Ga naar inhoud


warm water van douche na bepaalde tijd 1 minuut dicht


freak

Aanbevolen berichten


5 uren geleden, freak zei:

ik zoek een goedkope manier om het water (tijd instelbaar 1,2,3,5,10,20 minuten) en na de ingeschakelde tijd (weer tijd instelbaar 1,2,3,5, minuten)  dicht te hebben 

waarna als de ingestelde tijd verstreken is hij weer open gaat 

 

Niet goedkoop...

https://www.franke.com/content/corporate/be/nl/ws/products/showers/betaalde-waterafgifte/aqua803_detail.html

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of zelf iets maken, elektromagnetische afsluiter, met kiwa keur voor drinkwater in de warmwaterleiding opnemen en die met een timer aansturen.

 

Denk bijvoorbeeld aan beregening installaties voor de tuin waarin dat soort afsluiters in de leiding worden opgenomen.

Je zal alleen met douchen moeten wachten tot de afsluiter geopend wordt, of een knop in het ontwerp moeten opnemen waarmee je de douchetijd start.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levert hier alleen een iets minder dikke straal onder de douche.

Schakelaar van de ketel uitzetten zou hier een optie zijn.

 

Doet me trouwens denken aan de buurvrouw in Groningen die bij ons kwam douchen toen wij een douche kregen en zij er nog geen had. Zelf stonden we er 5 minuten onder, maar zij een half uur.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

half uur zou ik nog mee kunnen leven maar meer dan een uur gaat mij te ver

ben inmiddels deze tegen gekomen en is volgens mij precies wat ik zoek

maar ik begrijp een aantal zaken niet 

 

hij spreekt over een esp8266 maar later op de fotos zie ik nog een ander board wat niet vermeldt wordt?

 

en verder niets over hoe te programeren?

 

 

https://www.spiria.com/en/blog/iot-m2m-embedded-solutions/building-shower-timer-esp8266/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat andere board is een relais board, wat vermogen schakelt.

de timer zelf is niet in staat de spoel van de electro mechanische afsluiter aan te sturen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop werk en gedoe voor niks.

Praat even met je kinderen en leg uit dat warm water niet gratis is. En of het wat minder lang kan.

 

Mijn beide dochters stonden ook wel eens lekker lang onder de douche. Maar ik gunde ze dat plezier en was niet zo krenterig.

Ook mochten/mogen mijn gasten zo lang douchen als dat ze willen bij mij. Ik zie me al met dat gehannes met een timer.

Ik zou me zeker niet laten kennen en heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd.

En zie...nog ben ik er niet aan failliet gegaan.

 

Ohh ja even als toevoeging...het schiet me net te binnen.

Waarom monteer je geen muntautomaat in je douche zoals ze dat op campings doen. Dan moet iedereen van z´n eigen geld b.v. een €uro in dat ding doen en hup....heb je weer voor 3 minuten warm water.

Je kunt die tijd nog korter instellen en dan staat iedereen met z´n haren vol shampoo onder het koude water. Je zult dan als zeer sympatiek familielid worden waargenomen.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 2
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Praat even met je kinderen en leg uit dat warm water niet gratis is. En of het wat minder lang kan.

 

m'n Pa stelde dat je als jongen binnen 5 minuten je rugzak, piemel en kont zou kunnen wassen onder de douche

en anders riep hij aan de deur ; maak voort

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik kop hem even in.

 

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

piemel

 

Dat red ik niet in 5 minuten 😝

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...