Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Ja laat ik maar niets over skiën schrijven of dat toerisme. Wij hadden in Nederland korfbal en paalzitten, is dat niet genoeg vermaak?

 

Je kan nu wel elke en iedere luxe onder de loep leggen, maar we spreken al 20 jaren over de carbon footprint en nu komt stikstof ook daarbij.

Een collega die met een gezelschap naar Barcelona vloog en terug voor 65€ per persoon zei ook, ja eigenlijk moeten we dat niet meer doen. Men weet het maar heeft te weinig houding voor zelfkastijding.

😉

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Gerrit, mag ik mij dan afvragen waarom de Nederlandse boeren zoveel moeten EXporteren? Die beweren toch steeds dat de Nederlanders bijna geen eten meer krijgen als zij moeten inkrimpen?

 

Het verbaast me trouwens dat jij niet inziet dat in het zakenleven face-to-face contact uitermate functioneel en ja, zelfs fundamenteel is om vertrouwelijke gesprekken te kunnen voeren. Gesprekken via internet kunnen hooguit ondersteunend zijn. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Een collega die met een gezelschap naar Barcelona vloog voor 65€ per persoon zei ook, ja eigenlijk moeten we dat niet meer doen. Men weet het maar heeft te weinig houding voor zelfkastijding.

Die opmerking was vast niet serieus bedoeld, maar eerder om eventuele kritiek voor te zijn.

Ik hoor dit soort opmerkingen ook regelmatig, naar daar wordt meteen haastig aan toegevoegd" "Maar die vliegtuigen gaan sowieso ook al zou ik niet meevliegen, dus wat helpt het als ik thuisblijf?"

En zo is de vicieuze cirkel weer ononderbroken. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik mijn collega architect zo ver dat ze als bureau nu reisjes uit eigen beweging beter overwegen plannen en vorm aan geven.

De Hogesnelheidstrein met restauratie coupe is een uitkomst, ook de Nachttrein naar Bolzano vanuit Amsterdam.

 

Zelfkastijding was een ironisch bedoeld voor dit katholieke omgevingsveld waarin wij ons hier bevinden.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen in Den Haag:

 

Harde machtsstrijd tussen ministers over stikstof

 

Er heerst een stammenstrijd op het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de verdeling van de stikstofmiljarden. Pogingen van minister Piet Adema (Landbouw) om miljarden voor zijn landbouwakkoord te reserveren worden geblokkeerd door collega-minister Christianne van der Wal (Stikstof).

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/648931078/harde-machtsstrijd-tussen-ministers-over-stikstof

 

„Er is sprake van een weeffout”, bevestigt een kabinetsbron, die erkent dat er twee kapiteins op het schip zitten met tegengestelde belangen.

Een Haagse ingewijde noemt het ’lastig dat de een voor stikstof is en de ander tegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 uren geleden, gerrit B zei:

Vandaag in het nieuw dat Schiphol het aantal vluchten gaat beperken tot maximaal 460.000.

We kunnen Nederland helemaal plat leggen, maar of dat ene plantje dan wel gaat groeien?

 

We zullen in ieder geval steeds minder verdienen en steeds duurder uit zijn voor ons levensonderhoud.

 

De leegloop is al begonnen!

 

Corendon breidt fors uit op Brussel in verband met ’Schiphol-angst’

 

Reisorganisatie Corendon zet alle kaarten de komende jaren op de luchthaven van Brussel in verband met ’Schiphol-angst’. Topman Steven van der Heijden maakte vrijdagmorgen op Zaventem bekend dat Corendon in de toekomst toe wil naar 400.000 passagiers op Brusselse luchthaven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter overweging:

 

„Terwijl Schiphol moet krimpen, worden er tachtig luchthavens bijgebouwd in India.

Wat men met Schiphol wil doen, is dus echt in de marge.

De aarde wordt er niet beter van, maar de economie schaden we er wel mee.

Waar zijn we dan mee bezig?”

 

John Fentener van Vlissingen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Topman Steven van der Heijden maakte vrijdagmorgen op Zaventem bekend dat Corendon in de toekomst toe wil naar 400.000 passagiers op Brusselse luchthaven.

 

52,5 miljoen passagiers in 2022 en een opgaande lijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ter overweging:

 

„Terwijl Schiphol moet krimpen, worden er tachtig luchthavens bijgebouwd in India.

Wat men met Schiphol wil doen, is dus echt in de marge.

De aarde wordt er niet beter van, maar de economie schaden we er wel mee.

Waar zijn we dan mee bezig?”

 

John Fentener van Vlissingen


Ideologisch denken ipv pragmatisch.

Daar zijn ze mee bezig.

 

Zelfs als er geen boer meer in NL zou zijn dan nog zou er 90% teveel stikstof zijn in NL.

 

Nee het gaat niet om de boer, maar om zijn grond.

 

Stikstof is een pressiemiddel om het doel te bereiken, net zoals de dwangwet dat voor gemeenten is.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Ter overweging:

 

„Terwijl Schiphol moet krimpen, worden er tachtig luchthavens bijgebouwd in India.

Wat men met Schiphol wil doen, is dus echt in de marge.

De aarde wordt er niet beter van, maar de economie schaden we er wel mee.

Waar zijn we dan mee bezig?”

 

John Fentener van Vlissingen

Punt is dat we van die luchthavens in India hier weinig merken.

De omwonenden rond Schiphol en de natuur in Nederland wel van Schiphol. En de natuur ook van de boeren, ook al hebben veel omwonenden en verder weg wonenden dat niet in de gaten omdat ze weinig kennis hebben van de natuur en invloeden daarop.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat er helemaal nooit iets wordt opgelost als we steeds naar anderen wijzen "die het toch ook/wel doen".

Thuis kreeg ik daar steevast de reactie op, dat ik dan de verstandigste moest zijn. 

 

Als we steeds bepaalde (verkeerde, twijfelachtige) dingen blijven doen met het argument "dat anderen die (anders) ook (gaan) doen", is elke discussie erover bij voorbaat doodgeslagen. 

We houden elkaar zo gevangen totdat we vaststellen dat er onomkeerbare grenzen zijn overschreden. Uit pure hebzucht van slechts enkelen. (Gaswinning.)

 

Ik begrijp niet waar het ongebreidelde optimisme op is gebaseerd. Over de gehele wereld zien we toenemende milieuschade maar nog nergens een wonderbaarlijk spontaan herstel.

 

 

 

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Eduard07 zei:

Over de gehele wereld zien we toenemende milieuschade maar nog nergens een wonderbaarlijk spontaan herstel.

Alsjeblieft

 

Koraalrif

 

En het gat in de ozonlaag.

 

en de zure regen

 

en nog veel meer.

  • Bedankt 1
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...