Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Die lijst rammelt aan alle  kanten.

Van grootschalig en overtuigend koraalherstel is nog helemaal geen sprake 

En de problemen met de ozonlaag en de zure regen hebben een behoorlijk duwtje in de rug gehad door -wederom- menselijk ingrijpen (maar dan in positieve zin).

 

Nog veel meer?  

Vertel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Stichting Stikstofclaim stapt naar rechter om beter rekenmodel: ’Onzekerheid tot 70%’

 

Stichting Stikstofclaim wil via de rechter stikstofmodel Aerius, waarmee de stikstofuitstoot wordt berekend voor het verlenen van vergunningen, buiten werking stellen. Volgens de stichting is het model niet voldoende wetenschappelijk onderbouwd.

 

In 2020 was het Adviescollege Meten en Berekenen Stikstof (commissie-Hordijk) kritisch op Aerius. Dit college, dat is aangesteld door het kabinet en bestaat uit wetenschappers onder leiding van econometrist Leen Hordijk, zei dat het model nog niet geschikt was voor vergunningverlening.

 

https://www.telegraaf.nl/financieel/48756843/stichting-stikstofclaim-stapt-naar-rechter-om-beter-rekenmodel-onzekerheid-tot-70

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2023 om 11:43, Eduard07 zei:

@Gerrit, mag ik mij dan afvragen waarom de Nederlandse boeren zoveel moeten EXporteren?

Voor zover je dat nu nog niet begrijpt .......Simpel om de wereld aan voedsel te helpen.

Voedsel wat anders elders geproduceerd wordt en weer hier naar toe geïmporteerd gaat worden maar dat dan wel in het buitenland geproduceerd is met een nog veel grotere milieubelasting en waarbij de voedselveiligheid ook op een (veel) lager niveau zal staan.

Het is een illusie om te denken dat voedsel wat hier niet meer geproduceerd mag worden elders niet geproduceerd zal gaan worden.

Maar het is ook een illusie dat we kunnen leven en oud kunnen worden van voedsel wat alleen hier geproduceerd wordt, ander voedsel wordt in andere delen van de wereld geproduceerd omdat daar de omstandigheden er zich beter voor lenen.

 

Maar ik zou zeggen probeer het eens uit, zet je tentje in een weiland (mag je van mij ook nog wel een biologisch weiland uitzoeken) en probeer het eens een week of wat vol te houden met wat daar groeit en bloeit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al is het alleen al omdat de opbrengst van de export de import betaalt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet hoeveel graan Oekraine nog exporteert tijdens die klote oorlog , dan zie je pas hoe hard dat nodig is . Half Afrika zou al uitgestorven zijn .

Dat geld ook voor de NL boeren

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat we gewend zijn om het gehele jaar verse groente en tomaten, komkommers en paprika's ed. te eten maar ook fruit als mandarijnen, sinaasappels, bananen, mango's enz. te eten en dat krijg je in je eigen tuintje niet voor elkaar.

Daarom wordt dat verbouwd in landen waar de omstandigheden daarvoor een stuk beter zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat jullie die vruchten het hele jaar eten.

Heb je al eens een pastinaak of selderijknol geprobeerd?

retorisch

 

de gewoonte was altijd al eet wat uw bodem levert gedurende seizoenen bijvoorbeeld de stink normale aardappel

aangepast door Tonskidutch
blauw toegevoegd

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor gedroogde pastinaak als vervanger voor chips en knolselderij daar gaat er elke week een halve van doorheen voor in de soep maar ook bakken in een beetje boter gaat prima.

En ja het was idd. de gewoonte om te eten wat er verbouwd kon worden zoals dat in de jaren 50 en 60 gebeurde maar kijk hoe oud de mensen toen werden.

Door een combinatie van betere gezondheidszorg, beter voedsel en gezondere levensstijl leven de mensen nu gemiddeld zo'n 10 jaar langer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gerrit B zei:

Voor zover je dat nu nog niet begrijpt .......Simpel om de wereld aan voedsel te helpen.

Wat een dooddoener.

Alsof ons kleine landje die verantwoordelijkheid heeft.

 

In ieder geval is de leus van onze boeren "Als je honger krijgt, is het te laat" wat NL betreft dus duidelijk een leugen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wat een dooddoener.

Alsof ons kleine landje die verantwoordelijkheid heeft.

Aan de ene kant moeten we wel de wereld redden door extreme stikstof maatregelen, dan heeft ons landje wel die verantwoordelijkheid.

 

Aan de andere kant importeren we wel vlees, fruit en vruchten, maar zouden wij niet ons deel mogen exporteren?

 

Is dat geen dubbele moraal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Aan de ene kant moeten we wel de wereld redden door extreme stikstof maatregelen, dan heeft ons landje wel die verantwoordelijkheid.

Sorry, kan die redenatie even niet volgen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...