Ga naar inhoud


Kwaliteit zakt 's-avonds sterk in


Notnav

Aanbevolen berichten

  • Moderator
20 uren geleden, Notnav zei:

Met dezelfde set sta ik al jaren op dezelfde camping en heb ik nooit deze problemen gehad.

Een kennis van mij op dezelfde camping en zelfde schotel ervaart precies hetzelfde.

Wat kan hier de oorzaak van zijn??

Mooi dat het opgelost is.

 

Maar heeft jouw collega campinggast dan hetzelfde probleem?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na mijn bevinding bij hem gekeken. Hij heeft de EISS op een hoekbeugel aan een paal gemonteerd.

De diameter van deze hoekbeugel is idd kleiner dan de opening van de EISS schotel en die heeft hij met

rubber opgevuld, waardoor ook hier de ruimte is voor beweging. Omdat wij toch redelijk ver naar het 

zuiden zitten, heeft een kleine beweging al veel nadelige invloed op de ontvangstkwaliteit.

Zodra het droog is gaan we ook hier een oplossing voor zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zei toch al dat het vreemd was dat je met de B&R-65 met het EISS-statief in Mazarrón geen goed signaal zou hebben terwijl je daarmee in de Algarve goede ontvangst hebt. De laatste jaren zijn er bij Canal Digitaal ook geen parameters van de gebruikte transponders veranderd zodat de ontvangst nu moeilijker zou zijn. Ook heb ik geen conflicten kunnen ontdekken door transponderfrequenties die op de Badr 26e en transponders van Canal Digitaal op de Astra 23,5.
Voor een maximale ontvangst in Mazarrón moet de skew van de lnb op -21 graden staan, dus de coaxaansluiting van de lnb 21° met de wijzers van de klok meegedraaid als je achter tegen de lnb aan kijkt, zie bijgevoegde hoek.

 

hoek van 21 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Notnav zei:

Na mijn bevinding bij hem gekeken. Hij heeft de EISS op een hoekbeugel aan een paal gemonteerd.

De diameter van deze hoekbeugel is idd kleiner dan de opening van de EISS schotel en die heeft hij met

rubber opgevuld, waardoor ook hier de ruimte is voor beweging. Omdat wij toch redelijk ver naar het 

zuiden zitten, heeft een kleine beweging al veel nadelige invloed op de ontvangstkwaliteit.

Zodra het droog is gaan we ook hier een oplossing voor zoeken.

 

ja goed dat je het eens zelf bent gaan bekijken

dergelijke informatie en/of foto's ontbreekt natuurlijk aan je vraagstelling en dus kan niemand anders dan jijzelf de oplossing aanreiken.

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook maar zo kunnen zijn dat de belasting/gewichtverdeling in de camper ‘s avonds anders is dan overdag en daardoor de mast iets afwijkt 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

ja goed dat je het eens zelf bent gaan bekijken

dergelijke informatie en/of foto's ontbreekt natuurlijk aan je vraagstelling en dus kan niemand anders dan jijzelf de oplossing aanreiken.

 

Uiteindelijk zal het altijd moeilijk blijven op afstand een ontvangstprobleem op te lossen. Dat zien we iedere keer weer. Het blijft bij tips geven, maar ten plekke zal het altijd weer neerkomen op "testen en uitsluiten".  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, moonchild zei:

Ja, een wiebelende lange paal zorgt dus voor mindere ontvangst na zonsondergang. Ik zie nog geen onderliggende oorzaak.

 

Dat verband had @trust toch al gevonden?

Overdag zit iedereen lekker buiten en 's avonds zitten we binnen en zakt de camper wat door de veren.

Logisch toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Overdag zit iedereen lekker buiten en 's avonds zitten we binnen en zakt de camper wat door de veren.

 

Tja, dat kun je vergeten. Het regent al meer dan een maand bijna elke dag in Spanje. De Spanjaarden hebben dit weer nog nooit meegemaakt.
Notnav schrijft niet voor niets: Zodra het droog is gaan we ook hier een oplossing voor zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je een foto van de situatie helpt natuurlijk, ook van die mast en de tegel onder de poten van de caravan.

Maar een wapperende schotel heb ik ook gezien tijdens een heftige storrum in Amsterdam en behield toch beeld. (een van m'n eerste topics op sat4all)

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...