Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik kwam een heel ander bericht tegen uit Spanje en zal kijken of ik hem nog terug kan vinden.

Daar werd gewoon gesteld "jullie worden gewoon bedondert daar in Nederland, hier kopen we op dit moment gewoon 3 bloemkolen voor 1 euro"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.europa-nu.nl/id/vl6fcgwkd3q9/nieuws/leren_van_de_europese_buren_het

en die overgezet naar hier https://www.polderklimaat.nl/reusachtig-stikstofprobleem/

 

ze kennen het probleem wel maar hanteren andere normen en zijn daarom al op de vingers getikt

 

Maar we vervallen hier telkens in de herhaling van het probleem onderkennen of niet.

We moesten eigenlijk eerder oplossingen bedenken dan hier stikstof als splijtstof te gebruiken.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

We moesten eigenlijk eerder oplossingen bedenken dan hier stikstof als splijtstof te gebruiken.

De boeren willen wel, de afgelopen decennia hebben ze doorlopend moeten investeren in klimaat oplossingen.

Stikstof wassers, ander voer etc.kunnen stikstof reduceren.

 

Maar de beleidsmakers zien slechts een oplossing, boeren weg.

Deskundigen, gelieerd aan politieke partijen, die met oplossingen komen, worden het zwijgen opgelegd.

 

Er is nog steeds niet bewezen dat Boer "a" neerslag veroorzaakt in natuurgebied "X"

Ook is nog steeds geen onderbouwing dat het wegsaneren van boeren het "probleem" oplost.

Denk aan Schiermonnikoog, waar 70% stikstof gereduceerd moet worden.

Alleen zijn er geen boeren op dat eiland, hoe gaan we dan reduceren?

 

En wordt er een boer gevonden die stopt, worden de "stikstof rechten" door Schiphol opgekocht om meer starts en landingen te realiseren.

 

Het ontbreekt aan wil bij de beleidsmakers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerritB, niemand kan mij wijsmaken dat we hier een officiële verkoper zien die eerlijk zijn belastingen betaalt. Dus wie bedondert wie?  

Op de markten in Italië zie ik ook geen gebruik van (kassa)bonnetjes. Wel allemaal contant geld en bolle jaszakken van verkopers.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk steek je kop maar in het zand en bedenk maar allerlei uitvluchten.

Als die bloemkolen daar zo op de markt verkocht worden en hier kosten ze tussen de 4 en 5 euro dan lijkt het mij duidelijk dat er toch ergens iets niet klopt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gerrit B zei:

Thier kosten ze tussen de 4 en 5 euro dan lijkt het mij duidelijk dat er toch ergens iets niet klopt.

Ik zie ze hier  gewoon voor 2 euro per stuk bij de Super liggen.

En op de lokale markt voor minder.

 

Maar bij de boer die onderhands verkoopt is alles sowieso goedkoper. Vooral als hij af moet van bederfelijke waren als het warm weer is.

Wel handje contantje, natuurlijk.

In de zomer kosten komkommers hier ook bijna niks.

 

Oftewel: deze foto zegt op zich niks. 

Op Marktplaats is ook alles goedkoper.

 

Mt alle respect:  ik mis de context van deze situatie. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x1€ =3€  ook maar een of twee euro minder daar 🤣

of is het een afname minimum of misschien 3 por 1€

 

Maar laten we de geintjes achterwegen, het EU export artikel groenten moet binnen de normering passen opdat ze in een Nederlandse of Belgische Supermarkt verkocht mogen worden dus natuurlijk vallen kleine boeren uit de boot en moeten toch waren kunnen verkopen op de markt standplaats. Zo'n krantenartikel dat je hier benoemd is beslist niet serieus gerechercheerd en daar hebben we dus helemaal niks aan inzake een stikstofdebat. Want het is allemaal veroorzaakt door de noodweer situatie als gevolg van de klimaatcrisis.

 

Ceesv beleid en visie is zeker niet hetzelfde. Geen beleid hebben is toch vaker het probleem van grote coalities.

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
markt standplaats

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Ik kwam een heel ander bericht tegen uit Spanje en zal kijken of ik hem nog terug kan vinden.

Daar werd gewoon gesteld "jullie worden gewoon bedondert daar in Nederland, hier kopen we op dit moment gewoon 3 bloemkolen voor 1 euro"

Koop daar je bloemkolen en vraag of ze thuis bezorgen

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://www.europa-nu.nl/id/vl6fcgwkd3q9/nieuws/leren_van_de_europese_buren_het

en die overgezet naar hier https://www.polderklimaat.nl/reusachtig-stikstofprobleem/

 

ze kennen het probleem wel maar hanteren andere normen en zijn daarom al op de vingers getikt

 

Maar we vervallen hier telkens in de herhaling van het probleem onderkennen of niet.

