Ga naar inhoud


warm water van douche na bepaalde tijd 1 minuut dicht


freak

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, Eduard07 zei:

Het valt me in ieder geval op, dat overlevenden uit concentratiekampen doorgaans heel oud worden.

Overlevingsdrang tussen de oren zal er ongetwijfeld een rol bij spelen.

 

Niet altijd... Mijn vader is maar 66 geworden, had 3,5 jaar achter de rug, o.a. Dachau. Maar daarna wilde hij nooit meer honger hebben, werd dus te zwaar, en dat kon zijn hart niet aan. Ik kan nog steeds niet naar oorlogsfilms kijken, of documentaires over die tijd. 

aangepast door TangoBravo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen af van de koude douche!

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkope tip voor de topicstarter: Gewoon een paar keer de hoofdkraan dichtdraaien als het je te lang duurt, dan begrijpen ze de bedoeling vast wel. 

 

Verder is het idee van 5 minuten warm en dan 1 minuut koud toch geen echte oplossing. Zodra ze weten "hoe laat het is" gaan ze even een minuutje naast de douche staan om daarna vrolijk weer verder te weken. Dan lijkt het mij veel effectiever dat ze niet weten hoe lang het duurt voor er wordt ingegrepen, zorgen ze wel dat ze er op tijd onder vandaan zijn...

aangepast door TangoBravo
foutje opgelost
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de zaak gewoon van die waterbesparende kranen.

Je drukt 1 keer op de knop en er komt voor een bepaalde tijd water uit de kraan (tijd kun je instellen)

de 2e keer kun je ook nog op de knop drukken maar stopt hij al sneller, de 3e keer komt er geen water meer uit en moet je eerst een paar minuten wachten.

Hoe het werkt durf ik niet te zeggen (zijn Grohe kranen en zaten er al in toen we het pand kochten) maar verwacht dat men handig gebruik maakt van de waterdruk.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aardgas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetende dat miljoenen mensen geen schoon water hebben en/of energie is elke besparing zinvol.

De digitale prepaid watermeters / afsluiters zijn daarom veel gebruikte installatie onderdelen in de woningbouw.

 

Dat kan zelfs per GSM contact worden geregeld en de minimale in te stellen doorstroom is 75 liter { hetgeen ik even snel kon vinden } en dat is echt genoeg voor een stevige straal en met 5 a 6 liter per minuut al ongeveer 15 minuten douchen.

 

Overigens had ik al eerder in de domotica ook al van die afsluiters gezien voor het water huishouden van woningen en appartementen. Het is niet mijn specialiteit maar daarvoor heb je installatie adviesbureaus en installateurs.

 

als ik zelf 10 minuten douche is het lang

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 Die kranen vlogen er bij mij gelijk uit. 

Bij een waterprijs van 0,90 € per m3 ? Wat wil je daar eigenlijk nog besparen. 

Nieuwe kranen moet ik kopen en laten installeren, deze zitten er in bij de toiletten en heb tot nu toe nog niemand horen klagen.

Kwam er alleen zelf achter door, na even snel een band te hebben vervangen, daar mijn handen te willen wassen ipv. in de werkplaats.

Waarom ze er in zitten? Ik zou het niet weten.

Misschien omdat de vorige eigenaar een man of 30 in dat pand had werken en al het afvalwater omhoog gepompt moet worden richting het openbare riool maar kunnen ze ook om een andere reden hebben geïnstalleerd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het is een rekensommetje.

 

De kosten van 1 liter warm douche water zullen met de huidige prijzen rond de 1 cent per liter bedragen.

Een waterbesparende douchekop beperkt het verbruik tot ongeveer 6 liter/minuut.

10 minuten douchen kost dan € 0,60

een uur gaat je € 3,60 kosten.

 

Ik ga ervan uit dat je afspraken kunt maken met kinderen, die zullen beter opgevolgd worden wanneer ze het nut ervan zien.

 

Het voorrekenen van de kosten, en het verbinden aan een totaal budget voor activiteiten maakt zichtbaar wat de gevolgen zijn.

Hang een klok in de douche ruimte, waardoor er een tijdsbesef ontstaat.

 

Worden afspraken dan nog niet opgevolgd kan je altijd met de hand de (hoofd) kraan dichtdraaien.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...