeld. De Joyne-module deed het voorheen wel trouwens 🙂

 

Zijn er eventueel andere images voor deze ontvanger die decoderen Digitenne wel mogelijk zouden maken?

 

Ik vind de module voor 18 euro per maand trouwens ook veel te duur.

 

 

@StevenS

Tot nu toe heb ik van slechts twee ontvangers een melding gelezen dat de CI+-module daarin werkt. Dat zijn de Edision Piccolo (melding van @satkijker) en de XORO HRM 8761 die ik hier zelf heb staan. Bij mij werkt de CI+-module daarnaast ook in mijn TV in de huiskamer en daar zit het moduul momenteel in.   

 

Helaas heeft niemand verder een andere optie werkend gekregen. (Ik acht de Apebox CI BNL en de Amiko HD 8265 ook kansrijk, maar daar heb ik nog geen melding over gelezen.) 

 

Wat betreft de 18 euro abonnementskosten:  Als je ook KPN-Internet thuis hebt, dan kun je voor 15 euro klaar zijn. Je ontvangt dan ook een ontvanger voor KPN TV (die bij mij thuis ongebruikt achter de luiken ligt.) en je kunt gebruik maken van de app. Dat allemaal samen met het CI+-module voor 15 euro per maand.  

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik had begrepen dat, als je kpn internet en interactieve tv abonnement hebt en je wil een tweede ontvanger voor -bijvoorbeeld- de slaapkamer, dan kan je kiezen voor een digitenne module of ontvanger of een 2e internet ontvanger voor 5 euro per maand extra.

Of heb ik het mis?

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...