Ga naar inhoud


warm water van douche na bepaalde tijd 1 minuut dicht


freak

Aanbevolen berichten


Ik heb een bewegingsmelder in de douche die op 10 minuten staat. Deze schakelt de verlichting en de spiegel verwarmde uit.

Het zou een kleine moeite zijn om hieraan een magneet klep te hangen welke in de warmwatertoevoer geplaatst kan worden. En dan zet je hem op bv 5 minuten.

Ik heb een dagdouche (douche met wastafel). 

Met een douchegordijn ertussen.

Je kunt ook eventueel de ketel hiermee tijdelijk uitschakelen ( betere oplossing).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Con, allemaal goede raad. 

Maar toen mijn beide dochters nog klein of in de pubertijd waren toen heb ik ze met liefde opgevoed. En op de douche heb ik geen rem gezet. Wel uitgelegd dat warm water niet voor niets uit de kraan komt. 

Ik stond/sta er al dan niet met vrouwlief ook wel best lekker lang onder. En ook al het vele bezoek dat door de jaren kwam overnachten heb ik gastvrij ontvangen. Zonder klep op de kraan. 

Hetzelfde geldt voor de niet roken problematiek. Maar wel heb ik mijn dochters duidelijk uitgelegd wat de consequenties zijn die door roken veroorzaakt worden. 

Echter nooit verboden om te roken. 

En zie, niemand rookt in de hele familie. 

Kom ik bij mijn dochters op bezoek dan douche ik mij mij rap. Ofschoon het ze ook niets uitmaakt. 

Oh ja, de WC trek ik ook altijd door. 😀

 

Aanvulling: wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het een kwestie van opvoeding is. 

Kleppen en afsluiters zijn absurd. 

 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geinige is dat ik zelf ook al eens gekeken heb naar de Rain Shower van Grohe, je weet wel met tienduizend waterleidingen en relevante waterdruk met gekleurde ledlampjes alsook een touchscreen bedieningspaneel. (destijds voor m'n verbouwing) Die prijs welke daar voor nodig is, daar kun je een doorsnee huis van installatie technisch opleveren.

Allemaal SchnickSchnack of ook SchickiMicky zoals een Duitse uitdrukking toepasselijk is.

 

Je kan ook gewoon een vat warm water van 20 liter aanbieden met een doucheslang en douchekop, zoals in de busch op safarie en dan vangen ze het water op om de plantjes water te geven, ondanks de afbreekbare douchegels en shampoos.

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Weet je Con, allemaal goede raad. 

Maar toen mijn beide dochters nog klein of in de pubertijd waren toen heb ik ze met liefde opgevoed. En op de douche heb ik geen rem gezet. Wel uitgelegd dat warm water niet voor niets uit de kraan komt. 

Ik stond/sta er al dan niet met vrouwlief ook wel best lekker lang onder. En ook al het vele bezoek dat door de jaren kwam overnachten heb ik gastvrij ontvangen. Zonder klep op de kraan. 

Hetzelfde geldt voor de niet roken problematiek. Maar wel heb ik mijn dochters duidelijk uitgelegd wat de consequenties zijn die door roken veroorzaakt worden. 

Echter nooit verboden om te roken. 

En zie, niemand rookt in de hele familie. 

Kom ik bij mijn dochters op bezoek dan douche ik mij mij rap. Ofschoon het ze ook niets uitmaakt. 

Oh ja, de WC trek ik ook altijd door. 😀

 

Aanvulling: wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het een kwestie van opvoeding is. 

Kleppen en afsluiters zijn absurd. 

 

Praat voor jezelf. Niet iedereen heeft het even breed als jij. Er zijn nu Veenendaal mensen die (helaas) moeten letten op de kleintjes  dat is al droevig genoeg, toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap is dat de industrie daar nog niet op ingesprongen is.

Vrijwel geen huisgezin waar niet geklaagd wordt over het lange douchen en dat toch al minimaal 50 jaar.

Dan zou je toch denken dat er wel een handige goochemerd iets bedacht zou hebben wat simpel en goedkoop toe te passen is om dat lange douchen te voorkomen of dat zoiets al standaard in een CV ketel wordt ingebouwd.

Zelf zou ik denken dat die CV ketel het instrument bij uitstek is om dat daar in te regelen en dat je simpel in kunt stellen dat er maximaal zolang warm water geleverd wordt en dat er dan weer overgesprongen wordt naar het huis verwarmen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Er bestaat wel een douchetimer die van kleur verandert naar mate je langer water verbruikt maar dat heeft alleen maar zin als je van goede wil bent. Die koop je in Nederland voor €24,99.

 

Dan is er nog een timer met een startknop die je in moet drukken. Na 5 minuten begint hij te bliepen. Leuk natuurlijk maar als je die niet indrukt heb je er ook niets aan.

showertimer_5_minutes.png.cf2b3e233d8a2c6a8c72ede2b2f27090.png

Een timer die ook daadwerkelijk het water af sluit wordt een dure aangelegenheid. Er zou eigenlijk een watertimer gemaakt moeten worden zoals eerstgenoemde waarbij de kleuren er best mogen zijn maar die na 5 minuten geluid begint te maken dat steeds harder wordt totdat je er gek van wordt

 

aangepast door Sprietje
meer info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal dure oplossingen omdat geen zelfdiscipline kan worden opgebracht?

Als iedereen speciale kranen gaat aanschaffen, verschuif je m.i. het gasverbruik van consument naar kranenproducent.

 

Korter douchen - lauw en/of koud- kan gewoon elke dag met minder energieverbruik. Dat is de goedkoopste manier. Kookwekker op 3 minuten.

Heet douchen betekent trouwens ook vaak dat ventilatiesystemen in de badkamer op de hoogste stand moeten staan.

 

Met sommige manieren om energie te besparen, kan vanaf vandaag gratis worden begonnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2021 om 22:42, gerrit B zei:

Wat ik niet snap is dat de industrie daar nog niet op ingesprongen is.

Vrijwel geen huisgezin waar niet geklaagd wordt over het lange douchen en dat toch al minimaal 50 jaar.

Dan zou je toch denken dat er wel een handige goochemerd iets bedacht zou hebben wat simpel en goedkoop toe te passen is om dat lange douchen te voorkomen of dat zoiets al standaard in een CV ketel wordt ingebouwd.

Zelf zou ik denken dat die CV ketel het instrument bij uitstek is om dat daar in te regelen en dat je simpel in kunt stellen dat er maximaal zolang warm water geleverd wordt en dat er dan weer overgesprongen wordt naar het huis verwarmen.

 

Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat;

https://www2.schell.eu/nederland-nl/producten/douche/opbouw-douchekranen/vitus/002160699/

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Ja, tussen de €450,- en €600,-.
Goedkoper is deze en kost maar €328,-:

Lijkt me het paard achter de wagen spannen. Het doel was toch: minder (energie)kosten?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Con zei:

Is deze kraan niet het summum van idiotie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin idd.

Ik las vandaag dat sommigen dagelijks een half uur tot 3 kwartier douchen.

Ik gok dat we het hier om de andere dag tussen de 2 en 3 minuten doen (de vloerverwarmings-indicator in de douche heeft geen seconden aanduiding; vanmorgen zette ik de kraan open op 7.45 en dicht op 7.48). Meer is wel lekker maar apekool tenzij je verkleumd bent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...