Ga naar inhoud


Telenet: Alle buitenlandse Tv zenders, behalve Nederlandse zenders (RTL4-VERONICA-SBS6...)


Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Codx zei:

Dit heeft niet alleen te maken met auteursrechten, maar andersom is dit ook zo. In Nederland hebben wij geen toegang tot de Vlaamse commerciële zenders op de kabel.  Publieke geven ze wel door maar commerciëlen kun je vergeten of je moet in Baarle Nassau/Hertog wonen, dat zijn uitzonderingsgebieden.  Gezien de content vrijwel hetzelfde is op die commerciële zenders zal de animo ook laag liggen vrees ik. 

OK,  maar canaldigitaal trekt zich daar dus niets van aan ? 

Nochtans gelijk de poster ook laat zien , gewoon te abonneren in België.  

Tevens anders om lukt dat ook , tv Vlaanderen in Nederland.

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, zzzzzz zei:

Lijkt de zoveelste thread gestart door iemand die wat reclame komt maken.

Misschien , maar het gaat eigenlijk erom iedereen gelijk voor de wet ! 

Canaldigitaal betaald er ook niet voor om in België zijn zenders te verdelen ( de Nederlandstalige commerciële) 

Dus eigenlijk zou dan telenet ook kunnen denken .... ( maar die hebben daar geen voordeel aan omdat ze zelf een heel deel zenders bevatten van hun eigen merk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, chukky2 zei:

Canaldigitaal betaald er ook niet voor om in België zijn zenders te verdelen ( de Nederlandstalige commerciële) 

Canaldigitaal betaalt per abonnee een doorgifte vergoeding aan de zenders.

Voor abonnees in het buitenland wordt dus wel degelijk betaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat 'alle' buitenlandse zenders op de Belgische kabel loopt ook wel los! Telenet bijvoorbeeld biedt BBC Three/Four allang niet meer aan. ITV  verdween in een deel van het land na de digitalisering. Een zender als WDR (West 3) niet eens via de kabel-tv meer, wauw! Ze maken heel rare overeenkomsten met omroepen. En radio? Na de FM-afschakeling zijn BBC Radio 4, NPO Radio 5, L1, Omroep Brabant en nota bene France Bleu nergens meer bij Telenet te horen. Dus zo groen is het gras bij hen nou ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, chukky2 zei:

Misschien , maar het gaat eigenlijk erom iedereen gelijk voor de wet ! 

Canaldigitaal betaald er ook niet voor om in België zijn zenders te verdelen ( de Nederlandstalige commerciële) 

Dus eigenlijk zou dan telenet ook kunnen denken .... ( maar die hebben daar geen voordeel aan omdat ze zelf een heel deel zenders bevatten van hun eigen merk

Dat laatste klopt niet echt, want Telenet is nog maar een aantal jaar (mede?)eigenaar van die zenders, terwijl die al altijd gescheiden zaten.

De waarheid is dat commerciële zenders niet graag hebben dat die 2 markten samenkomen, want dan hebben ze reclame die voor een groot deel zijn doel voorbijschiet (winkels die wel in Vlaanderen bestaan, maar niet in Nederland en omgekeerd).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Schotelspeller zei:

En dat 'alle' buitenlandse zenders op de Belgische kabel loopt ook wel los! Telenet bijvoorbeeld biedt BBC Three/Four allang niet meer aan. ITV  verdween in een deel van het land na de digitalisering. Een zender als WDR (West 3) niet eens via de kabel-tv meer, wauw! Ze maken heel rare overeenkomsten met omroepen. En radio? Na de FM-afschakeling zijn BBC Radio 4, NPO Radio 5, L1, Omroep Brabant en nota bene France Bleu nergens meer bij Telenet te horen. Dus zo groen is het gras bij hen nou ook weer niet.

Ik weet niet van elk van die zenders hoe dat precies zit, maar veel van die regeltjes komen wel nog uit het analoge tijdperk.

Zo herinner ik mij dat ITV op de analoge kabel mocht zitten, omdat je met een antenne bij helder weer die zender kon oppikken aan de kust.

Daaruit is dan die regel gekomen dat ze hem mochten doorgeven.

Waar ik woon zat ITV niet op de kabel, een paar kilometer verder wel.

Channel 4 heeft dan bij ons een tijdje op de kabel gezeten.

 

BBC Three is sowieso niet beschikbaar, ook op satelliet is die al jaren weg, dus daar zijn geen uitzendrechten.

Ik vermoed dat ze BBC Four ook geschrapt hebben toen BBC Three verdween.

De BBC verkoopt ook liever BBC Entertainment en BBC First aan buitenlandse groepen.

Dus ja, rare deals, dat ligt niet altijd aan de ene kant.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die kaarten zijn zo duur omdat het eigenlijk niet mag qua uitzendrechten…. Zonder familie of kennissen in die regio’s is het bijna onbetaalbaar en vaak niet stabiel…

 

Mag me gelukkig prijzen dat ik een aantal kaarten voor normale prijzen heb…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je mist niets.