We moesten eigenlijk eerder oplossingen bedenken dan hier stikstof als splijtstof te gebruiken.

Goed artikel.

Waarbij ik moet zeggen dat het door schapen begraasde deel er beter uitziet dan een grasakker hier. En het zegt niet alles.

Ik zit er tussenin.

Aan de ene kant van m'n huis een weiland waar regelmatig dieren grazen,  paarden , hazen, reeën en niet bemest of gemaaid wordt. Naast gras een en al bloemen en ook molshopen. Honderden vogels vangen er muizen (roofvogels, reigers, ooievaars) , sprinkhanen (vele soorten), mieren (groene specht), enz, enz.

Aan de andere kant van m'n huis een zwaar met o.a. stikstof (met veel stikstof groeit gras het snelst) en  mest bemeste grasakker waar regelmatig gemaaid wordt, een groene vlakte zonder bloemen, dieren of molshopen. Vogels zie je er niet,  behalve overvliegend, en ook geen hazen of reeën. Blijkbaar hebben die dieren door dat ze beter in het weiland met vele soorten planten kunnen eten met een variatie aan voedingsstoffen  (lees wat dat betreft eens wat over "specifieke honger", kan ik iedereen aanbevelen).

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat zie je verkeerd, daar hanteren ze andere rekenmethodes/modellen en hebben ze zichzelf minder strenge eisen opgelegd.

 

Hier gebruiken ze bijv. het AERIUS model om e.e.a uit te rekenen en de kleinste overschrijding (0,5 gram per hectare voor een boer hier in de omgeving) heeft enorme gevolgen terwijl men er van uitgaat dat in dit AERIUS model foutmarges zitten van 25-30% alleen kijkt men daar niet naar en is AERIUS heilig en wordt gezien als het enige juiste instrument wat 100% nauwkeurig is.

Daarnaast is er in Duitsland pas een stikstofvergunning nodig als er 7 mol (100gram per hectare per jaar) wordt uitgestoten terwijl men hier rekent met 0,05 mol per hectare per jaar. (dus 140 keer lager dan in Duitsland)

Ook wordt in Duitsland een project pas als probleem gezien als deze 20 mol per hectare per jaar veroorzaakt.

In Duitsland past men weliswaar ook een model toe maar houdt men wel rekening met de foutmarge in dit model en pas als men over die foutmarge gaat dan wordt er aan de bel getrokken.

 

Hier wilde men het braafste jongetje van de klas zijn met een extreem hoge norm/extreem lage uitstoot en heeft men flink wat subsidies binnen geharkt door zoveel mogelijk gebieden als Nature 2000 aan te wijzen zonder zich te realiseren dat men daar daar later zelf mee in de problemen zou komen.

 

1 uur geleden, wanderer zei:

Nee, want het buitenland is veel groter!

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Aan de andere kant van m'n huis een zwaar met o.a. stikstof (met veel stikstof groeit gras het snelst) en  mest bemeste grasakker waar regelmatig gemaaid wordt, een groene vlakte zonder bloemen, dieren of molshopen. Vogels zie je er niet,  behalve overvliegend, en ook geen hazen of reeën. Blijkbaar hebben die dieren door dat ze beter in het weiland met vele soorten planten kunnen eten met een variatie aan voedingsstoffen  (lees wat dat betreft eens wat over "specifieke honger", kan ik iedereen aanbevelen).

 

Dat gaf ik dus al eerder aan dit heeft niets met stikstof te maken maar door de manier van voedselproductie.

In dit geval dus voedsel voor beesten.

Men heeft een manier bedacht om zeer voedzaam gras te kweken waar die beesten snel van groeien en veel mek produceren en daar passen dus geen bloemetjes beestjes en wat dan ook bij.

En ja natuurlijk als je het voor het kiezen hebt dan zoek je uit wat je lekker vindt en laat je die standaard "gekookte aardappelen" staan als er bijv. ook gebakken aardappelen met lekkere kruiden zijn of aardappel kroketjes zijn.

Dus wat dat betreft niets vreemds aan en gewoon de normaalste zaak van de wereld.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gerrit B said:

Hier wilde men het braafste jongetje van de klas zijn met een extreem hoge norm/extreem lage uitstoot en heeft men flink wat subsidies binnen geharkt door zoveel mogelijk gebieden als Nature 2000 aan te wijzen zonder zich te realiseren dat men daar daar later zelf mee in de problemen zou komen.

 

Nederland heeft in verhouding tot andere EU landen absoluut niet zoveel mogelijk gebieden aangewezen.

Feit is wel dat hier gigantisch veel grondoppervlak in dienst staat van de voedselproductie.

Er wordt hier inmiddels zoveel geproduceerd om bedrijven rendabel te houden dat 60% door export verkocht moet worden.

En daar zit het probleem. De shit blijft hier en vergiftigd ons milieu stukje bij beetje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...