Ga naar inhoud


warm water van douche na bepaalde tijd 1 minuut dicht


freak

Aanbevolen berichten

Ik ging er idd ook samen met m'n zusje in. Helaas geen foto van want m'n ouders waren toen straatarm na terugkeer uit de concentratiekampen en geen salarisvergoeding voor al die jaren..

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, Sprietje zei:

1x per week in de wastobbe.jpg

 

Precies. Zo zat ik er ook met mijn zusje in. 

Maar ik meen dat wij een ovale teil hadden. 

Mijn moeder schrobde er ook de was in. 

We hadden toen nog geen wasmachine. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Precies. Zo zat ik er ook met mijn zusje in. 

Maar ik meen dat wij een ovale teil hadden. 

Mijn moeder schrobde er ook de was in. 

We hadden toen nog geen wasmachine. 

 

Toen werd je nog gewassen, nu moet je alles zelf doen... (uitzondering daargelaten natuurlijk)

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van ons was ook ovaal. M'n moeder schrobde de was op een wasbord, zo'n geribbeld geval waar men ook muziek op maakte, in een houten bak en daarna ging het door de wringer die erop bevestigd was. Ik heb nog altijd grote bewondering voor wijlen mijn ouders. Fantastische mensen die doffe ellende hebben weten te overleven en ver in de 90 werden. Ik mis ze.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Waarom krijg ik nou allemaal reclames over badkamers door mijn strot gedouwd?

Internet & privacy , rien de knots !! 🥶

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, cookie monster zei:

@Sprietje , foto uit eigen familieboek ?? Hoowla , zijde gij da' gastje ??

Nee, dat ben ik niet want ik heb geen zusje en bij ons hadden ze een ovale teil. Ja, het water werd warm gemaakt in pannen op het houtfornuis. Daar moest je eerst het deksel afhalen en dan de ringen totdat de pan er goed oppaste.

Een lavet hebben we jaren later ook gehad maar alleen maar gebruikt om de was in te doen. We hadden daar een douche naast hangen.

lavet-.jpg

 

Die houtgestookte ketel buiten zal wel in Rusland zijn aan de zooi te zien. Ik hoop dat er een overdrukventiel op zit want anders zou de ketel nog wel eens uit elkaar kunnen spatten als het water te heet gestookt wordt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

...Die houtgestookte ketel buiten zal wel in Rusland zijn aan de zooi te zien...

 

Nou, in Spanje en Griekenland kunnen ze er ook een

bende van maken hoor als het "techniek" betreft.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Nee, dat ben ik niet want ik heb geen zusje en bij ons hadden ze een ovale teil. Ja, het water werd warm gemaakt in pannen op het houtfornuis. Daar moest je eerst het deksel afhalen en dan de ringen totdat de pan er goed oppaste.

Een lavet hebben we jaren later ook gehad maar alleen maar gebruikt om de was in te doen. We hadden daar een douche naast hangen.

lavet-.jpg

 

Die houtgestookte ketel buiten zal wel in Rusland zijn aan de zooi te zien. Ik hoop dat er een overdrukventiel op zit want anders zou de ketel nog wel eens uit elkaar kunnen spatten als het water te heet gestookt wordt.

 

Akelig die afbeelding en de herinnering dat ik door mijn tante in het lavet moest en gewassen werd, waarna ik ook nog te bed moest om twee uur 's middags........... TOEN HEB IK GEMUIT... tot m'n vader me weer kwam afhalen na die logeer actie. :grin:

 

Nu nog steeds blij dat ik zelfstandig kan douchen !

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, minplus zei:

Fantastische mensen die doffe ellende hebben weten te overleven en ver in de 90 werden. Ik mis ze.

Ik krijg steeds vaker de indruk dat ontberen en oud worden iets met elkaar te maken hebben.

Het valt me in ieder geval op, dat overlevenden uit concentratiekampen doorgaans heel oud worden.

Overlevingsdrang tussen de oren zal er ongetwijfeld een rol bij spelen.

11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Waarom krijg ik nou allemaal reclames over badkamers door mijn strot gedouwd?

Misschien omdat je de goedkoopste browser hebt? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Nee, dat ben ik niet want ik heb geen zusje en bij ons hadden ze een ovale teil. Ja, het water werd warm gemaakt in pannen op het houtfornuis. Daar moest je eerst het deksel afhalen en dan de ringen totdat de pan er goed oppaste.

 

Een lavet hebben we jaren later ook gehad maar alleen maar gebruikt om de was in te doen. We hadden daar een douche naast hangen.

 

Grotere (3-4 pits) petroleumstellen hadden ook van die ringen. Daar zette mijn moeder de was-aker op toen we nog geen wasmachine hadden.

 

Een lavet hebben mijn ouders later ook gehad. De douche hing erboven, dus je kon staan in die lavet bij het douchen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Ik krijg steeds vaker de indruk dat ontberen en oud worden iets met elkaar te maken hebben.

Het valt me in ieder geval op, dat overlevenden uit concentratiekampen doorgaans heel oud worden.

Overlevingsdrang tussen de oren zal er ongetwijfeld een rol bij spelen.

Misschien omdat je de goedkoopste browser hebt? 

Misschien hangt het ook samen met het feit dat ze jarenlang broodmager zijn geweest. Al hun vet met daarin opgeslagen afvalstoffen is toen afgevoerd.

Experimenten met muizen lieten zien dat dieren die het uiterste minimum kregen en mager bleven veel ouder werden dan dieren die veel meer konden eten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...