 

Hoewel ik het grotendeels met jou eens ben,  moet hij dat natuurlijk helemaal zelf bepalen.  Maar ik snap het probleem niet. Via schotel kijken is de oplossing, anders evt. Digitenne en als dat allemaal niet kan neem je een IPTV abootje ergens.  Kun je maar kijken wat je wilt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, zzzzzz zei:

Ik weet niet van elk van die zenders hoe dat precies zit, maar veel van die regeltjes komen wel nog uit het analoge tijdperk.

Zo herinner ik mij dat ITV op de analoge kabel mocht zitten, omdat je met een antenne bij helder weer die zender kon oppikken aan de kust.

Daaruit is dan die regel gekomen dat ze hem mochten doorgeven.

Waar ik woon zat ITV niet op de kabel, een paar kilometer verder wel.

Channel 4 heeft dan bij ons een tijdje op de kabel gezeten.

 

BBC Three is sowieso niet beschikbaar, ook op satelliet is die al jaren weg, dus daar zijn geen uitzendrechten.

Ik vermoed dat ze BBC Four ook geschrapt hebben toen BBC Three verdween.

De BBC verkoopt ook liever BBC Entertainment en BBC First aan buitenlandse groepen.

Dus ja, rare deals, dat ligt niet altijd aan de ene kant.

klopt allemaal! Wie weet verandert er iets in met de op handen zijnde lineaire terugkeer van BBC Three.

 

Voor radio? Ik heb de idee dat niemand er mee bezig is! Dat het niemand daar nog iets interesseert. Alleen al die zaplijst! Begint met 3FM, dan de andere NPO, dan is er nummer VRIJ voor Radio 5, dan volgen Franse zenders, wederom met een nummer VRIJ voor France Bleu, dan de Britse, wederom een nummer VRIJ voor BBC Radio 4 en dan volgen de WDR kanalen en daarna eens de Vlaamse zenders pas. Het is een heel gekke toestand die radio bij Telenet! En dat is dan zwak uitgedrukt. Elke logica ontbreekt. Nu moet ik zeggen dat dit ook in het FM radio tijdperk al langer zo was: daar werd ook nooit iets aan gedaan! France Bleu was er toen overal, maar waarom nooit de Regionale versie Nord? Ook al zoiets raars. Niemand bij Telenet interesseert het ook maar iets.

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Schotelspeller zei:

Voor radio? Ik heb de idee dat niemand er mee bezig is! Dat het niemand daar nog iets interesseert. Alleen al die zaplijst! Begint met 3FM, dan de andere NPO, dan is er nummer VRIJ voor Radio 5, dan volgen Franse zenders, wederom met een nummer VRIJ voor France Bleu, dan de Britse, wederom een nummer VRIJ voor BBC Radio 4 en dan volgen de WDR kanalen en daarna eens de Vlaamse zenders pas. Het is een heel gekke toestand die radio bij Telenet! En dat is dan zwak uitgedrukt. Elke logica ontbreekt. Nu moet ik zeggen dat dit ook in het FM radio tijdperk al langer zo was: daar werd ook nooit iets aan gedaan! France Bleu was er toen overal, maar waarom nooit de Regionale versie Nord? Ook al zoiets raars. Niemand bij Telenet interesseert het ook maar iets.

Ik zou ook graag wat Spaanse zenders hebben, ze zitten wel op satelliet, maar ik heb slechte ontvangst op die Hotbird transponder.

Ik vrees dat radio de meeste kijkers niet interesseert, anders zouden ze wel iets meer moeite doen.

Onlangs wou ik nog een opname doen en heb Audials Radio gebruikt, om het via mijn PC te streamen en op te nemen.

Op mijn VU+ Duo4K lukt dat niet, ten minste als ik een langere opname van meerdere uren probeer te doen.

8 uren geleden, Codx zei:

 

Maar ik snap het probleem niet. 

Volgens mij is er geen probleem, het is gewoon verkapte reclame.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, zzzzzz zei:

Op mijn VU+ Duo4K lukt dat niet, ten minste als ik een langere opname van meerdere uren probeer te doen.

het is natuurlijk een ander Topic waar je hier aan refereert maar als ik permanent timeshift op de Vu+ zet kan ik uren opnemen en die opname ook bewerken voor pC of NAS clients.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

het is natuurlijk een ander Topic waar je hier aan refereert maar als ik permanent timeshift op de Vu+ zet kan ik uren opnemen en die opname ook bewerken voor pC of NAS clients.

Bij een stream?

Want gewoon satelliet radio opnemen (als ik goede ontvangst heb) lukt mij natuurlijk zonder problemen.

Het gaat over internet radio via een IP stream.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...